Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zafira 20dth - P0400 - czy EGR?

viki 17 Lut 2014 09:39 4521 15
  • #1 17 Lut 2014 09:39
    viki
    Poziom 16  

    Witam,

    Moja zafira ostatnio strasznie muli. Po krótkiej jeździe pojawia się lampka check engine i zaczyna mulić. Nie pozwala wkręcić się powyżej 2500 obr.
    Kody kłędów P0400 aktywny i P0704 nieaktywny.

    Odczyt wartości z opcom na biegu jałowym po krótkiej jeździe poniżej:


    Napiecie akumulatora, 13.9 V
    Status zaplonu, Zal 12V
    Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego, Aktywny
    Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu), 0.97 V
    Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu), 0.48 V
    Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu, 0 %
    Cisnienie atmosferyczne, 97 kPa
    Cisnienie atmosferyczne, 3.91 V
    zadanie cisnienia ladowania, 112 kPa
    Cisniemnie ladowania, 95 kPa
    Cisniemnie ladowania, 1.54 V
    Przeplywomierz powietrza, 439 mg/suw
    Przeplywomierz powietrza, 1.69 V
    Temperatura powietrza wlotowego, 19 °C
    Temperatura powietrza wlotowego, 2.69 V
    Temperatura cieczy chlodzacej, 56 °C
    Temperatura cieczy chlodzacej, 2.01 V
    Temperatura oleju silnika, 51 °C
    Temperatura oleju silnika, 3.29 V
    Temperatura paliwa, 25 °C
    Przelacznik 1 hamulców, Nieaktywny
    Przelacznik 2 hamulców, Nieaktywne 12V
    Pozadane jalowe, 800 obr/min
    Predkosc silnika, 801 obr/min
    Predkosc pompy wtryskowej, 400.48 obr/min
    Pozadany poczatek wtrysku, 1.8 CA
    Rzeczywisty poczatek wtrysku, 1.9 CA
    Rzeczywista dawka paliwa, 5.5 mg/suw
    Przelacznik informacyjny A/C, Aktywny
    Przekaznik A/C (System Klimatyzacji), Aktywny
    Sygnal obciazenia A/C (System Klimatyzacji), 14 %
    Cisnienie A/C (Systemu Klimatyzacji), 366 kPa
    Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego), Nieaktywny
    zadana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego), 100 %
    Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego), 95 %
    Wartosc rzeczywista recyrkulacji spalin (EGR), Okay
    Zawór elektromagn. stosunku pul- sów cisnienia ladowania, 4 %
    Stosunek pulsów zaworu elektromag. regulacji poziomu zaw., 4 %
    Czestosc impulsów elektrozaworu regulatora przepustnicy, 5 %
    Sensor temperatury zewnetrznej, 7 °C
    Sensor temperatury zewnetrznej, 2.62 V
    Przekaznik czasu wstepnego ogrzewania, Aktywne 0V
    Przekaznik diagnozy czasu nagrzewania wstepnego, Nieaktywny
    Lampka kontrolna czasu zarzenia, Wyl
    Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI), Wyl
    Serwisowa lampka kontrolna (SVS), Wyl
    Predkosc pojazdu, 0 km/h
    Przelacznik sprzegla, Nieaktywny
    Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy, Niewazny
    Predkosc pojazdu w zakresie ustawien tempomatu, Nieaktywny
    Zaprogramowano funkcje immobilisera, - - -
    Czas oczekiwania zabezpieczenia, - - -


    Proszę o jakieś uwagi co mogę sprawdzić.

    p.s. Plastikową osłonę zaworu zdjąłem. Prawie nie mogłem poruszyć tym tłokiem, czy jak to się tam nazywa. Po wyczyszczeniu i zalaniu wd40 jakoś to się tam porusza, ale z wyraźnym oporem. [Nie wiem, czy tak być powinno]. Przejechałem trochę i już myślałem że jest ok, ale po kilku km. kontrolka check engine znowu się zapaliła. Proszę o pomoc. Może znacie kogoś z okolic Częstochowy, kto był by w stanie podmienić egr [diesel y20 dth] na sprawny na próbę, lub znacie jakiegoś mechanika, którego możecie polecić.

  • #2 22 Lut 2014 08:25
    piotrekwoj1
    Poziom 35  

    Egr powinien działać luźno bez oporów zobacz cz po zapaleniu sie check nie masz uchylonego zaworu to widać pod tą plastikową klapką.

  • #3 22 Lut 2014 17:30
    niuniu36

    Poziom 27  

    Wymontuj ten zawór wyczyść umyj i zamontuj.

  • #4 22 Lut 2014 20:18
    2293657
    Usunięty  
  • #5 22 Lut 2014 22:02
    T5
    Moderator Samochody

    I uszkodzone serwo to 1% .

  • #6 24 Lut 2014 06:04
    niuniu36

    Poziom 27  

    non e vero italiano napisał:
    niuniu, co ty piszesz, zazwyczej wina w dziurawej membramie siłownika, to 60% przypadków, 25% to uwalony elektrozawór EGR lub klap zawirowania, 10% to zawalony kolektor czarnym smalcem, i reszta to przepływomierz albo przetarty szlauchik koło akumulatora.


    Skojarzyłem że ma już elektryczny EGR bo roku prod nie podał.

  • #7 24 Lut 2014 13:06
    viki
    Poziom 16  

    Mam Zafirę A. Rok produkcji początek 2005.
    Mam nadzieję, że czyszczenie pomoże, bo czasami zawór zawiesza się dopiero po 5min jazdy. Tłoczek ciągle chodzi ciężko. Jutro biorę się za czyszczenie. Dzięki za pomoc.

  • #8 24 Lut 2014 17:10
    2293657
    Usunięty  
  • #9 24 Lut 2014 18:27
    viki
    Poziom 16  

    piotrekwoj1 napisał:
    Egr powinien działać luźno bez oporów zobacz cz po zapaleniu sie check nie masz uchylonego zaworu to widać pod tą plastikową klapką.


    Fakt samochodem zajmuje się z musu. Żeby takie mądrale jak ten powyżej mnie nie dymali.

  • #10 24 Lut 2014 18:36
    2293657
    Usunięty  
  • #11 26 Lut 2014 06:00
    niuniu36

    Poziom 27  

    [quote="viki"]Mam Zafirę A. Rok produkcji początek 2005.
    A jednak ma elektryczny tak że z tą sprężyną to pierdoły piszecie a zawór wygląda tak.


    Zafira 20dth - P0400 - czy EGR?

  • #12 26 Lut 2014 08:54
    2293657
    Usunięty  
  • #14 26 Lut 2014 16:51
    2293657
    Usunięty  
  • #15 26 Lut 2014 20:22
    ftp.kowal
    Poziom 33  

    Rozbierałem taki zawór. Najczęściej uszkadza sie mechanicznie, czyli zaciera się. Godzinka zabawy i zawór chodzi jak nowy. Jeśli oczywiście elektrycznie jest sprawny.

  • #16 03 Mar 2014 10:56
    viki
    Poziom 16  

    Zawór wysłany do Brzegu. Pozwolę sobie poinformować o wynikach i czasie realizacji.

    Zafira 20dth - P0400 - czy EGR? Zafira 20dth - P0400 - czy EGR?

    Naprawa zaworu na osi czasu:
    - poniedziałek 03.03 godz 8:15 - wymontowanie zaworu
    - poniedziałek 03.03 godz 9:00 - wysyłka zaworu
    - wtorek 04.03 godz 17:00 - zawór w serwisie w Brzegu
    - środa 05.03 godz 11:30 - tel. z serwisu, że naprawiono i wysłano: kwota 377(naprawa)+27(kurier)
    - czwartek 06.03 godz 15:00 - zawór dotarł i został zamontowany. Nie działa. Na złączu jest napięcie, ale tłoczek nawet nie drgnie.
    - wtorek 18.03 godz 9:00 - wysyłka do naprawy pogwarancyjnej (wcześniej nie mogłem, bo auto potrzebne)
    - piątek 16:00 - informacja z Serwisu Pomp z Brzegu, że czujnik halla podczas poprzedniej naprawy został zamontowany odwrotnie niż powinien. Teraz wszystko zostało poprawione i sprawdzone a egr został wysłany na koszt serwisu w ramach gwarancji.
    - wtorek 11:00 egr dotarł i został zamontowany. Zafira śmiga jak dawniej.

    Wielkie podziękowania dla Serwisu Pomp z Brzegu, Pana Tomasza i sewisantów z Alarm Elektronik.

    temat do zamknięcia

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME