Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bennica MS4 - buczy i nie działa silnik

18 Lut 2014 14:43 3288 25
  • Poziom 7  
    witam. zakupiłem używany napęd Bennica MS4 i nie mogę go "ogarnąć". Może ktoś mi pomoże wyjaśnić chorobę urządzenia - jak włączam pilotem "posuw" to przy zamkniętej bramie silnik buczy i nic sie nie dzieje. niby "cyknęło" niby sie zaświeciło' i tyle. Jak jest otwarta to zawsze zadziała. jakby jechała tylko w jedna stronę. Tu nadmieniam ze nie mam żadnych czujek i innych podłączeń.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 38  
    Krańcówki pracują?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 7  
    mostek na foto - czyli pomiędzy którymi stykami?

    Dodano po 6 [minuty]:

    oto podłączenie zdjęcie poniżej

    do końca nie wiem czy włączenie DIP to "wajcha" w górę czy w dół.
    Prosze o podpowiedź
  • Poziom 38  
    Przeczytaj instrukcję i popatrz na schematy. To na początek.
  • Poziom 15  
    Zrób zworkę 11-15 i 11-16. Instrukcja w załączniku. Możesz też wyłączyć stop i foto na sw4. Opis gdzie jest on powinien być na dip-switch. Sprawdź czy masz dobre kierunki (tzn. czy na zamknięciu i otwarciu gasną odpowiednie diody fcc-zamknęta i fca-otwarta)
  • Poziom 7  
    ok instrukcję przeczytałem.
    dalej nie wiem czy w DIPie funkcja włączona "tzw. On" to przełącznik w pozycji do góry czy w dół???

    Lece zrobić "zworki" i sprawdzić "diody" na przesuwie ... nie jestem elektrykiem więc do wszystkiego dochodzę trochę po omacku.
    dzięki za podpowiedzi

    Dodano po 31 [minuty]:

    na FCA niestety zamyka!
  • Poziom 24  
    W tej centralce niepotrzebne zworki, Możesz wyłaczyć foto dipami.

    Dodano po 15 [minuty]:

    1. Ustaw bramę w pozycji neutralnej, wszystkie ledy czerwone powinny być zaświecone.
    2. Krańcówki sprawdzisz poruszając sprężynką, tą z tyły automatu w lewo i w prawo, w tym czasie powinny gasnąć ledy FFC i FCA.
    3. Jeżeli ledy gasną na przemiennie to znaczy że krańcówki są ok.
    4. Teraz sprawdź, czy brama otwiera się w dobrą stronę prawo lub w lewo. Wyłącz zasilanie na klika sekund by wszystkie ledy zgasły, zablokuj automat, o ile tego wcześniej nie zrobiłeś. Zewrzyj na chwilę styk PP 14i11, powinna się na chwilkę zaświecić dioda zielona led PP. Jeżeli automat ruszy w stronę otwierania, jest OK. Jeżeli nie, wyłącz zasilanie, zamień zasilanie silnika 29 z 30, a także wyłączniki krańcowe 17 z 18.
    Włącz zasilanie i sprawdź czy brama się otwiera.

    Jeżeli buczy można zmierzyć także pojemność kondensatora, jeżeli bardzo odbiega od wartości nominalnej- do wymiany. Najtaniej kupisz w sklepie z częściami elektronicznymi lub AGD.
  • Poziom 7  
    dalej nie wiem czy DIP włącza przełącznik w pozycji do góry czy w dół???
    strzelam że jak w elektryce korki w gorę to przepływ. ale czy tak jest?
    ciemno jutro muszę zajrzeć za widnego.
  • Poziom 24  
    Mocca2013 napisał:
    dalej nie wiem czy DIP włącza przełącznik w pozycji do góry czy w dół???
    strzelam że jak w elektryce korki w gorę to przepływ. ale czy tak jest?
    ciemno jutro muszę zajrzeć za widnego.


    po foto widać że dipy masz dobrze
  • Poziom 7  
    dodaje Elektrodowe pozdrowienia - żona mi kazali!!!
  • Poziom 39  
    Witam
    Czy jak masz bramę na środku powiedzmy też tak się dzieje.Zrób próbę na rozblokowanej bramie.Miałem taki przypadek ,że nie chciała jechać i tył do wymiany jednak kondensator rozruchowy silnika.To masz jak myślę napęd z silnikiem na 230V .
  • Poziom 7  
    sprawdziłem jak pisaliscie,
    testy przeszła poprawnie, kierunkowośc zatem chyba ok, krańcówki tez dzialaja
    zatem KONDENSATOR?
  • Poziom 39  
    Sprawdzałeś jak jest rozblokowana i pośrodku?
  • Poziom 39  
    Nie bardzo wiem co napisałeś z tym testem pomyślnie ,chodzi oto czy jak masz ją rozblokowaną ustawioną pośrodku ,zcy ruszy w obu kierunkach ,tak ,czy nie oto Mnie chodzi ,a nie o testy.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Może być kondensator ,lecz niekoniecznie,jak tak miałem u klienta.Jeżeli możesz to daj trochę bardziej powiększone zdjęcie płytki ,tam gdzie sa przekaźniki .Chodzi oto czym sterowany jest kondensator.
  • Poziom 7  
    Rano jak zwykle "buczała" przy uruchomieniu pilotem.
    Podszedłem i pomogłem lekko popychając i zaskoczyła, otworzyła się.
    Ktoś mi sprzedał niusa ze to może być wina pilota, który ma dwa przyciski sterujące z których jeden - u mnie - uruchamia czynność posuwu. A drugi - nie wiem do czego może być, albo może był. Nie dowiem się bo właściciela nie znam. Może sterowanie wcześniej było inaczej ustalone, np. na dwa przyciski.
    Co do testu "grzechotnika" to przeszła go bezbłędnie. Później działała jeszcze poprawnie przez jakiś czas. jak widać rano znowu zastrajkowała.
    Teraz myśle że moze miec problem z ruszeniem gdy jest zamknięta. Może długość jej przeszkadza jest prawie metr dłuzsza od poprzedniej, moze waga jest tez parę kilo cięższa.
  • Poziom 24  
    Kondyk na 100%

    Niem czegoś takiego jak test grzechotnika, aczkolwiek jest mi miło.
    Pilot masz dwukanałowy, jednym sterujesz całą bramą, drugi możesz zaprogramować na funkcję furtki, albo wyprowadzić drugi kanał na zewnątrz, i sterować różnymi rzeczami typu inna brama, czy poprzez dodanie dodatkowego przekaźnika oświetleniem podjazdu czy też możesz z pilota zwalniać rygiel z elektromagnesu furtki wejściowej.
  • Poziom 39  
    Masz instrukcję,jeżeli tak to pisze tam o regulacji mocy silnika przyciskiem w prawym górnym rogu o symbolu POT.Może być że jak buczy ,masz ustawioną małą moc silnika.W instrukcji jest opisane jak to się wykonuje.
  • Poziom 7  
    KONDYK - co to?

    ustawienia DIP
    przełącznik WYŁ o nr 1, 2, 3, 4, 6,
    przełacznik WŁ o nr , 7 i 8

    Może coś z DIPami?

    Dodano po 1 [minuty]:

    silnik jest ustawiony na moc (w skali do 6) na 5
    próbowałem ją zmieniać w zasadzie na najniższej też pcha.

    Dodano po 2 [minuty]:

    kondensator = kondyk
    już zrozumiałem
  • Poziom 24  
    Może być, tylko ew dip5, bo nie napisałeś daj na ON, będzie miała pełną moc przy rozruchu.
    Mam kilkanaście takich beninek pozakładanych, nigdy nie było problemu, ciągną na 50% mocy bramy 5m światła.
    No chyba że wina bramy, ciężko ręcznie chodzi, zacina się. Może niema luzu między zębatką a listwą zębatą, ciężko tak na odległość coś powiedzieć.
  • Poziom 7  
    5 jest ustawiona do góry czyli na WŁączeniu - jak rozumiem

    Nie wiedziałem , że jakieś luzy muszą byc.

    Jak będziesz przejazdem w Opolu to moze wpadniesz bo mnie szlak jasny trafi.?
  • Poziom 7  
    dzięki juro po robocie sprawdzę jaka jest odległość - może być na styk bo generalnie zawsze staram się być dokładny.

    czy kondensator można kupić w necie?
    czy lepiej poszukać w klepach!

    Dodano po 2 [minuty]:

    a co do bramy to rzeczywiście może i chodziła "na sucho" dość ciężko, ale co z tym zrobić! brama kupiona i zamontowana.
  • Poziom 24  
    Kondensator 9uF (mikro) kupisz w sklepie elektronicznym lub z częściami do AGD. Tylko nie żaden elektrolit tylko rozruchowy do silników na 230V.
    W sklepie ok 10PLN, w necie pewnie z 35-40PLN z przesyłką. Ale najpierw zmierz jego pojemność!!!!!!