Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Excel VBA - Kopiowanie "nagłówków" kolumny i wiersza aktywnej komórk

16 Lut 2014 02:25 2052 2
  • Poziom 8  
    Cześć,
    Jestem początkujący w VBA, ale porwałem się, by przygotować skoroszyt obsługujący raporty kasowe i druk KP w szkole muzycznej.
    W załączonym pliku nie wiem jak napisać taki skrytp:
    W arkuszu "dane" wpisuję kwotę, którą za dany miesiąc wpłacił uczeń np. w komórce J8, i pozostawiam tę komórkę zaznaczoną. Uruchamiam makro, które przykleja do odpowiednich pól (czerwona czcionka) w arkuszu "KP" następujące informacje z arkusza "dane":
    - wartość aktywnej komórki (właśnie wpisana kwota w J8),
    - miesiąc (J5 - nagłówek kolumny)
    - imię i nazwisko (C8 i D8 - "nagłówki" wiersza),
    - rodzaj kursu (B8 - kolejny "nagłówek" wiersza).

Dalszy bieg wydarzeń, czyli wydruk i raportowanie udało mi się już samemu napisać.
    Kod: vb
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Drugie pytanie: czy da się zrobić coś takiego, by "KP" automatycznie się numerowały w komórce "I4" według zasady ??/miesiąc/rok, gdzie "??" to chronologiczny numer kolejnego dokumentu w aktualnym miesiącu? Wyobrażam sobie, że skrypt mógłby zliczać ile wpisów w aktualnym miesiącu już się pojawiło w zapisach historycznych arkusza "raport" i tą wartość wklejać w miejsce "??".
  • Moderator - Komputery Serwis
    Witaj,
    Takie makro może zrobić chyba to, o co Ci chodzi z przepisywaniem danych do KP:
    Kod: vb
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

X0 i Y0 to pierwsza kolumna i pierwszy wiersz tabeli z danymi (przesunięcie).