Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Xsara II 1.4 - Zatrzaśnięty bagażnik - brak napięcia na zamku

KuReK93 18 Feb 2014 18:19 8655 13
Wago
  • #1
    KuReK93
    Level 17  
    Witam, otóż w mojej Xsarze II 1.4 2002r. hatchback zatrzasnął się bagażnik i nie można go otworzyć z kluczyka ani z pilota.
    Mając chwilę czasu dostałem się przez tylną kanapę do bagażnika po czym otworzyłem go ręcznie przez włożenie cienkiego śrubokręta w otwór w zamku klapy. Następnie rozebrałem tapicerkę i wziąłem się za diagnozę która wygląda w ten sposób:
    -Naciśniecie przycisku w klapie bagażnika bądź w pilocie powoduje zadziałanie przekaźnika( słychać "prztrykanie" w okolicach skrzynki bezpieczników. Przycisk na klapie bagażnika sprawny.
    -Po podaniu 12V na zamek klapy bagażnika z zewnętrznego źródła zasilania-zamek odryglowuje, co wskazuje na to że jest sprawny
    -Przewody od kostki znajdującej się w klapie bagażnika idące do kostki znajdującej się po prawej stronie samochodu pod tapicerką także sprawne-przewodzą bez oporów.

    Uszkodzeniu uległy więc przewody bądź kostki, między kostką w bagażniku a przekaźnikiem lub przekaźnik, i oto moje pytanie, gdzie znajduje się przekaźnik sterujący zamkiem klapy bagażnika, oraz w którym miejscu znajdują się jeszcze kostki które mogły zaśniedzieć i czy ten przekaźnik przypadkiem nie znajduje się wewnątrz modułu BSI?. Prosiłbym także o jakieś schematy instalacji z xsary II lub chociaż części odpowiedzialnej za centralny zamek.
    Dodam jeszcze że światełko wewnątrz bagażnika także nie świeci-wygląda na załamane przewody, napięcie na stykach wynosi około 6V.
  • Wago
  • #2
    andrzej0769
    Level 19  
    Kolego sprawdź przewody w gumie karoseria klapa.Kolor przewodu różowy lub siwy,chodź nie na pewno.
  • #3
    KuReK93
    Level 17  
    Przewody między klapą a karoserią sprawdzone ( dokładnie tak jak pisałem wyżej, pomiędzy kostką wpinaną do elektro-zamka a kostką znajdującą się w bagażniku z prawej strony pod tapicerką)
  • #4
    KuReK93
    Level 17  
    Witam, potrzebuję schematu elektrycznego centralnego zamka lub nr pinu pod który podpięty jest przewód który odpowiada za otwieranie klapy bagażnika(daje napięcie na elektro zamek).
    Gdyż tak jak napisałem wcześniej przewody między kostką w bagażniku a zamkiem i stycznikiem nie są nigdzie zerwane a przekaźnik wewnątrz modułu BSI słychać więc uszkodzenie jest gdzieś między BSI a kostką znajdującą się w bagażniku.
  • Wago
  • Helpful post
    #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    KuReK93
    Level 17  
    Dzięki wielkie kolego georgesgr, masz może jeszcze opis do tego schematu, a dokładnie chodzi mi o element podpisany jako PSF 1.
    Mam jeszcze jedno pytanie co w przypadku gdy okaże się że przewód między elektro-zamkiem a BSI ma przejścia? Czy w takim przypadku trzeba wymieniać całe BSI? W ASO koszt wymiany to około 1600zł trochę przykro wydać tyle kasy z powodu nieotwierającego się bagażnika, istnieje jeszcze możliwość "obejścia" BSI i podpięcia się pod siłownik w drzwiach, ale wtedy tracę możliwość otwierania bagażnika z pilota.
  • Helpful post
    #7
    emeryt2
    Level 42  
    Jeżeli klika właściwy przekaźnik , to znaczy ,że BSI działa , sprawdź czy dochodzi do jego styków wykonawczych napięcie , które otrzymuje z bezpiecznika F na BSI.
  • Helpful post
    #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    emeryt2
    Level 42  
    Faktycznie , Gregor , bezpiecznik D a nie F. Moje niedopatrzenie.
  • #10
    KuReK93
    Level 17  
    Bezpiecznik sprawdziłem, nie przepalony, a do podłączenia zastosowałbym zewnętrzny przekaźnik, ażeby nie nadwyrężać obciążalności prądowej przekaźników wewnątrz BSI, ale to rozwiązanie wolałbym uniknąć, chcę aby Xsarka pozostała w orginale.
  • Helpful post
    #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    KuReK93
    Level 17  
    Witam ponownie, dziś zmierzyłem napięcie na wyjściu z modułu BSI na przewodzie nr 6229, idącym z wyjścia przekaźnika w module BSI do kostki w bagażniku a następnie do silnika elektro zamka. Napięcie pojawia się na chwilkę i wynosi między 5 a 7 V - ciężko zmierzyć multimetrem gdyż napięcie to pojawia się dosłownie na sekundę. Przewody więc między BSI a bagażnikiem nie są przetarte na kostce wewnątrz bagażnika wskazania były takie same, przewody sprawdzone na przejścia. Wina leży więc albo w samym module albo gdzieś na dojściu zasilania. Zauważyłem także że gdy samochód jest odpalony i próbuję otwożyć bagażnik- przekaźnika nie słychać w ogóle jakby nie reagował . Dodam że napięcie na bezpieczniku F w BSI to 11.9V tyle co w całej instalacji (samochód stał pare dni).
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    KuReK93
    Level 17  
    Na Bezpieczniku D tak samo, akumulator ma 2 lata, a napięcie tak małe dlatego że samochód stał kilka dni a w między czasie grzebałem przy centralnym i miałem wtedy włączone radio. Przewody multimetrem sprawdzałem na opór każdy po kolei, więc nie ma możliwości aby któryś był przerwany lub miał przebicie(sprawdzany na zwarcia między sobą i zawarcie z masą). Pozostaje już tylko porządnie wyczyścić wszystkie styki, być może zwyczajnie zaśniedziały i stąd spadek napięcia, przesmaruję także mechanizm elektrozamka aby miał "lżej" zobaczymy co z tego wyniknie.


    Panowie UDAŁO SIĘ ! :D
    Pomogło przeczyszczenie wszystkich połączeń i styków oraz podgięcie blaszek, rozebrałem nawet elektrozamek i przeczyściłem styki silniczka wewnątrz, na razie wszystko działa jak należy. Dziękuję wszystkim za pomoc i zainteresowanie tematem, w szczególności koledze georgesgr który podesłał schematy, bez których nic nie byłbym w stanie zrobić.
    Jeszcze raz serdecznie dziękuję