Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fortschritt-E930 - Na ciepłym silniku nie odpala

18 Lut 2014 11:12 6579 8
  • Poziom 12  
    Witam
    Kolega zwrócił sie do mnie o pomoc w sprawie nie odpalajacego ciagniczka po zagrzaniu silnika.Na zimnym jest wszystko ok .Podobno problem moze dotyczyc kondensatorów które chyba ograniczają obroty.Kondensatory te sa podpięte do zacisku 15 cewki WN .
    Czy ktoś wie jakie powinny być wartości?
    Pomierzone miernikiem wydaja sie być ok ale pewności nie mam.
    3.3m 100V MKT zakładam iż jest to 3,3uF bo chyba nie miliFarad zmierzony pokazuje 3593nF
    drugi 1m 100V MKT tez zakładam iż jest to 1uF zmierzony pokazuje 2590nF.
    Do tego drugiego jest rownolegle podpiety opor zmierzony pokazuje 85R nie wiem czy tyle powinno być.
    Kondensatory podpiete ze soba rownolegle.
    W załaczeniu pare fotek pogladowych
    Czy ktoś jest w stanie mi pomoc?
    Pozdrawiam



    Fortschritt-E930 - Na ciepłym silniku nie odpala Fortschritt-E930 - Na ciepłym silniku nie odpala Fortschritt-E930 - Na ciepłym silniku nie odpala Fortschritt-E930 - Na ciepłym silniku nie odpala Fortschritt-E930 - Na ciepłym silniku nie odpala
  • Poziom 42  
    Wyrzuć tą "elektronikę" daleko za siebie, ale do odpowiedniego pojemnika na odpady!
    Zrób taki układ jak Simsona. Domyśłam sie ze masz elektronika?
    Dorób (jak go nie ma ) kabel masy od silnika (np. wkręt pokrywy sprzęgła) do punktu masy na ramie. Sprawdź przy okazji wszystkie masy.
    Prawdopodobnie zbyt duży poziom paliwa w gaźniku lub ssanie nieszczelne/brak luzu na lince/brak grumowej uszczelki tłoczka ssania.

    Moderowany przez robokop:

    Post był raportowany: "Użytkownik przedstawia szkodliwą poradę, czyli wyrzucanie tego modułu. Jest to układ ograniczający obroty silnika i praca bez niego może skończyć się uszkodzeniem silnika wynikającym z przekraczania dopuszczalnych obrotów silnika." Proszę się ustosunkować?

  • Poziom 12  
    jack63 napisał:
    Wyrzuć tą "elektronikę" daleko za siebie, ale do odpowiedniego pojemnika na odpady!
    Zrób taki układ jak Simsona. Domyśłam sie ze masz elektronika?
    Dorób (jak go nie ma ) kabel masy od silnika (np. wkręt pokrywy sprzęgła) do punktu masy na ramie. Sprawdź przy okazji wszystkie masy.
    Prawdopodobnie zbyt duży poziom paliwa w gaźniku lub ssanie nieszczelne/brak luzu na lince/brak grumowej uszczelki tłoczka ssania.



    Witam
    Dzięki za szybką reakcję.
    Powiem znajomemu by sobie po przegladał masy.
    Jesli chodzi o zaplon elektronika to nie wiem bo tego urzadzenia na oczy nie widziałem .Kolega przynióśł mi tylko cewke z tymi kondensatorami.
    Dopytam i dam znac co i jak
    A jesli chodzi o drorobienie modułu (pytam tak na wszelki wypadek) to mogłby kolega podesłac jakiegoś linka?
    Pozdrawiam
  • Poziom 39  
    jack63 napisał:
    Wyrzuć tą "elektronikę" daleko za siebie, ale do odpowiedniego pojemnika na odpady!
    Zrób taki układ jak Simsona. Domyśłam sie ze masz elektronika?
    Dorób (jak go nie ma ) kabel masy od silnika (np. wkręt pokrywy sprzęgła) do punktu masy na ramie. Sprawdź przy okazji wszystkie masy.
    Prawdopodobnie zbyt duży poziom paliwa w gaźniku lub ssanie nieszczelne/brak luzu na lince/brak grumowej uszczelki tłoczka ssania.

    Jack63, po raz kolejny widzę jak próbujesz rozwiązać problemy czysto teoretycznie, nie mając zupełnie pojęcia z czym masz do czynienia i bez doświadczenia zawodowego związanego z danym modelem.
    Ten układ elektroniczny (przykręcony do zacisku masowego cewki WN) to ogranicznik obrotów silnika, który ustala dopuszczalne obroty podczas pracy nie przekraczające 6500 RPM. W zasadzie to jest kondensator i termistor, który wywołuje efekt liniowego opóźniania zapłonu w funkcji obrotów. Bez niego praca traktorka może skończyć się uszkodzeniem silnika. Podłączone są do niego dwa niebieskie przewody, jeden od impulsatora ze statora, drugi do modułu zapłonowego. Jest możliwe tymczasowe obejście tego ogranicznika (tylko w celach diagnostycznych) przez podłączenie przewodu impulsatora bezpośrednio do modułu zapłonowego.

    Czy w związku z tym problemem zostały przeprowadzone podstawowe czynności diagnostyczne, które wykazały nieprawidłowości z działaniem układu zapłonowego? Silnik by gasł po nagrzaniu, a nie że nie chce odpalić...
    To jest Fortschritt E930 czy E931 (jeśli chodzi o silnik, to różnią się chłodzeniem i gaźnikiem)?
    Jaki rodzaj gaźnika jest zamontowany? Proszę podać pełne oznaczenie, 16Nx-x.
    Czy silnik wykazuje inne objawy, prócz problemowego uruchamiania na ciepłym silniku?
  • Poziom 2  
    witam serdecznie i dziękuje za szybką odpowiedz ,fortschritt ma oznaczenie E 930 co do numeru gażnika muszę sprawdzić ponieważ ciągniczek stoi na działce , jeżeli sprawdzę od razu napiszę . Jeżeli ciągniczek jest zimny odpali i pracuje w miarę dobrze . jednak po rozgrzaniu silnika gaśnie i jest problem z odpaleniem. wymieniałem modu na nowy nic nie pomogło
  • Poziom 2  
    witam Fortschritta przywiozłem wymieniłem cewkę i wszystko wróciło do normy dzięki bardzo cyborg39
  • Poziom 9  
    Witam,
    mam pytanie który element tego ogranicznika bardziej wpływa na ograniczanie obrotów - kondensator czy termistor, zmontowałem na szybko taki układzik, wartości kondensatorów takie jak w pierwszym poście łącznie 4,3uF, z tą różnicą że dałem termistor 100omów.
  • Poziom 12  
    kobra9 napisał:
    witam Fortschritta przywiozłem wymieniłem cewkę i wszystko wróciło do normy dzięki bardzo cyborg39



    Jak kolega napisal padla cewka