Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane II - 1.9 dci 120 KM zakup - i co dalej ?

elektronik123456789 19 Feb 2014 11:55 9057 9
  • #1
    elektronik123456789
    Level 21  
    Stało się (dobrze czy źle - tego jeszcze nie wiem), na podwórku stoi Megane II 2005r. z silnikiem 1.9 dci 120 KM, już po ubezpieczeniach OC, NWW i AC.

    Czyli sprawy formalno-papierkowe mam już za sobą. Więc czas na sprawy mechaniczne. Na początku planowałem tylko oględziny zawieszenia/hamulców i wymianę oleju i filtrów, a w przyszłym miesiącu wymianę rozrządu (przebieg licznikowy 150000 km - oczywiście z przymrużeniem oka), bo wiadomo, że nikt nie wymienia turbiny czy wtrysków na zapas ;) ale po wertowaniu Internetu natrafiłem na słowo klucz PANEWKI. I tutaj mam wielkiego stracha, bo nie wiem jak poprzedni właściciel wymieniał olej. Czy jest sens poczekać trochę z wymianą oleju i odstawić na ten okres samochód i przy okazji wymiany rozrządu dodać wymianę oleju u mechanika i poprosić o odkręcenie miski i kontrole panewek ? Olej oczywiście zamierzam wymieniać co 10 000 km na syntetyczny. Lepiej wydać z 250 zł za panewki i coś na robociznę niż robić remont generalny. Co mogę powiedzieć ? Silnik pracuje równo i nic nie stuka ...
  • #2
    robi1214
    Level 31  
    Zawsze się można pokusić na zmianę panewek .Trzeba założyć panewki ,,twarde''. Koszt niewielki i mamy święty spokój.
  • #3
    zed71
    Level 23  
    sprawdz też turbo i przewody
  • #4
    elektronik123456789
    Level 21  
    Jeżeli chodzi o turbo nie ma oznak dymienia, dynamika też wydaje mi się dobra (podstawie kamerę koło wydechu i uruchomię silnik aby się upewnić) czyli wstępnie bez pomiaru ciśnień wygląda na dobre. Wtryski teraz to chyba też mały problem, start silnika jest można powiedzieć, że natychmiastowy i bezdymny ;)

    Masz na myśli przewody wiązki elektrycznej czy powietrzne na drodze filtr - turbo - intercooler - dolot ?

    Podpowiem też aby mechanik zmierzył ciśnienie oleju, aby sprawdzić czy pompa jest sprawna.
  • #5
    zed71
    Level 23  
    chodzi o magistralę olejową do turbo- w silniku 1,9 |"zatyka" się ten przewod i dlatego turbo siada. możesz go zmienic profilaktycznie (koszt w sumie niewielki) ale bedziesz mial spokój na pewien czas.
  • #6
    cefaloid
    Level 33  
    elektronik123456789 wrote:
    (...) ale po wertowaniu Internetu natrafiłem na słowo klucz PANEWKI. I tutaj mam wielkiego stracha, bo nie wiem jak poprzedni właściciel wymieniał olej. Czy jest sens poczekać trochę z wymianą oleju i odstawić na ten okres samochód i przy okazji wymiany rozrządu dodać wymianę oleju u mechanika i poprosić o odkręcenie miski i kontrole panewek ? (...) Lepiej wydać z 250 zł za panewki i coś na robociznę niż robić remont generalny. Co mogę powiedzieć ? Silnik pracuje równo i nic nie stuka ...


    A siebie też co rok sprawdzasz czy czasem nie masz czasem kiełkującego nowotworu w:
    - płucach
    - nerkach
    - wątrobie
    - trzustce
    - żołądku
    - prostacie
    - jeliciue grubym
    - pęcherzu
    - mózgu
    - kości

    Bo wiesz, po wertowaniu Internetu natrafisz też na słowo klucz NOWOTWÓR. i też tak samo lepiej wydać z 250 zł za zestaw badań, biposji i coś na prewencyjną chemoterapię, niż mieć przerąbane jak jednak coś będzie.

    Czyli:
    Nie rozkręcaj silnika jak nic się nie dzieje! Jedyne co mechanik może w ten sposób osiągnąć popsuć jakiś gwint, pourywać jakieś spinki od osłon silnika, poruszać panewkę i skręcić inaczej jak była, z inną siłą niż zalecana. Jeśli byś miał luzy na panewkach to wyjdzie na ciśnieniu oleju oraz dobry mechanik to od razu usłyszy bez rozbierania auta. A do turbiny może zajrzeć czy nie zaolejona itp.

    Ciesz się autem a nie panikuj - jeśli wszystko jest OK to czemu miał byś się bać.
  • #7
    elektronik123456789
    Level 21  
    Dawno nie udzielałem się na forum z powodu natłoku obowiązków. Więc tak: wymieniłem kompletny rozrząd z pompą wody, wymieniłem komplet filtrów łącznie z kabinowym i olej.
    Udałem się też na diagnostykę do elektronika samochodowego, co wykazało błąd przepływomierza. Za pomocą oryginalnego, używanego elementu całkiem niewielkim kosztem udało się rozwiązać i ten problem. Lecz nieoczekiwanie pojawiły się inne problemy natury elektronicznej, ale to temat na inny wątek ;)
  • #8
    jaku_z_jelcza
    Level 11  
    No nie wiem kolego cefaloid . Mam takie auto od dwóch lat i silnik stanął na jednej panewce rok temu bez kompletnie żadnego ostrzeżenia. Jestem mechanikiem wiem jak się obchodzić z autami ,mam swojego clipa, odpalał na strzała, żadnych błędów (nawet jak już korba tłukła o wał to nie zapaliła się żadna kontrolka) nie dymił, spalanie do samego końca ok 5.3. Jadę sobie, wszystko gra aż tu nagle 100m dalej już było po wszystkim.
  • #9
    SQLmaster
    Level 24  
    jaku_z_jelcza wrote:
    No nie wiem kolego cefaloid . Mam takie auto od dwóch lat i silnik stanął na jednej panewce rok temu bez kompletnie żadnego ostrzeżenia. Jestem mechanikiem wiem jak się obchodzić z autami ,mam swojego clipa, odpalał na strzała, żadnych błędów (nawet jak już korba tłukła o wał to nie zapaliła się żadna kontrolka) nie dymił, spalanie do samego końca ok 5.3. Jadę sobie, wszystko gra aż tu nagle 100m dalej już było po wszystkim.


    No i co, przez takie wydarzenie kolejny silnik będziesz rozkręcał co kilka tys km i sprawdzał czty aby nic sę nie dzieje? Nie.
    A nawet jak byś rozkręcał to tak samo nie ma gwarancji że coś zauważysz.
  • #10
    jaku_z_jelcza
    Level 11  
    A czym jeździsz? Renault sprzedawało też używane auta z silnikami 1.9 dci pow. 115km Oznaczenie f9Q. I w każdym egzemplarzu były wymieniane panewki korbowodowe