Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 2003r.1.8 tdci - jakie ciśnienie paliwa przy rozruchu?

Siekier81 18 Lut 2014 23:12 13428 30
  • #1 18 Lut 2014 23:12
    Siekier81
    Poziom 17  

    Witam.
    Mam pytanie jakie powinno być wysokie ciśnienie paliwa przy kręceniu rozrusznikiem?
    Ja mam ok 380 bar.
    Auto nie odpala.

    1 29
  • #2 19 Lut 2014 00:51
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Na tym ciśnieniu powinien się odezwać. Sprawdź czujnik GMP ( wału korbowego )

    0
  • #3 19 Lut 2014 19:51
    robi1214
    Poziom 31  

    W tym silniku stawiałbym na czujnik wałka rozrządu.

    0
  • #4 19 Lut 2014 21:04
    Siekier81
    Poziom 17  

    Witam.Po dzisiejszym dniu sprawa wygląda tak.W ECU tylko jeden błąd P1000(diagnostyka obd2 nie zakończona).Nie wiem co to za błąd i nie można go wykasować.Obroty wału widzi (ok 200).Ciśnienie na listwie podaje mi w kPa(wacha się przy rozruchu ok 32000 do nawet 40000kPa).Mam jeden wtrysk podłączony na luzie(przewód paliwowy i elektryczny)i przy rozruchu nie rozpyla.Przewody od ECU do wtryskiwaczy sprawdzonei są ok.Wygląda mi to tak jakby wtryskiwaczy nie zasterowywało ECU.Macie jakiś sposób aby sprawdzić sygnał zasterowujący wtryski oprócz oscyloskopu.Podłączałem próbuwkę diodową która może pracować do 50Vi nawet nie pyłgnie przy kręceniu rozrusznikiem.

    0
  • #5 19 Lut 2014 21:12
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Wymieniałeś wtryskiwacze? Zakodowałeś?

    0
  • #6 19 Lut 2014 21:18
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Co było robione w aucie?

    0
  • #7 19 Lut 2014 21:59
    Siekier81
    Poziom 17  

    Tak, wtryskiwacze po wymianie były kodowane. Rzucał wcześniej błędem 2339 po wpisaniu nowych kodów (4 cylinder). Mrugała spiralka od świecy.Z robiłem taki myk że wpisałem mu na 4 cylinder kod z innego wtrysku i dopiero kontrolka przestała mrugać.

    0
  • #8 19 Lut 2014 22:02
    rzemyk90
    Poziom 20  

    W jaki sposób odpowietrzyłeś układ wtryskowy?

    0
  • #9 19 Lut 2014 22:20
    Siekier81
    Poziom 17  

    dodam że auto na plaku odpala.Tylko nie otwiera wtryskiwaczy.Czy sprawdzał ktoś napięcie na przewodach od wtrysków?Myślę już o podmianie ecu ale następny problem to immo.A w immo też mam błąd P1000.Wie ktoś co to za błąd?

    1
  • #10 20 Lut 2014 11:09
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Siekier81 napisał:
    A w immo też mam błąd P1000.Wie ktoś co to za błąd?
    To jest błąd niekompletnego testu OBD.
    Zły interfejs, złe oprogramowanie lub... pełna procedura nie została wykonana.

    0
  • #11 20 Lut 2014 12:16
    Don de Leon
    Poziom 23  

    P1000 ma większość Fordów, dziś między innymi zjechał ode mnie Focus też z tym błędem. Nie on jest przyczyną. W immo jest zezwolenie na start?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Don de Leon napisał:
    Co było robione w aucie?

    ???? Tylko strzykawki?

    0
  • #12 20 Lut 2014 13:51
    rzemyk90
    Poziom 20  

    W zależności od sterownika musi on wykonać adaptacje wtryskiwaczy. Jeden pozwoli uruchomić motor, a drugi bez poprawnie wpisanych kodów IMA tego nie zrobi. Czy po uruchomieniu (za pomocą plaka - nie polecam ) motor pracuje prawidłowo? Jeśli tak, to przejedź kilka km. Niektóre sterowniki Delphi mają funkcję automatycznej adaptacji wtryskiwaczy. Robią to w czasie pracy motoru.

    0
  • #13 20 Lut 2014 16:15
    Siekier81
    Poziom 17  

    jak odstawie plaka to gaśnie.

    1
  • #14 24 Lut 2014 21:27
    Kitek_1982
    Poziom 9  

    Pewnie masz zacięte 3 wtryskiwacze, bo ja tak właśnie miałem i problem był gorszy ponieważ mój Focus jest jakiś inny, bo na plaku nie chciał wcale pracować i wszyscy się dziwili a po zregenerowaniu wtryskiwaczy przy 290 atmosferach odpalił od strzału.

    0
  • #15 24 Lut 2014 22:01
    Siekier81
    Poziom 17  

    jak już pisałem wcześniej wtryski są podłożone drugie.Wyjęte z auta który do końca chodził.Bez rezultatu.Auto jak nie paliło tak nie pali.Właściciel załatwia drugi sterownik silnika(komplet z immo).Zobaczymy co będzie po podmianie ecu.Dodam że zasilania do ecu sprawdziłem jeszcze raz dla spokoju sumienia.Pożyczyłem nawet oscyloskop aby zobaczyć zasilanie na wtryski.Nie było więcej jak 8-10V po dłuższym kręceniu.

    0
  • #16 25 Lut 2014 06:55
    pawelc
    Poziom 22  

    kodowanie wtrysków nie ma w tym przypadku nic do rzeczy ,powinien chociaż się odezwać ,stawiam na uszkodzony sterownik

    0
  • #17 25 Lut 2014 23:26
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Ale to jest dziwne że przy wymianie wtryskiwaczy skończył się sterownik.

    0
  • #18 01 Mar 2014 14:02
    Siekier81
    Poziom 17  

    witam po małej przerwie.Niestety wymiana całego zestawu (sterownik silnika,immo,kluczyk)nic nie dała.Jak nie palił tak nie pali.Ręce opadają.Auto miało dołożony alarm,który odłączyłem i dalej lipa.

    0
  • #19 01 Mar 2014 15:41
    seat21
    Poziom 24  

    sprawdzałeś te wtryski na maszynie czy pylą

    0
  • #20 01 Mar 2014 16:44
    T5
    Moderator Samochody

    Siekier81 napisał:
    witam po małej przerwie.Niestety wymiana całego zestawu (sterownik silnika,immo,kluczyk)nic nie dała.Jak nie palił tak nie pali.Ręce opadają.Auto miało dołożony alarm,który odłączyłem i dalej lipa.
    A pod akumulatorem nie ma sterownika wtryskiwaczy?

    -1
  • #21 02 Mar 2014 21:01
    Siekier81
    Poziom 17  

    sterownika pod akumulatorem nie ma.sterowanie wtryskiwaczy idzie bezpośrednio z ecu na prawym słupku.

    0
  • #22 02 Mar 2014 21:28
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Czujnik wału, czujnik regulacji ciśnienia.

    Siekier81 napisał:
    Witam.Mam pytanie jakie powinno być wysokie ciśnienie paliwa przy kręceniu rozrusznikiem.Ja mam ok 380 bar.Auto nie odpala.


    Jak sprawdziłeś te wartość 380 bar? Manometrem czy interface?

    0
  • #23 03 Mar 2014 22:41
    Siekier81
    Poziom 17  

    obroty wału ok.200 Jeśli chodzi o ciśnienie paliwa to pomiar według autocom-a.Zastanawiam się czy nie leży pompa bo z tym ciśnieniem momentami jest różnie.Niby dobija do ok 380-400 ale są momenty kiedy chwilowo spada do 290-340.Nie ma stabilnego tego ciśnienia.Nie wiem czy te wahania mogą być powodem nieodpalania silnika?

    0
  • #24 03 Mar 2014 22:52
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Mogą być jeżeli czujnik ciśnienia na rampie będzie uszkodzony. Może przekazywać nieprawidłową wartość dla sterownika, niż jest w rzeczywistości. Może też być zanieczyszczony opiłkami . Najpewniej sprawdzisz ciśnienie manometrem.

    0
  • #25 03 Mar 2014 23:19
    Siekier81
    Poziom 17  

    problem jest w tym że nie mam takiego barometru żeby takie ciśnienie ogarniał.Pewnie trafi tą pompę wyjąć i podłożyć drugą,albo na początek spróbować sam zaworek regulacji ciśnienia podłożyć.

    0
  • #26 03 Mar 2014 23:58
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Czujnik cisnienia sprawdź i zawór na rampie. Ciśnienie nie powinno tak skakać jak to opisujesz.

    0
  • #27 16 Maj 2015 19:02
    Thadeuss1
    Poziom 11  

    Witam wszystkich pozwolicie że odświeżę trochę temat
    Mam identyczny problem z Focusem 1.8 tdci wymienione wtryski czujnik położenia wału sterownik silnika i nie chce odpalić .
    Na plaku zapala lecz nie przechodzi na obroty i po odstawieniu gaśnie.
    Brak błędów w ecu
    Wtryski zaprogramowane już 3 kpl zakładane i nic.
    Już ręce opadają może jakieś sugestie podpowiedzi???
    Będę bardzo wdzięczny.
    Pozdrawiam

    0
  • #28 17 Maj 2015 09:56
    Don de Leon
    Poziom 23  

    A jakie ciśnienie na rampie/pompie wysokiego ciśnienia? Jakie ciśnienie widzi sterownik?

    -1
  • #29 17 Maj 2015 10:50
    jurekk55
    Poziom 34  

    Thadeuss1 napisał:
    Już ręce opadają może jakieś sugestie podpowiedzi???


    Skontroluj rozrząd , w razie potrzeby wymiana.

    0
  • #30 17 Maj 2015 13:08
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Czesta usterka jest czujnik wałka. sprawdz czy czujnik ma zasilanie i sygnał jest.
    cisnienie 400 bar jest jak najbardziej wystarczajace do odpalenia CR. Ale czy jest to cisnienie faktyczne? Rozumiem ze na spoczynku masz 0 bar?
    Przestan grzebac w immo bo nikt tam ładu nie dojdzie.

    Raz miałem przypadek ze miałem luzna wtyczke na pompie, na któryms z czujników lub aktuatorów. poprostu ja docisnałem i zabezpieczyłem opaska. niestety nie pamietam co to było dokładnie. Wiem natomiast ze nie było błedów w pamieci.

    1