Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B6 TDI AVF - Przepływomierz zaniża wartości, nietypowy przypadek

18 Lut 2014 21:08 5193 6
  • Poziom 12  
    Witam,

    Pacjent Audi A4 B6 AVF, sytuacja jest jednak dosyć nietypowa jak na przeplywke. Auto ogólnie jedzie normalnie w całym zakresie, w pewnym momencie łapie muła i zabiera coś powyżej 2000 obrotów i po następnym wciśnięciu gazu jest już totalna porażka i z czasem notlauf. Przy jednakowym, delikatnym przyspieszaniu potrafi przerwać po czym zrywnie przyspieszyć (dziura w gazie). Zazwyczaj wywala błąd:

    17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
    P1556 - 35-00 - -

    w tym przypadku oznaczający niedoładowanie. Ale tym się nie można sugerować. Coraz czescieji też pokaże coś takiego:

    16485 - mass air flow sensor (g70) implausible signal

    I na tym trzeba się bardziej skupić. W przez ostatni czas był podmieniony przepływomierz na jeden nowy i jeden inny sprawny (oba ori Bosch, zadne zamienniki), wyczyszczono turbo, zmieniono sztangę, sprawdzono podciśnienia, wymieniono zaworki z turba i egr, podmieniono ecu, sprawdzono kable od przepływomierza oraz czujnika doładowania w dolocie. Pompki sprawdzone na maszynie, nawet pedal gazu podmieniony. Pewnie cos jeszcze bylo sprawdzane o czym moglem zapomniec;)
    Wszystko z zerowym skutkiem, objawy są cały czas takie same. Wszystko zaczęło się dziać w krótkim czasie po wywaleniu katalizatora. Ogólnie jak jedzie to wszystkie wartości są ok. Sprawa komplikuje się z czasem jak przepływomierz zaczyna grubo zaniżać wartości, auto wtedy nie dostaje paliwa, nie umie naładować bo nie ma z czego, itd.

    Logi niezbyt fajne ale lepszych nie dało rady zrobić bo autko jedzie jak ma ochotę.

    Log (6 - 010)
    Log (7 - 011,011,011)
    Log (8 - 004)
    Log (9 - 003,008,003,008,003,008)
    Log (10 - 000)
    Log (11 - 003,011)
    Log (12 - 003)



    Co jeszcze sprawdzić, podmienić? Będę wdzięczny za każda sugestię bo szczerze przyznam pomysłów brak.
  • Użytkownik obserwowany
    system steowaia nie jest taki głupi jak myslisz , napraw to co wczesniej zmajstrowałeś
  • Poziom 15  
    EGR stoi czy zaślepiony? Może przez niego gdzieś leci nieszczelność, bo wg logów nic się nie zmienia przy sterowaniu nim.
  • Poziom 12  
    Dolot na 99% szczelny, nie widac pekniec, nie slychac swistow i sladow oleju przy laczeniach brak. Co do turbo to pracowalo bezproblemowo na ori i zmienionym sofcie, technicznie i wizualnie jego podzespoly ok.

    System sterowania nie taki glupi - mam rozumiec, ze to przez brak kata? W innym samochodzie, PD AVB 2001r rowniez nie mialem kata oraz jednego tlumika i nic sie nie dzialo zlego. Nawet podmienilem na probe sterownik z AWX 2001r i wciaz ten sam problem - blad MAF. Liczylem na to, iz na starszym sterowniku cos sie zmieni chocby na przykladzie, ze nowsze wysypuja blad EGR po zaslepieniu, starsze nie sygnalizowaly tego na konsoli.

    Jedynie wspomniany EGR puszczal olej tymi gornymi dziurkami (odpowietrzenia?), zostaly zaslepione, sam EGR jest wylaczony programowo.

    Wszystko zaczelo sie wlasnie po wywaleniu kata oraz zaslepieniu tych otworow EGR'a.]Link[/url]
  • Użytkownik obserwowany
    po logach widać , ze egr nie jest wywalony programowo . wogle zresztą co to za moda , na wywalanie egr w sofcie , przeciez to nie naprawa , tylko druciarska metoda. Tak jakbyś Syfa na twarzy pudrem leczył. Jak ci olej leci to zrób z tym porządek a nie kombinujesz jak kon pod góre. Przy pierwszej wizycie na stacji diagnostycznej powinienes miec zatrzymany dowód
  • Poziom 12  
    Wyglada na to, ze kolega od softu zapomnial go wylaczyc.

    Co do usuwania problemu EGR, owszem, nie twierdze, ze to najlepsza metoda, by nie puszczal nigdzie oleju - wolal bym wymienic na nowy.
    Tylko po co wydawac 400pln na EGR tylko po to, by nie cieklo z niego, skoro i tak chce go wylaczyc, zeby nie miec syfu w dolocie, ktory on powoduje. Przy okzji nie bedzie wywalal tez razacego bledu na zegarach, jak to maja roczniki od 2003 bodajze.