Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Oświetlenie domu - schemat dla początkującego

koksik11 16 Lut 2014 21:03 2295 2
  • #1 16 Lut 2014 21:03
    koksik11
    Poziom 1  

Na wstępie jako że to mój pierwszy post to witam kolegów.
    Przedstawię się pokrótce. Mam na imię Paweł, właśnie postawiłem mury i biorę się za instalacje wewnętrzne. Ponieważ jestem po szkole elektroenergetykiem to doszedłem do wniosku że kable rozłożę sam a do skrzynki i sprawdzenia wezmę fachowca z uprawnieniami. Problem w tym że szkołę skończyłem 20 lat temu, życie pchnęło mnie w innym kierunku i teraz muszę sobie wszystko przypominać a czas w elektryce i rozwiązaniami z nią związanymi również biegnie do przodu. No i teraz mam kilka problemów z projektem instalacji. Po pierwsze niestety nie stać mnie na "dom inteligentny" a jednak chciałbym uzyskać kilka funkcji które pozwolą go usprawnić. Podłączenie rolet mam już opracowane (choć zapewne jeszcze tu dopytam) ale największy problem stanowi dla mnie oświetlenie i efekt jaki chciałbym uzyskać. Zależałoby mi szczególnie na możliwości wyłączenia oświetlenia w domu centralnie gdyż córa notorycznie nie wyłącza światła, a że nie pracuje to nie mogę jej obciążyć kosztami:) Zastanawiam się czy są (tak jak przy sterowaniu przewodowym rolet) dostępne przekaźniki które pozwolą uprościć obwód a zarazem zbudować oświetlenie sterowane centralnie, z kilkoma punktami świetlnymi sterowanymi czujnikami ruchu, schodowymi, może kilka ściemniaczy. Pewnie można zrobić sensowną instalację w oparciu o styczniki, przekaźniki bistabilne itp, która będzie jednak znacząco tańsza niż to co proponują w "inteligentnych domach".
    Najlepiej gdyby ktoś zaoferował pomoc i nakreślił schemat instalacji oświetlenia, z potrzebnym osprzętem dla mojego projektu uwzględniając oczywiście moje sugestie. Ponieważ jest to kawał roboty to jestem gotów ponieść pewne koszta.