Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B6 BMP TDI 2.0 - Passat 2.0TDI BMP - nagle zwalnia do wolnych obrotów

18 Lut 2014 19:17 5808 8
  • Poziom 25  
    Passat 2.0TDI BMP - Brak reakcji na pedał gazu.Zachowuje się jakbym zdjął nogę z gazu i hamował silnikiem. Wystarczy abym puścił gaz i wcisnął znów i jest OK. Lub wcisnął sprzęgło i też jest OK. Znalazłem podobny temat ale nic o czy tutaj piszą się nie sprawdziło. Wymieniłem czujnik hamowania, styki też ok. Różnica tylko taka że teraz po roku bardzo się to nasiliło i czasem mam co kilka minut. Zauważyłem że zazwyczaj dzieje się to jak szarpnie autem do tyłu lub skręcam w lewo, jakby coś się przemieszczało i coś zatykało. Czy może taką usterkę powodować EGR. Czyściłem go pół roku wstecz ale wtedy i tak auto chodziło bez tej usterki. Błędów oczywiście za żadnym razem nie było, a sprawdzałem to wiele razy. Jaki pomiar zrobić? Robiłem pomiar dynamiczny EGR ale nic mi to wykazało bo w momencie zacięcia EGR był ok. 70%.
    Pozdrawiam
  • Poziom 21  
    Sprawdź co dzieje się z ciśnieniem doładowania gdy przestaje ciągnąć.
    Nad pedałem sprzęgła również jest czujnik, sprawdź go.
  • Poziom 34  
    Przejechac sie pod nazdorem vcds i wyłapiesz usterke.
    O ile madz filtr czastek sprawdzic jego zapelnienie.
  • Poziom 25  
    Problem w tym że zachowuje się zupełnie jakbym hamował silnikiem. Skoro nie ma żadnych błędów to brak styków pod pedałem gazu odpada ( zresztą jak czytałem o nim to są to dwa zestawy indykcyjnych cewek i jak jeden szwankuje to drugi przejmuje jego zadanie zgłaszając błąd. Czy jest możliwość ciągłego odczytu stanu VCDS tego czujnika STOP i sprzęgła. Bo przyczyna musi być naturalna skoro nie zgłasza żadnego błędu. A DPF kontroluję często i nigdy nie widziałem tam więcej jak 35% zapchania.
    Pozdrawiam
  • Poziom 21  
    Czujniki sprzęgła i stopu możesz sprawdzić na postoju.
  • Poziom 39  
    Czas skorzystać z pomocy fachowca.
  • Poziom 25  
    A myślisz że nie byłem u tzw "fachowca", owszem jeden chce wymieniać turbinę ( która ma przejechane 40tyś a jest oryginalna), a drugi usunąć DPF ale żaden nie gwarantuje że po tych zabiegach za które oczywiście ja zapłacę ,nie będzie mi przerywał, więc podziękowałem im. Ja uważam jest to coś z EGR, tylko muszę się upewnić.
    A czujniki stop i sprzęgła chciałem odczytywać podczas jazdy bo jak wiadomo podczas postoju nie mam żadnej usterki i niby co mogę sprawdzić( a czujnik stop mam nowy. Jak na razie ten temat nic nie wnosi nowego, zapytam jeszcze raz na którym kanale moge odczytywać podczas jazdy czujnik stop i sprzegła czy nie wysyłają błędnych sygnałów??
    Pozdrawiam
  • Poziom 25  
    Taki problem z gazem na 100% powoduje czujnik różnicy spalin, na początku poradziłem sobie wstawiając PRka na którym ustawiłem 0,5 volta sygnał i auto pracowało super i nic nie przerywało. A tak na prawdę to przyczyna jest poważniejsza bo problem jest DPF który się zapycha popiołem , u mnie jest 85 gram.
    Na razie wymyłem preparatem WURTH i wymieniłem czujnik różnicy spalin i jest dobrze. Ale rozwiązanie poważne jest : albo oddać do czyszczenia DPF za 500zł lub wywalenie jego za 1200zł , każdy ma swój rozum i zrobi jak mu zasady pozwalają , ja go wyczyszczę w firmie co daje 2 lata gwarancji na niego i ponoć jest idealnie czysty po tym zabiegu.
    Mam nadzieję że pomogłem innym.