Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Bravo 1.6 16v (swap) Brakuje paliwa.

walek18-14 17 Feb 2014 22:39 2019 8
Wago
  • #1
    walek18-14
    Level 13  
    Witam koledzy.
    Mam pewien problem z autem a dokładniej tak jak by mu brakowało paliwa.

    Ostatnio założyłem mu gaz ''sekwencyjny na sterowniku AKME'' (instalacje elektryczną sam podłączyłem a resztę mój znajomy gazownik) problem jest taki że na biegu jałowym na gazie delikatnie go przylewa ale to jest związane ze zbyt dużymi dyszami gazu. (piszę wszystko co mu dolega).

    Co do głównego problemu to jest coś takiego że jeżeli jadę na benzynie i dam mu w tzw. pi...de to po jakimś czasie tak jak by mu brakowało paliwa i nawet na wolnych obrotach nie chce pracować, dopiero gdy przełączę go na gaz i z powrotem na benzynę to idzie dobrze przez jakieś 3 kilometry, po tym dystansie problem powraca.
    Pompę paliwa podmieniałem i bez zmian, filtr paliwa nowy, przewody drożne. Teraz nie wiem z czym to jest związane z tego względu iż zaraz po założeniu gazu raczej było dobrze, zrobiłem mały dystans na benzynie ale szedł bez problemów. Można powiedzieć że zaczęło to się jak pękł mi przewód paliwowy i całe paliwo poszło w glebę (przewód oczywiście wymieniony). Czyżby zapowietrzony układ?

    Dodam jeszcze że zanim był do niego założony gaz to świecił mi się CHEK ENGINE, po założeniu gazu niespodziewanie ''marchewa'' zgasła jak i na benzynie tak i na gazie heh. Możliwe to że bez żadnej ingerencji w E.C.U. to coś zgasło?

    Proszę o jakąś podpowiedź
  • Wago
  • #3
    RobertLodz09
    Level 30  
    Podpinałeś go już pod kompa aby sprawdzić dlaczego Ci sie świeci lampka od silnika ?
    Jeśli nie ... to jedz na diagnostykę i dopiero pytaj jak już będziesz coś wiedział.
  • Wago
  • #4
    walek18-14
    Level 13  
    No tak wiem o tym lecz ta lampka się świeciła i tak nagle po założeniu LPG zgasła (zaczęła się normalnie zachowywać).
    Na komputer postaram się podjechać w tym tygodniu.
    A jeszcze jedno. Możliwe jest to że nie łączyła kostka od czujnika Halla (poł. wału) i normalnie pracował silnik i świeciła się ta lampka? Bowiem wydaje mi się że to raczej przez to ponieważ przy montażu LPG musiałem zdemontować kolektor ssący aby założyć dysze gazowe i musiałem rozpiąć właśnie kostkę od czujnika Halla. :idea:
  • #5
    walek18-14
    Level 13  
    Tak jak podejrzewałem, błąd dotyczył czujnika Halla.
    Nie wiem jak to jest możliwe że silnik normalnie pracował. (czarna magia) :D
    Już jest wszystko w porządku.

    Nie orientuje się ktoś jak i w których punktach sprawdzić zbieżność osi tylnej. Ponieważ jest 9.2 rozbieżności :idea:
  • #6
    RobertLodz09
    Level 30  
    Obawiam się że masz kolego tylną belkę do regeneracji a dokładnie musisz wymienić łożyska w wahaczach tylnej belki tj. ułożyskowanie śrub mocujących wahacz do tylnej belki.
    W tym aucie geometrię przedniego i tylnego zawieszenia się nie reguluje jedynie sprawdza.
    Za wyjątkiem zbieżności przednich kół.
  • #7
    walek18-14
    Level 13  
    No to żeś mnie kolego pocieszył. :cry:
    Niestety właśnie już regenerowałem całe zawieszenie z tyłu (łożyska, gumy itp.)
    Przed regeneracją było dobrze ale były luzy i czasem autem prowadzało, a teraz nie ma luzów ale za to również jest problem ze zbieżnością. :cry:

    Jakieś sugestie? :idea:
  • Helpful post
    #8
    RobertLodz09
    Level 30  
    walek18-14 wrote:
    Jakieś sugestie?

    Skoro była dobra geometria przed naprawą a jest zła po ... także jest oczywiste że musisz jeszcze raz sprawdzić to co robiłeś podczas tego "remontu" ...
    Gdzieś musi być przyczyna złej geometrii skoro była ona właściwa przed "remontem".