Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naczepa - Bodex nie można się podłączyć testetem TEXA TXT navigator

17 Lut 2014 10:05 3246 12
  • Poziom 11  
    Witam

    Mam problem z połączeniem się z naczepą firmy bodex układ hamulcowy wabco EBS z RSS, sprzętem texa txt navigator w wersji 27 (może za stara?). Przez 7 pinowe złącze iso. Zasilania dochodzą kontrolka ABS w aucie się nie świeci problemem jest jednak nierównomierna siła hamowania na poszczególnych osiach.

    Pytanie nr 1.: Jak się do tego podłączyć tym testerem ?

    Pytanie nr 2.: Co z tą siłą hamowania ? ostatnia oś hamuje dobrze 2 pierwsze lipa czy to jest normalne ? Ciśnienie na siłowniku pierwszej osi wynosi 2 bary przy max wciśniętym pedale hamulca na tylnej około 1,5 bara. Zapewne to normalne?

    Po odłączeniu wtyczki ciśnienia są równe po 4,5 - 5 bar na każdej osi.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 26  
    Po pierwsze: Jaki masz modulator 480 102 ... .? Wersje 480 102 000 0 i 010 0 nie łączą się po CAN.
    Po drugie: Sprawdź ciśnienia na wyjściach przy modulatorze (21 i 22).
    Po trzecie: Sprawdź te same ciśnienia przy siłownikach. Jeśli ciśnienia na wyjściach z modulatora będą różne od tych przy siłownikach poszukaj czy przewody nie są gdzieś zagięte.
    Do sprawdzania ciśnień hamowania podaj stałe ciśnienie na złącze sterujące (żółte) np. 6.5 bar.
    Ciśnienia sprawdź na włączonym zasilaniu EBS i bez niego. Bez zasilania EBS powinieneś mieć hamowanie 1:1. Przy włączonym zasilaniu powinno zadziałać elektroniczne ALB i ciśnienie na siłownikach powinno się zmieniać ze zmianą ciśnienia w miechach zawieszenia.

    Co do połączenia z testerem, jeśli to WABCO D (480 102 0.. .) to zobacz, czy nie ma z boku naczepy niebieskiej okrągłej zatyczki (zazwyczaj obok zaworu parkująco-luzującego). Jeśli jest wybierz diagnozę po linii k.
  • Poziom 11  
    Jest to wabco E Przepraszam że tak dawkuje info teraz dopiero do neta dostęp mam a nr modulatora to : 4801020330 Nie znalazłem tego małego gniazda niestety, zresztą z tym modulatorem oprogramowanie texy chce się łączyć przez tubę w gniazdo EBS.Ciśnienia sprawdzę jak będę miał na warsztacie tą naczepę znowu (teraz stoi na placu bo auto remont hamulców też ma...

    Dzięki wielkie za pomoc

    Edit:

    Tak wygląda modulator w tej naczepie:

    Naczepa - Bodex nie można się podłączyć testetem TEXA TXT navigator
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    W tym modulatorze nie ma diagnozy po linii k. Tylko CAN. Powinno się bez problemu łączyć przez gniazdo EBS.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 22  
    Jeśli to typowa naczepa bez dodatkowego modulatora osi to nie jest możliwe zróżnicowanie ciśnień pomiędzy siłownikami na jednej stronie naczepy. Wyjscia modulatora zasilające siłowniki 21 są wewnętrznie ze soba połączone . Tak samo jak i 22.
    Jak masz różne siły hamowania na osiach to problem jest raczej w mechanice niż pneumatyce.
  • Poziom 11  
    gucio~1 napisał:
    Jeśli to typowa naczepa bez dodatkowego modulatora osi to nie jest możliwe zróżnicowanie ciśnień pomiędzy siłownikami na jednej stronie naczepy. Wyjscia modulatora zasilające siłowniki 21 są wewnętrznie ze soba połączone . Tak samo jak i 22.
    Jak masz różne siły hamowania na osiach to problem jest raczej w mechanice niż pneumatyce.


    Też właśnie tak pomyślałem pozdejmowałem koła wyciągnąłem klocki ale niestety na wszystkich osiach wszystko chodzi leciutko (naczepa ma rok) więc dziwne by było że coś by się zastało ....

    diablo23248 no będę próbował sprawdzę może coś z wtyczką, może przewód. ehh Chyba za cienki w uszach jestem na to ;/
  • Poziom 31  
    Witam.
    A jaki interface do przyczep/naczep kolega stosuje ?
    Nie próbowałem jeszcze łączyć się Texą z TEBSE (posiadam org. sprzęt WABCO) ,ale z tego co słyszałem potrzebny jest T30a (ten nowszy).
    Naczepa - Bodex nie można się podłączyć testetem TEXA TXT navigator
  • Poziom 22  
    Jak naczepa ma rok to modulator jeszcze na gwarancji (2 lata od wabco). A jak stwierdzona różnica sił hamowania na osiach? Rolki , różne temperatury po trasie czy różne grubości okładzin-klocków? Z mojego doświadczenia wynika, że z rolkami różnie bywa.
  • Poziom 11  
    daro111 próbowałem się łączyć TEXĄ bo tylko to posiadam (miało być do wszystkiego) przez dokładnie tą tubą co pokazałeś na zdjęciu na pozycji 2 włącznika.
    A takie pytanie z mojej strony czy mógł byś sprawdzić czy Twoja texa się łączy z TEBSE? wiedział bym na czym stoję...

    gucio~1 tak ma rok no a różnica hamowania na rolkach. Więc tak jak mówisz może być z tym różnie. Szczerze mówiąc odpuściłem tą naczepę bo możliwe że auto stało potem poszło na przegląd od razu wiec ośka pierwsza w górze może podrdzewiała więc i hamowanie na rolkach inne bo brudne.

    Tylko nadal nie wiem jak się z tym połączyć czy w ogóle się da bo we naszej małej flocie pojawiła się nowa beczka właśnie z tym samym osprzętem.
  • Poziom 31  
    Wlasciciel pirani napisał:
    A takie pytanie z mojej strony czy mógł byś sprawdzić czy Twoja texa się łączy z TEBSE? wiedział bym na czym stoję...

    Właśnie miałem okazję i sprawdzałem z tym że robiłem to na starym fejsie i niestety nie łączy się. Z danych TEXY wynika że za pomocą tego nowego (jak na zdjęciu) powinieneś spokojnie się połączyć. W razie problemów dzwoń do pomocy technicznej TEXA.
  • Poziom 11  
    daro111 IDC4 wersja 27 truck na laptopie... będę dzwonił.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    daro111 napisał:
    Wlasciciel pirani napisał:
    A takie pytanie z mojej strony czy mógł byś sprawdzić czy Twoja texa się łączy z TEBSE? wiedział bym na czym stoję...

    Właśnie miałem okazję i sprawdzałem z tym że robiłem to na starym fejsie i niestety nie łączy się. Z danych TEXY wynika że za pomocą tego nowego (jak na zdjęciu) powinieneś spokojnie się połączyć. W razie problemów dzwoń do pomocy technicznej TEXA.

    Niestety pomoc techniczna czasami kończy się na bagatelnym pytaniu....
    W moim było "kto Panu sprzedał urządzenie?"...""niestety nie możemy pomoc prosimy się zwrócić do sprzedawcy" :(
    Naprawdę wiem co mowie... Nie jeden forumowicz to potwierdzi.
    Ale za pomocą przystawki musi się połączyć. Sprawdź jeszcze raz CAN odbsterownika do wtyku.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    daro111 napisał:
    Właśnie miałem okazję i sprawdzałem z tym że robiłem to na starym fejsie i niestety nie łączy się. Z danych TEXY wynika że za pomocą tego nowego (jak na zdjęciu) powinieneś spokojnie się połączyć.
    Najprawdopodobniej jest zmiana softu i nowy nie ma obsługi starej przejściówki.
    serwis_gh napisał:
    Niestety pomoc techniczna czasami kończy się na bagatelnym pytaniu....
    W moim było "kto Panu sprzedał urządzenie?"...""niestety nie możemy pomoc prosimy się zwrócić do sprzedawcy" :(
    Naprawdę wiem co mowie... Nie jeden forumowicz to potwierdzi.

    Fakt ... czy jest zasilanie czy jest kabelek podpięty.... załączona stacyjka itp. jednak sądzę że winowajcą będzie nowy typ przejściówki diagnostycznej która swoim wewnętrznym połączeniem łączy odpowiednią bramkę CAN w urządzeniu (texa) - nie testowałem , podobnie jak Kol. Daro111 używam na oryginał Wabco.