Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

duże spalanie gazu

03 Kwi 2005 17:15 4278 14
  • Poziom 11  
    Witam

    Zamontowałem gaz w Hondzie civic 1,3 (gaźnik) rocznik 94, instalacja BRC, reduktor Tecno i pali mi to 12-13l/100km i to na trasie przy spokojnej jeździe, w mieście >15l.
    Przejechałem już około 3tys i nie mam już siły na gazownika. Nawet patrzec już na niego nie moge! Po kilku regulacjach wciąż jest to samo! (no może troche lepiej bo po założeniu brał 18l/100 w trasie).
    Wymieniłem już świece, filtr powietrza, przewody WN, kopułke i palec (to ostatnie było już zużyte).
    Kolejnym problemem są podwyższone obroty przy rozgrzanym silniku, tzn zatrzymując sie na np czerwonym swietle silnik kreci sie na ok 3000 obrotów i po chwili (minuta dwie) spada na normalne obroty.
    Do tego gdy jest zimny silnik nie moge go odpalic na gazie nawet gdy temperatura na zewnatrz +15C.
    Ostatnio zaczął mi delikatnie kichać na wolnych obrotach (dzieje sie to zarówno na gazie jak i benzynie ).
    Czy jest to może wina gaźnika? Może trzeba go wyregulować lub przeczyścic? Czy po prostu wada instalacji gazowej? Lub niewłaściwa regulacja?

    Prosze o wszelkie sugestie mogące pomóc.
  • Poziom 22  
    mowisz ze instalacja jest nowa.takze powodem bedzie zle dobrany mixer
    albo zle uszczelnione miejsce jego obsadzenia
  • Poziom 14  
    Mówisz, że kicha na benzynie. Nie zaszkodzi sprawdzić gażnika. Honda kumpla chodzi idealnie na gazie.
  • Poziom 10  
    zacznij najmniejszym kosztem, wymontuj gaźnik i przeczyść go płynem w sprayu do czyszczenia gaźników(ostro spryskaj i pozostaw na 15 min.), sprawdź dokładnie czy uszczelka jest cała pod mikserem ( u mnie na przykład była pęknięta i dostawał lewe powietrze, założyłem nową i dodatkowo uszczeliniłem silikonem odpornym na wysoką temp.) Dobrze przykręć mikser, nieraz gazownicy niedokładnie skręcą całość. Po zabiegu odłącz i podłącz z powrotem klemy. I jazda testowa.

    Powodzenia, napisz czy pomogło?
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    odłącz rure ciepłego powietrza od filtra. Podaj mi jaki masz typ gźnika w tej hondzie, czy jest to wersja solidnie "orurowana" ze sterownikiem obok?
  • Poziom 22  
    witam
    moim zdaniem cos gazownik zawinił :) tak jak juz koledzy wspomnieli możebyc źle dobrany mikser, uszczelka uszkodzona itd.. spróbuj pojechac do innego gazownika niech popatrzy na tą instalacje niech ją ustawi jezlei stwierdzi ze zawinił goś co zakładał Ci instalację to niech wystawui ci rachuneczek i wybierz się do sowjego starego gazownika :)
    pozdrawiam powodzenia
  • Poziom 11  
    Z obrotami juz sobie poradzilem, wystarczylo odlaczyc przewod sterujacy powietrzem dochodzacym do filtra (cieple/zimne). Pracuje nad spalaniem. Jade do mechanika bo sam obawiam sie troche grzebac przy gazniku, poza tym nie mam gdzie (przed blokiem troche glupio).

    Co z tego wyjdzie - napisze!
  • Poziom 11  
    Witam ponownie.

    Po odłączeniu przewodu o którym pisałem wcześniej i delikatnej regulacji gaźnika wszystko wróciło do normy. Teraz pali w miescie ok 9l/100 a w trasie 7 - 7,5 /100km gazu. I chodzi bez zarzutu. To już mnie zadowala!
    Dzieki wszystkim za podpowiedzi!

    Pozdrawiam
    Adiplo
  • Poziom 11  
    witam
    to moze daj namiary na gazownika coby do niego nie trafic
  • Poziom 11  
    Trafna uwaga.

    Gaz zakładałem w Olsztynie w firmie Prymgaz znajdującej się na ul. Piłsudskiego 77a. Link do strony http://www.autogaz.olsztyn.biz.pl/index.php .
    UWAGA TO WCALE NIE JEST REKLAMA - Wręcz przeciwnie

    Ludzie pracujący w firmie mają bardzo płytką wiedze dotyczącą instalacji gazowych, co gorsza nie potrafią się do tego przyznać tylko robią mądre miny twierdząc że to nie jest wina instalacji gazowej. Dzięki nim byłem u dwóch mechaników i elektryka. Dodatkowo podczas regulacji instalacji przegrzali mi silnik i puszcza mi teraz uszczelka pod głowicą. Choć instalacja była tania straciłem kupe kasy na bezsensowne naprawy i bezcelowe spalanie paliwa w granicach 13/l100.

    Miejcie się na baczności i omijajcie z daleka!
    Pozdrawiam.
  • Poziom 22  
    sluchajcie ja mam tylko cc700 i do filtra podaje mi caly czas i zimne i cieple powietrze(w zasadzie fabrycznie w obudowie filtra powietrza byl termostat z klapka ale to sie urwalo i wyjalem to calkiem dlatego teraz ciagnie i cieple i zimne powietrze)czy lepiej bedzie jak zdejme rure od cieplego powietrza i wtedy bedzie ciagnal powietrze tylko zimne(tzn.z komory silnikowej).slyszalem ze silnik najlepiej pracuje jak dostaje zimne powietrze(tylko po co termostat zimne-cieple?moze zima lepiej bo szybciej sie nagrzewa)co radzicie?zdjac jeszcze rure cieplego powietrza i niech ciagnie sobie zimne?
  • Poziom 11  
    adiplo: rozumiem ze zauroczony zostales wygladem strony - niestety takie jest zycie wystarczy byle g.. ladnie zapakowac i czekac na jelenia :-(
    pozdro
  • Poziom 11  
    Adam700 napisał:
    czy lepiej bedzie jak zdejme rure od cieplego powietrza i wtedy bedzie ciagnal powietrze tylko zimne(tzn.z komory silnikowej).slyszalem ze silnik najlepiej pracuje jak dostaje zimne powietrze(tylko po co termostat zimne-cieple?moze zima lepiej bo szybciej się nagrzewa)co radzicie?zdjac jeszcze rure cieplego powietrza i niech ciagnie sobie zimne?


    zimne jest lepsze poniewaz im chlodniejsze, tym wiecej tlenu znajduje sie w powietrzu (po to montuje sie intercoolery) czyli otrzymujemy lepsze spalanie.
    Wymieniony termostat znajduje sie tam aby silnik w zimie lepiej odpalal i szybciej sie zagrzewal
  • Poziom 22  
    to w takim razie zdemontuje rure cieplego powietrza ktore zasysa znad kolektora wydechowego.zastanawiam sie czy nie zalozyc samego filtra na krociec gaznika zeby bezposrednio zasysal powietrze. co o tym sadzicie?tylko co z przewodem odpowietrzenia skrzyni korbowej?(bo on jest wpiety w jeden glowny przewod ssacy powietrze z obudowy filtra i razem z odpowietrzeniem skrzyni korbowej prowadzi do gaznika i tam wszystko razem jest spalane
  • Poziom 11  
    Ok. Dzięki wszystkim za pomoc lub próby jej udzielenia.
    Problem został rozwiązany więc temat uważam za zamknięty!

    Pozdrawiam