Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus 2003r.1.8 tdci - jakie ciśnienie paliwa przy rozruchu?

Siekier81 18 Feb 2014 23:12 27315 30
Texa Poland
  • #1
    Siekier81
    Level 17  
    Witam.
    Mam pytanie jakie powinno być wysokie ciśnienie paliwa przy kręceniu rozrusznikiem?
    Ja mam ok 380 bar.
    Auto nie odpala.
  • Texa Poland
  • #2
    rzemyk90
    Level 20  
    Na tym ciśnieniu powinien się odezwać. Sprawdź czujnik GMP ( wału korbowego )
  • #3
    robi1214
    Level 31  
    W tym silniku stawiałbym na czujnik wałka rozrządu.
  • #4
    Siekier81
    Level 17  
    Witam.Po dzisiejszym dniu sprawa wygląda tak.W ECU tylko jeden błąd P1000(diagnostyka obd2 nie zakończona).Nie wiem co to za błąd i nie można go wykasować.Obroty wału widzi (ok 200).Ciśnienie na listwie podaje mi w kPa(wacha się przy rozruchu ok 32000 do nawet 40000kPa).Mam jeden wtrysk podłączony na luzie(przewód paliwowy i elektryczny)i przy rozruchu nie rozpyla.Przewody od ECU do wtryskiwaczy sprawdzonei są ok.Wygląda mi to tak jakby wtryskiwaczy nie zasterowywało ECU.Macie jakiś sposób aby sprawdzić sygnał zasterowujący wtryski oprócz oscyloskopu.Podłączałem próbuwkę diodową która może pracować do 50Vi nawet nie pyłgnie przy kręceniu rozrusznikiem.
  • #5
    rzemyk90
    Level 20  
    Wymieniałeś wtryskiwacze? Zakodowałeś?
  • #6
    Don de Leon
    Level 24  
    Co było robione w aucie?
  • #7
    Siekier81
    Level 17  
    Tak, wtryskiwacze po wymianie były kodowane. Rzucał wcześniej błędem 2339 po wpisaniu nowych kodów (4 cylinder). Mrugała spiralka od świecy.Z robiłem taki myk że wpisałem mu na 4 cylinder kod z innego wtrysku i dopiero kontrolka przestała mrugać.
  • #8
    rzemyk90
    Level 20  
    W jaki sposób odpowietrzyłeś układ wtryskowy?
  • Texa Poland
  • #9
    Siekier81
    Level 17  
    dodam że auto na plaku odpala.Tylko nie otwiera wtryskiwaczy.Czy sprawdzał ktoś napięcie na przewodach od wtrysków?Myślę już o podmianie ecu ale następny problem to immo.A w immo też mam błąd P1000.Wie ktoś co to za błąd?
  • #10
    wojciechjanusz
    Level 27  
    Siekier81 wrote:
    A w immo też mam błąd P1000.Wie ktoś co to za błąd?
    To jest błąd niekompletnego testu OBD.
    Zły interfejs, złe oprogramowanie lub... pełna procedura nie została wykonana.
  • #11
    Don de Leon
    Level 24  
    P1000 ma większość Fordów, dziś między innymi zjechał ode mnie Focus też z tym błędem. Nie on jest przyczyną. W immo jest zezwolenie na start?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Don de Leon wrote:
    Co było robione w aucie?

    ???? Tylko strzykawki?
  • #12
    rzemyk90
    Level 20  
    W zależności od sterownika musi on wykonać adaptacje wtryskiwaczy. Jeden pozwoli uruchomić motor, a drugi bez poprawnie wpisanych kodów IMA tego nie zrobi. Czy po uruchomieniu (za pomocą plaka - nie polecam ) motor pracuje prawidłowo? Jeśli tak, to przejedź kilka km. Niektóre sterowniki Delphi mają funkcję automatycznej adaptacji wtryskiwaczy. Robią to w czasie pracy motoru.
  • #13
    Siekier81
    Level 17  
    jak odstawie plaka to gaśnie.
  • #14
    Kitek_1982
    Level 10  
    Pewnie masz zacięte 3 wtryskiwacze, bo ja tak właśnie miałem i problem był gorszy ponieważ mój Focus jest jakiś inny, bo na plaku nie chciał wcale pracować i wszyscy się dziwili a po zregenerowaniu wtryskiwaczy przy 290 atmosferach odpalił od strzału.
  • #15
    Siekier81
    Level 17  
    jak już pisałem wcześniej wtryski są podłożone drugie.Wyjęte z auta który do końca chodził.Bez rezultatu.Auto jak nie paliło tak nie pali.Właściciel załatwia drugi sterownik silnika(komplet z immo).Zobaczymy co będzie po podmianie ecu.Dodam że zasilania do ecu sprawdziłem jeszcze raz dla spokoju sumienia.Pożyczyłem nawet oscyloskop aby zobaczyć zasilanie na wtryski.Nie było więcej jak 8-10V po dłuższym kręceniu.
  • #16
    pawelc
    Level 22  
    kodowanie wtrysków nie ma w tym przypadku nic do rzeczy ,powinien chociaż się odezwać ,stawiam na uszkodzony sterownik
  • #17
    rzemyk90
    Level 20  
    Ale to jest dziwne że przy wymianie wtryskiwaczy skończył się sterownik.
  • #18
    Siekier81
    Level 17  
    witam po małej przerwie.Niestety wymiana całego zestawu (sterownik silnika,immo,kluczyk)nic nie dała.Jak nie palił tak nie pali.Ręce opadają.Auto miało dołożony alarm,który odłączyłem i dalej lipa.
  • #19
    seat21
    Level 28  
    sprawdzałeś te wtryski na maszynie czy pylą
  • #20
    T5
    Admin of Cars group
    Siekier81 wrote:
    witam po małej przerwie.Niestety wymiana całego zestawu (sterownik silnika,immo,kluczyk)nic nie dała.Jak nie palił tak nie pali.Ręce opadają.Auto miało dołożony alarm,który odłączyłem i dalej lipa.
    A pod akumulatorem nie ma sterownika wtryskiwaczy?
  • #21
    Siekier81
    Level 17  
    sterownika pod akumulatorem nie ma.sterowanie wtryskiwaczy idzie bezpośrednio z ecu na prawym słupku.
  • #22
    rzemyk90
    Level 20  
    Czujnik wału, czujnik regulacji ciśnienia.

    Siekier81 wrote:
    Witam.Mam pytanie jakie powinno być wysokie ciśnienie paliwa przy kręceniu rozrusznikiem.Ja mam ok 380 bar.Auto nie odpala.


    Jak sprawdziłeś te wartość 380 bar? Manometrem czy interface?
  • #23
    Siekier81
    Level 17  
    obroty wału ok.200 Jeśli chodzi o ciśnienie paliwa to pomiar według autocom-a.Zastanawiam się czy nie leży pompa bo z tym ciśnieniem momentami jest różnie.Niby dobija do ok 380-400 ale są momenty kiedy chwilowo spada do 290-340.Nie ma stabilnego tego ciśnienia.Nie wiem czy te wahania mogą być powodem nieodpalania silnika?
  • #24
    rzemyk90
    Level 20  
    Mogą być jeżeli czujnik ciśnienia na rampie będzie uszkodzony. Może przekazywać nieprawidłową wartość dla sterownika, niż jest w rzeczywistości. Może też być zanieczyszczony opiłkami . Najpewniej sprawdzisz ciśnienie manometrem.
  • #25
    Siekier81
    Level 17  
    problem jest w tym że nie mam takiego barometru żeby takie ciśnienie ogarniał.Pewnie trafi tą pompę wyjąć i podłożyć drugą,albo na początek spróbować sam zaworek regulacji ciśnienia podłożyć.
  • #26
    rzemyk90
    Level 20  
    Czujnik cisnienia sprawdź i zawór na rampie. Ciśnienie nie powinno tak skakać jak to opisujesz.
  • #27
    Thadeuss1
    Level 11  
    Witam wszystkich pozwolicie że odświeżę trochę temat
    Mam identyczny problem z Focusem 1.8 tdci wymienione wtryski czujnik położenia wału sterownik silnika i nie chce odpalić .
    Na plaku zapala lecz nie przechodzi na obroty i po odstawieniu gaśnie.
    Brak błędów w ecu
    Wtryski zaprogramowane już 3 kpl zakładane i nic.
    Już ręce opadają może jakieś sugestie podpowiedzi???
    Będę bardzo wdzięczny.
    Pozdrawiam
  • #28
    Don de Leon
    Level 24  
    A jakie ciśnienie na rampie/pompie wysokiego ciśnienia? Jakie ciśnienie widzi sterownik?
  • #29
    jurekk55
    Level 36  
    Thadeuss1 wrote:
    Już ręce opadają może jakieś sugestie podpowiedzi???


    Skontroluj rozrząd , w razie potrzeby wymiana.
  • #30
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Czesta usterka jest czujnik wałka. sprawdz czy czujnik ma zasilanie i sygnał jest.
    cisnienie 400 bar jest jak najbardziej wystarczajace do odpalenia CR. Ale czy jest to cisnienie faktyczne? Rozumiem ze na spoczynku masz 0 bar?
    Przestan grzebac w immo bo nikt tam ładu nie dojdzie.

    Raz miałem przypadek ze miałem luzna wtyczke na pompie, na któryms z czujników lub aktuatorów. poprostu ja docisnałem i zabezpieczyłem opaska. niestety nie pamietam co to było dokładnie. Wiem natomiast ze nie było błedów w pamieci.