Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 6N 1,6B - Nie odpala na benzynie, odpala "awaryjnie" na gazie

16 Lut 2014 20:24 4026 10
  • Poziom 11  
    Witam.

    Zmagam się z problemem odpalania auta (VW Polo 6N 1.6 benzyna 1995r 75KM 55KW).
    Jak wcześniej odpalił mi dojechałem do sklepu, zgasiłem silnik, nie było mnie może max 10min po czym chciałem odjechać i nie chciał zapalić, po jakimś czasie zapalił i silnik falował na obrotach na benzynie tak jakby ciężko mu było utrzymać go na obrotach (nie dostaje paliwa), po przełączeniu na gaz pracował równo.

    Kilka dni temu wszystko było ok ale teraz nie chce odpalić w ogóle, kręci rozrusznik aż do rozładowania akumulatora i nic, a kilka dni temu odpalał na dotyk, niedawno była wymieniana kostka stacyjki (grudzień 2013).
    Auto odpala "Awaryjnie" na gazie.
    Dodam że pompka (w baku) pracuje, wczoraj został wymieniony filtr paliwa (był okropnie brudny), iskra na świecach jest. Czy ktoś miał podobne zawirowania? Czy to może być za niskie ciśnienie na jednym z wtryskiwaczy czy też może jest to wina pompy paliwa (w baku)?

    Proszę o odpowiedź
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    to że pompa pracuje nie znaczy, że daje ciśnienie. Sprawdź jakie jest ciśnienie powinno byc chyba okolo 2 bar
  • Poziom 11  
    Nie mam jak dostać się na kanał żeby sprawdzić ciśnienie paliwa ani miernika żeby je zmierzyć.
    Dzisiaj podczas wyjmowania pompy po delikatnym zsunięciu zaciśniętego węża wejściowego i delikatnym popuszczaniu zacisku nie było ani paliwa ani ciśnienia i po wyjęciu węża wyj. nie było także ani ciśnienia paliwa ani samego paliwa.
    Istnieje jakiś sposób sprawdzenia pompowania samej pompy poza zbiornikiem paliwa?
    NP. zanurzyć pompę w paliwie w zakręconej butelce 5l i sprawdzenie czy w ogóle wypompuje paliwo na zewnątrz przez wężyk do innego naczynia
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    giecik182 napisał:
    Nie mam jak dostać się na kanał żeby sprawdzić ciśnienie paliwa


    Nie potrzeba kanału.

    giecik182 napisał:
    ani miernika żeby je zmierzyć


    Jak wogóle chcesz cokolwiek naprawiać bez sprzętu?

    giecik182 napisał:
    Istnieje jakiś sposób sprawdzenia pompowania samej pompy poza zbiornikiem paliwa?


    Istnieje ale to niepotrzebne. Zresztą i tak nie masz manometru...
  • Poziom 11  
    No cóż, nie zajmuję się profesjonalnie naprawami samochodów więc takowy sprzęt jest mi nie potrzebny. Kolega na priw napisał mi że powinna tłoczyć około 1l cieczy na minute. dziwi mnie tylko to że węże były puste i nie było ciśnienia paliwa, w razie czego je zatkałem. Rozebrałem pompkę i filtry są czyste więc zastanawiam się czy nie spróbować ją podłączyć i sprawdzić czy pompuje. Jakim napięciem powinna być zasilana, czy może być zasilana przez dłuższy czas czy grozi jej uszkodzenie i który styk jest + a który -?
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Sprawdź czy jak pompa chodzi (najlepiej podać napięcie po "na krótko") to powrotem podaje paliwo do zbiornika. Tak można z dużym prawdopodobieństwem sprawdzić czy jest ciśnienie po warunkiem sprawnego regulatora ciśnienia (rzadko padającego w przeciwieństwie do pomp aut z lpg).
  • Poziom 11  
    Czyli mogę ją zasilić prosto z akumulatora?
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Przez bezpiecznik 10A oczywiście bez iskrzenia przy baku
  • Poziom 11  
    Dzięki, spróbujemy i zobaczymy czy to będzie działać, a który styk jest + a który - w pompce?
  • Poziom 12  
    tam gdzie ida 2 najgrubsze przewody na kostce.
  • Poziom 11  
    to że to te 2 grubsze kable to wiem, chyba najszybciej będzie jak sprawdzę biegunowość miernikiem we wtyczce z wiązka kabli po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
    I wtedy podepnę zasilanie akumulator z bezpiecznikiem 10A z dala od baku jak to kolega andrzej20001 pisał i sprawdzimy ile na minute daje i ile zabiera paliwa.

    Jak coś tylko ustalę to podzielę się moimi spostrzeżeniami ;)

    A więc sprawa się wyjaśniła, pompa została rozebrana, wyczyszczona złożona, zamontowana i przeżyła kilka przekręceń kluczyka i zamilkła na amen.

    Kupiłem nową pompę (wkład) zamontowałem i auto pali na dotyk jak przed wystąpieniem usterki.

    Z mojej strony temat uważam za zamknięty, bo moje początkowe ustalenia okazały się prawdą.