Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dialog 10mb/s - nie ma tekiego transferu jaki powinien być

TenTypMess 18 Lut 2014 20:51 876 9
  • #1 18 Lut 2014 20:51
    TenTypMess
    Poziom 8  

    Witam, jakiś czas temu postanowiłem przedłużyć umowę z Dialogiem. Obiecywali mi 10mb/s, więc się zgodziłem. Po otrzymaniu nowej umowy itd. zwiększyli mi transfer. Mianowicie, w umowie mam 10mb/s, na speedtest pokazuje mi nie całe 8mb/s - to raz. Również posiadam taki problem, że w godzinach porannych mam te niecałe 8mb/s, po czym, gdy przyjdzie godzina ~15, transfer spada mi do(i tu uwaga) ok. 30-200kbps, gdy pobieram jakiś plik. Dodam, że mimo, iż dostawcą jest dialog łącza są od TP(Orange). Wcześniej, gdy posiadałem te 2mb/s miałem stały transfer, który podczas pobierania jakiegoś pliku nie skakał jak teraz. Teraz pobiera "jak mu pasuje" co mnie dziwi. Postanowiłem pierw napisać tutaj, bo jak mam czekać przy telefonie i się wkurzać to podziękuję. Aktualnie mam wgrany SO Win 7 32bit i Router TP-Link jego pełna nazwa to: TD-W8901G i pracuję normalnie na kablu, nie na WIFI, a sterowniki są aktualne. Co może być przyczyną tej sytuacji? Z góry dziękuję za pomoc.

    0 9
  • #2 18 Lut 2014 20:55
    actin
    Poziom 33  

    To kolego zajrzyj do umowy i sprawdź czy nie ma tam zwrotu "do 10 mb/s". Jeśli tak, nie musisz mieć pełnych 10 lecz np. jak piszesz 8.

    0
  • #3 18 Lut 2014 21:01
    TenTypMess
    Poziom 8  

    a co zrobić z tym problem związanym z transferem? Dlaczego tak się dzieje, że po godz. 15 nagle tak maleje? Z internetu nie da się normalnie skorzystać.

    0
  • #4 18 Lut 2014 21:09
    sPeRaCz.PL
    Poziom 42  

    TenTypMess napisał:
    a co zrobić z tym problem związanym z transferem?


    actin napisał:
    zajrzyj do umowy i sprawdź czy nie ma tam zwrotu "do 10 mb/s"

    0
  • #5 18 Lut 2014 21:23
    TenTypMess
    Poziom 8  

    ale się wysiliłeś, bo w umowie będzie pisać, dlaczego po godzinach popołudniowych transfer spada niemal do zera... Pozdrawiam i na następny raz proszę o czytanie całości wypowiedzi, nie pojedynczych zdań :)

    0
  • #6 18 Lut 2014 21:25
    sPeRaCz.PL
    Poziom 42  

    A wyobraź sobie, że Regulamin korzystania z usługi wszystko precyzuje.

    Tym bardziej, że chodzi o linię

    TenTypMess napisał:
    TP(Orange)


    więc Dialog nie gwarantuje poprawności działania usługi

    Najpierw się czyta, potem podpisuje.

    0
  • #7 18 Lut 2014 21:30
    TenTypMess
    Poziom 8  

    Biorąc to na chłopski rozum: miałem 2mb i transfer był stały, przedłużyłem umowę i nagle dali by coś takiego stałemu klientowi? Proszę Cię, trochę realizmu :)

    0
  • #8 18 Lut 2014 21:32
    sPeRaCz.PL
    Poziom 42  

    Nie przedłużyłeś tylko zmieniłeś. Wcześniej miałeś gwarancję transferu, teraz masz "do", i kto tu nie jest realistą ?

    0
  • #9 18 Lut 2014 21:43
    TenTypMess
    Poziom 8  

    Nie chcę się tutaj kłócić, bo nie to mnie interesuje. Chcę się dowiedzieć jak rozwiązać problem z tym spadkiem transferu. Moja usługa to: DialNet Global Max 10 jakby co :)

    0
  • #10 18 Lut 2014 21:55
    seb235
    Poziom 27  

    sPeRaCz.PL napisał:
    Nie przedłużyłeś tylko zmieniłeś. Wcześniej miałeś gwarancję transferu, teraz masz "do", i kto tu nie jest realistą ?


    Gwarancji transferu nigdy nie ma, co najmniej za takie pieniądze.
    Jedyne co się zmieniło to fakt iż wcześniej były ustawiane synchronizacje na sztywno co dawało złudne nadzieje że zawsze mamy te niby 2Mbit/s. Dzisiaj stosuje się widełki co ma zagwarantować iż połączenie zawsze uzyskamy, ustawienie sztywnego profilu np 20Mbit/s szybko by się skończyło tym iż zostalibyśmy bez dostępu do sieci bo np chwilowo spadły możliwości linii.

    0