Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 407 - Nie odpala po krótkim postoju .

sadek1979 16 Lut 2014 20:40 6042 13
  • #1 16 Lut 2014 20:40
    sadek1979
    Spec od samochodów

    Jak w temacie autko Peugeot 407 rok 2007 2.0 hdi . Po podłączeniu komputera błąd P0087 dodatkowo napis o awarii układu spalin . Można te błędy wykasować jednak po ostrej jeździe ( ponad 4 tyś obrotów) błędy wracają. Kolejnym problemem jest odpalanie auta . Odpala tylko na plaka . Jak już odpali to pięknie chodzi , równiutko. Jak postoi kilkadziesiąt minut to odpalenie jest nie możliwe ( tylko plak ) . Do tej pory zmieniona pompa wysokiego ciśnienia razem z regulatorem i czujnikiem temperatury ( komplet ) , podmieniony czujnik na listwie , założony zaworek zwrotny przed filtrem , filtr paliwa nowy . Jak koledzy mają jeszcze jakieś porady to proszę o podpowiedzi i sugestię . Dodam że dziwne jest to że podczas kręcenia rozrusznikiem pokazuje że na listwie jest 0 bar . Po uruchomieniu silnika ciśnienie na pompie i listwie jest właściwe . Nie widać też żadnych wycieków paliwa .

    0 13
  • Sklep HeluKabel
  • #2 17 Lut 2014 08:02
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Ta pompa to taka dobra jak ta co była w aucie zapewne.Jakie obroty silnika przy rozruchu?

    0
  • #3 17 Lut 2014 21:09
    sadek1979
    Spec od samochodów

    No i właśnie tu kolego jest cały problem że nie wiem co za pompę mam obecnie czy taką samą czy lepszą Dziś dalej walczyłem z autkiem i kolejny dzień porażek . Dostałem informację od mądrzejszych od siebie że jak podczas kręcenia pompa tłoczy paliwo do powrotki to uszkodzony jest regulator ciśnienia . Proszę koledzy o weryfikację tych danych . Podczas kręcenia rozrusznikiem pompa nabija ciśnienie do 60 barów i wiadomo że nie jest ono wystarczające . Już sam się zastanawiam na regulatorem czy to on jest winny . Tak jak pisałem jak odpali na plaka to następny raz już bez problemu pali sam . Jak postoi kilka godz to znowu nie ma szans na odpalenie . Po podaniu zasilania i masy ( z akumulatora) do zaworu ciśnienia słychać jego pracę a czy jest właściwa ? nie mam pojęcia . Czekam na dalsze podpowiedzi co sprawdzić i na jakie parametry patrzeć jeszcze . Synchronizacja wałków jest na TAK .

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #4 17 Lut 2014 21:36
    MistrzGrzes
    Poziom 10  

    Witam. Regulator ciśnienia na pompie w czasie startu powinien być w poz. zam. Często siadają przelewy w wtryskiwaczach i ucieka paliwo do zbiornika.Podaj dokładnie co było robione na aucie. Pozdrawiam

    1
  • #5 17 Lut 2014 21:40
    T5
    Admin grupy Samochody

    Podczas jazdy nie gaśnie?

    0
  • #6 17 Lut 2014 22:16
    sadek1979
    Spec od samochodów

    Autko trafiło do mnie z błędem w postaci kontrolki na desce oraz komunikatem o uszkodzeniu systemu oczyszczania spalin . Po podpięciu komputera błąd o niskim ciśnieniu na szynie . Decyzja wymiana regulatora ciśnienia . Zakup całej pompy z regulatorem i czujnikiem temperatury . Po wymianie autko zapal z wielkim bólem i chodzi dobrze Po kilku min gaszę autko i odpalam bezproblemowo . Po kilku godz już nie można odpalić autka . Pomiar na szynie - ciśnienie startuje od 1 do 60 barów . Podmieniany czujnik ( tyle że boscha ) na listwie . Bez zmian . Zaślepiony egr kawałkiem blachy bez zmian . Po zdjęciu powrotki z pompy podczas kręcenia leje paliwem . Podejrzenie że kupiona pompa na uszkodzony regulator Podczas kręcenia rozrusznikiem z powrotek leci paliwo - kilka kropel . Sprawdzone obrot ok 240 . Po odpaleniu na plaka autko chodzi równo i ładnie . Jak wziąłem na jazdę próbna przy prędkości ok 130 km/h błąd układu oczyszczania spalin i ciśnienie na listwie za małe . Podczas jazdy wolniejszej nic się nie dzieje .

    0
  • Pomocny post
    #7 17 Lut 2014 22:22
    majsster
    Poziom 22  

    Uszkodzone wtryski, sprawdź jak przelewają.

    1
  • #8 17 Lut 2014 22:26
    T5
    Admin grupy Samochody

    tomasz sadowski napisał:
    Pomiar na szynie - ciśnienie startuje od 1 do 60 barów .
    Mierzone zegarem?

    0
  • #9 17 Lut 2014 22:35
    sadek1979
    Spec od samochodów

    Jutro próba wtrysków , dziś już nie dałem rady . Jak macie koledzy inne rady nadal czekam .

    Dodano po 8 [minuty]:

    Ciśnienie mierzone za pomocą komputera . Zarówno lexia jak i delphi pokazują to samo .

    0
  • Pomocny post
    #11 17 Lut 2014 23:33
    Mr_Jacko407SW
    Poziom 8  

    Cześć,

    Ogólnie to problem moim zdaniem: złe ciśnienie na pompę niskiego ciśnienia, a przez to z pompy niskiego ciśnienia na wysokiego ciśnienia itd. powody -> (fałszowanie danych przez czujnik, przez co złe sterowanie regulatorami ciśnień lub nieszczelny układ; zły filtr paliwa [wymiana tylko na oryginalne i tylko z danego systemu]) lub wtryski nie trzymają (przelewy).

    Pierwsze niezbędne pytanie, jaki masz system - siemensa (układ podciśnienia - paliwo zasysane z baku do pompy wc), czy bosch'a (nadciśnienia - paliwo podawane z elek. silniczka z zbiornika do pompy wc)? Podaj też 6,7 i 8 literę z nr VIN.

    Pompę masz chyba I-wszej generacji, skoro czujnik temp. paliwa masz w pompie wc? - wymieniłeś pompę na nową, czy używki? Nie wyskakuje Ci błąd komunikacji z BSI?- częsta przypadłość przy tego typu problemach i wyskoczył Ci tylko jeden błąd?.

    1.) przeanalizujmy co zrobiłeś:
    - Szczelność układu - montowałeś zawór zwrotny, a sprawdziłeś pompkę? wypnij ją i dmuchnij, sprawdzisz, czy odcina powrót, ale nawet jeśli zawór w pompce jest walnięty, to paliwo nie powinno się cofnąć, o ile układ jest szczelny.
    - Jak dokonałeś pomiaru tych 60 bar, bo raz piszesz, że podczas kręcenia jest 0, a później 60 bar (albo trefny czujnik ciśnienia paliwa, a jeśli czujnik ok, to szukać przyczyny ciśnieniu).
    "podmieniony czujnik na listwie" - sprawdź ich rezystancje (oporność), wtyczka ma trzy piny, istotne: 1(zasilanie 5V) i 3(masa), nie wiem jaka winna być oporność, ale istotniejsze jest jednak, czy pomiar nie wykaże przerwy na czujniku (stała "jedynka"), jeśli nie to, jakąś oporność wykaże i czujnik, raczej ok. Jeśli będzie przerwa tzn. poza tym, że jest uszkodzony, to oznacza, że się zawiesza/fałszuje (rzeczywiste ciśnienie inne od czytanego przez czujnik) na jakimś ciśnieniu i zamiast pokazać Ci jego błąd, to komputer wskaże zrwc (zawór regulujący wysokie ciśnienie) lub regulator wydatku, bo odczytuje, że to regulator, źle reguluje ciśnienie.

    2.) Zacznij jeszcze od takich podstaw dla pewności dla samego siebie:
    - Zapal światła i wtedy próbuj odpalić auto, jeśli będą ostro przygasać, to aku do duszy...

    - Zagrzej świece i spróbuj na pych, jeśli szybko zagada, to rozrusznik słabo kręci (te obroty na rozruch, o których ktoś pisał), chyba, że możesz to odczytać przez OBD. Jakie obroty powinny być na rozruch - nie pamiętam, gdzieś jest na necie, a jak nie znajdziesz to daj znać, to zajrzę do mojej lektury.

    - czujnik ciśnienia paliwa na zasobniku common rail (o czym wspominałem na początku i co "podmieniłeś")

    - bardziej problematyczne będzie sprawdzenie wtrysków metodą na przelewy (opis jest na necie, ale lepiej zleć to komuś, ponieważ bez odpowiednich końcówek nie ryzykuj, te wpięte są z tworzywa sztucznego i próbując wyciągną przewód możesz go uszkodzić) - przy uszkodzonych wtryskach (na przelewach) auto ma własnie takie objawy jak trudności z odpaleniem.

    Jeśli więcej błędów nie wyskakuje to na razie nie będę się rozpisywał bo pomysłów jest jak mrówków :P

    No i czekam na odpowiedź siemens, czy bosch (niezbędne info - od tego zależy co z czym się je!)?
    A w między czasie na necie masz opisane jakie ciśnienia i podciśnienia (zależy od systemu) powinny być przed pompą wc (od 1,5 do 5 bar) i jak to sprawdzić (przyda się ta wiedza, jeśli czujnik ciśnienia okaże się ok). Opis układu common rail, opis cyklu pracy pompy, co czym steruje i do czego jest podłączone jest dostępne na necie. Niestety czeka Cię żmudna praca i lektura :P, jak nie znajdziesz opisów, to znajdź pomysł jak Ci mam przesłać opisy ok. 200mb, e-mail'em będzie problem, ale są jakieś strony udostępniające serwery (nie znam się na tym) by móc przesyłać pliki.

    Dodano po 20 [minuty]:

    Zapomniałem dodać, najczęściej pada właśnie czujnik ciśnienia paliwa, zły filtr paliwa , lub złe przewodnictwo na wtyczkach i łączności z BSI (wg rozwiązań, jakie znajdowałem z na forach), następnie wtryski, a na samym końcu pompa. HDi ma naprawdę dobre pompy i trudno je zajechać!
    I z BSI to jest tak, że nie zawsze po wymianie jakiegoś czujnika, regulatora itd. będzie Ci chodziło ok, przy wymianie regulatora (o którym pisałeś) powinieneś zresetować przepływomierz oraz regulator i jeśli jest to siemens to dobrze, że wymieniłeś razem z pompą, bo tak zaleca producent. Daj znać co się dzieje na polu walki

    0
  • #12 18 Lut 2014 05:35
    sadek1979
    Spec od samochodów

    Pompa delphi .

    2
  • #13 18 Lut 2014 11:27
    Mr_Jacko407SW
    Poziom 8  

    moja odpowiedź na priv...

    2
  • #14 26 Lut 2014 21:24
    sadek1979
    Spec od samochodów

    Walka zakończona .Powodem awarii był wtrysk i co ciekawe nie ten który wskazywał komputer a inny . Zdjąłem przelewki (po kolei , na odpalonym silniku ) i na jednym z nich paliwo dawało na ok 15 cm a strumień był piękny . Dziękuję za wszelkie podpowiedzi . Pozdrawiam

    -1