Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane II - 1.9 dci 120 KM zakup - i co dalej ?

elektronik123456789 19 Lut 2014 11:55 7011 9
  • #1 19 Lut 2014 11:55
    elektronik123456789
    Poziom 21  

    Stało się (dobrze czy źle - tego jeszcze nie wiem), na podwórku stoi Megane II 2005r. z silnikiem 1.9 dci 120 KM, już po ubezpieczeniach OC, NWW i AC.

    Czyli sprawy formalno-papierkowe mam już za sobą. Więc czas na sprawy mechaniczne. Na początku planowałem tylko oględziny zawieszenia/hamulców i wymianę oleju i filtrów, a w przyszłym miesiącu wymianę rozrządu (przebieg licznikowy 150000 km - oczywiście z przymrużeniem oka), bo wiadomo, że nikt nie wymienia turbiny czy wtrysków na zapas ;) ale po wertowaniu Internetu natrafiłem na słowo klucz PANEWKI. I tutaj mam wielkiego stracha, bo nie wiem jak poprzedni właściciel wymieniał olej. Czy jest sens poczekać trochę z wymianą oleju i odstawić na ten okres samochód i przy okazji wymiany rozrządu dodać wymianę oleju u mechanika i poprosić o odkręcenie miski i kontrole panewek ? Olej oczywiście zamierzam wymieniać co 10 000 km na syntetyczny. Lepiej wydać z 250 zł za panewki i coś na robociznę niż robić remont generalny. Co mogę powiedzieć ? Silnik pracuje równo i nic nie stuka ...

    0 9
  • #2 19 Lut 2014 19:49
    robi1214
    Poziom 31  

    Zawsze się można pokusić na zmianę panewek .Trzeba założyć panewki ,,twarde''. Koszt niewielki i mamy święty spokój.

    2
  • #3 19 Lut 2014 21:07
    zed71
    Poziom 22  

    sprawdz też turbo i przewody

    0
  • #4 19 Lut 2014 22:03
    elektronik123456789
    Poziom 21  

    Jeżeli chodzi o turbo nie ma oznak dymienia, dynamika też wydaje mi się dobra (podstawie kamerę koło wydechu i uruchomię silnik aby się upewnić) czyli wstępnie bez pomiaru ciśnień wygląda na dobre. Wtryski teraz to chyba też mały problem, start silnika jest można powiedzieć, że natychmiastowy i bezdymny ;)

    Masz na myśli przewody wiązki elektrycznej czy powietrzne na drodze filtr - turbo - intercooler - dolot ?

    Podpowiem też aby mechanik zmierzył ciśnienie oleju, aby sprawdzić czy pompa jest sprawna.

    0
  • #5 20 Lut 2014 04:45
    zed71
    Poziom 22  

    chodzi o magistralę olejową do turbo- w silniku 1,9 |"zatyka" się ten przewod i dlatego turbo siada. możesz go zmienic profilaktycznie (koszt w sumie niewielki) ale bedziesz mial spokój na pewien czas.

    0
  • #6 22 Lut 2014 18:44
    cefaloid
    Poziom 30  

    elektronik123456789 napisał:
    (...) ale po wertowaniu Internetu natrafiłem na słowo klucz PANEWKI. I tutaj mam wielkiego stracha, bo nie wiem jak poprzedni właściciel wymieniał olej. Czy jest sens poczekać trochę z wymianą oleju i odstawić na ten okres samochód i przy okazji wymiany rozrządu dodać wymianę oleju u mechanika i poprosić o odkręcenie miski i kontrole panewek ? (...) Lepiej wydać z 250 zł za panewki i coś na robociznę niż robić remont generalny. Co mogę powiedzieć ? Silnik pracuje równo i nic nie stuka ...


    A siebie też co rok sprawdzasz czy czasem nie masz czasem kiełkującego nowotworu w:
    - płucach
    - nerkach
    - wątrobie
    - trzustce
    - żołądku
    - prostacie
    - jeliciue grubym
    - pęcherzu
    - mózgu
    - kości

    Bo wiesz, po wertowaniu Internetu natrafisz też na słowo klucz NOWOTWÓR. i też tak samo lepiej wydać z 250 zł za zestaw badań, biposji i coś na prewencyjną chemoterapię, niż mieć przerąbane jak jednak coś będzie.

    Czyli:
    Nie rozkręcaj silnika jak nic się nie dzieje! Jedyne co mechanik może w ten sposób osiągnąć popsuć jakiś gwint, pourywać jakieś spinki od osłon silnika, poruszać panewkę i skręcić inaczej jak była, z inną siłą niż zalecana. Jeśli byś miał luzy na panewkach to wyjdzie na ciśnieniu oleju oraz dobry mechanik to od razu usłyszy bez rozbierania auta. A do turbiny może zajrzeć czy nie zaolejona itp.

    Ciesz się autem a nie panikuj - jeśli wszystko jest OK to czemu miał byś się bać.

    1
  • #7 20 Mar 2014 23:28
    elektronik123456789
    Poziom 21  

    Dawno nie udzielałem się na forum z powodu natłoku obowiązków. Więc tak: wymieniłem kompletny rozrząd z pompą wody, wymieniłem komplet filtrów łącznie z kabinowym i olej.
    Udałem się też na diagnostykę do elektronika samochodowego, co wykazało błąd przepływomierza. Za pomocą oryginalnego, używanego elementu całkiem niewielkim kosztem udało się rozwiązać i ten problem. Lecz nieoczekiwanie pojawiły się inne problemy natury elektronicznej, ale to temat na inny wątek ;)

    0
  • #8 23 Cze 2014 20:49
    jaku_z_jelcza
    Poziom 11  

    No nie wiem kolego cefaloid . Mam takie auto od dwóch lat i silnik stanął na jednej panewce rok temu bez kompletnie żadnego ostrzeżenia. Jestem mechanikiem wiem jak się obchodzić z autami ,mam swojego clipa, odpalał na strzała, żadnych błędów (nawet jak już korba tłukła o wał to nie zapaliła się żadna kontrolka) nie dymił, spalanie do samego końca ok 5.3. Jadę sobie, wszystko gra aż tu nagle 100m dalej już było po wszystkim.

    0
  • #9 28 Cze 2014 11:03
    SQLmaster
    Poziom 24  

    jaku_z_jelcza napisał:
    No nie wiem kolego cefaloid . Mam takie auto od dwóch lat i silnik stanął na jednej panewce rok temu bez kompletnie żadnego ostrzeżenia. Jestem mechanikiem wiem jak się obchodzić z autami ,mam swojego clipa, odpalał na strzała, żadnych błędów (nawet jak już korba tłukła o wał to nie zapaliła się żadna kontrolka) nie dymił, spalanie do samego końca ok 5.3. Jadę sobie, wszystko gra aż tu nagle 100m dalej już było po wszystkim.


    No i co, przez takie wydarzenie kolejny silnik będziesz rozkręcał co kilka tys km i sprawdzał czty aby nic sę nie dzieje? Nie.
    A nawet jak byś rozkręcał to tak samo nie ma gwarancji że coś zauważysz.

    0
  • #10 28 Cze 2014 11:30
    jaku_z_jelcza
    Poziom 11  

    A czym jeździsz? Renault sprzedawało też używane auta z silnikami 1.9 dci pow. 115km Oznaczenie f9Q. I w każdym egzemplarzu były wymieniane panewki korbowodowe

    0