Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Oświetlenie domu - schemat dla początkującego

koksik11 16 Feb 2014 21:03 2574 2
Optex
    koksik11
    Level 1  
    Na wstępie jako że to mój pierwszy post to witam kolegów.
    Przedstawię się pokrótce. Mam na imię Paweł, właśnie postawiłem mury i biorę się za instalacje wewnętrzne. Ponieważ jestem po szkole elektroenergetykiem to doszedłem do wniosku że kable rozłożę sam a do skrzynki i sprawdzenia wezmę fachowca z uprawnieniami. Problem w tym że szkołę skończyłem 20 lat temu, życie pchnęło mnie w innym kierunku i teraz muszę sobie wszystko przypominać a czas w elektryce i rozwiązaniami z nią związanymi również biegnie do przodu. No i teraz mam kilka problemów z projektem instalacji. Po pierwsze niestety nie stać mnie na "dom inteligentny" a jednak chciałbym uzyskać kilka funkcji które pozwolą go usprawnić. Podłączenie rolet mam już opracowane (choć zapewne jeszcze tu dopytam) ale największy problem stanowi dla mnie oświetlenie i efekt jaki chciałbym uzyskać. Zależałoby mi szczególnie na możliwości wyłączenia oświetlenia w domu centralnie gdyż córa notorycznie nie wyłącza światła, a że nie pracuje to nie mogę jej obciążyć kosztami:) Zastanawiam się czy są (tak jak przy sterowaniu przewodowym rolet) dostępne przekaźniki które pozwolą uprościć obwód a zarazem zbudować oświetlenie sterowane centralnie, z kilkoma punktami świetlnymi sterowanymi czujnikami ruchu, schodowymi, może kilka ściemniaczy. Pewnie można zrobić sensowną instalację w oparciu o styczniki, przekaźniki bistabilne itp, która będzie jednak znacząco tańsza niż to co proponują w "inteligentnych domach".