Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Brak iskry w chińskim skuterze 4T - prawidłowe napięcia na cewce i module zapłon

mechan231 19 Feb 2014 17:08 19974 17
  • #1
    mechan231
    Level 8  
    Posiadam chiński skuter 4t.

    W skuterze nie ma iskry.Od modułu wychodzi 1.5 V ale od cewki wychodzi 0.05 V tak samo jak do cewki. Co z tym zrobić?
    Prosze o pomoc ponieważ jestem początkującym
    Przepraszam za błędy ponieważ jestem od wczoraj na tej stronie.
  • #3
    mechan231
    Level 8  
    Nie wiem bardzo dokładnie ale chyba ok 0.7V
  • #4
    mulek
    Level 26  
    Wypnij moduł, zmierz przy włączonym zapłonie czy nie jest zwarty do masy kabel czarny z białym paskiem. Pomierz oporności na kablu z czerwonym paskiem powinno być około 470 omów a na kablu z niebieskim paskiem około 150 omów.
  • #5
    mechan231
    Level 8  
    kabel czarny nie ma przebicia. Rezystancja na niebieskim wynosi 140 omów a czerwonym i tutaj nie wiem czy dobrze przyłożyłem bo mi wyszło 4 omów
  • #6
    mulek
    Level 26  
    Pomiar musi być pewny, w razie czego powtórz go. Pomiędzy masą a kablem z czerwonym paskiem powinien wyjść ci wynik jaki podałem wyżej. Jeżeli jest inaczej to będzie to świadczyć o uszkodzeniu kabli lub cewki zasilającej cdi.
  • #7
    mechan231
    Level 8  
    A więc tak jak kręce rozrusznikiem i przyłożę miernik to pokazuje 200 omów i w ciągu pół sekundy spada do 4 omów.
  • #8
    mulek
    Level 26  
    W czasie pomiaru oporności cewki nie możesz kręcić rozrusznikiem, tam wtedy indukuje się napięcie i wyniki pomiarów będą z "kosmosu".
    To samo tyczy się pomiarów impulsatora.
  • #9
    mechan231
    Level 8  
    dobra kupiłem nowy miernik i sprawdziłem od początku a więc tak niebieski kabel ma 141 omów, na czerwonym 8 omów. Jest spięcie na czarnym kablu z białym paskiem i czerwonym kablu do zasilania CDI aha jeszcze jedno kabel czarno-biały który idzie do cewki zapłonowej jest przylutowany do kabla od świateł tylnich
  • #10
    mulek
    Level 26  
    Wtyczkę z modułu wypiąłeś przed pomiarem? Ile masz we wtyczce tych kabli czarnych z białym paskiem , dwa? Przyjrzyj się jeszcze raz kolorom kabli i pomierz oporności. Interesuje mnie pomiar między masą a kabelkiem z niebieskim paskiem (powinno być około 150 omów), i masą a kabelkiem z czerwonym paskiem (powinno być około 470 omów).
    Impulsator jeśli ma 141 omów to jest w normie.
    Na kablu czarnym z białym paskiem powinno pojawiać się zwarcie do masy po przekręceniu stacyjki w pozycję "OFF"
  • #11
    mechan231
    Level 8  
    mam tak jakiś kabel niebieski wystaje z obudowy, dwie kostki jedna z 2 kablami czerwonym i czarnym i 2 kostka z czterema kablami niebieskim z żółtym paskiem od impulsatora(141 omów) czarny kabel z białym paskiem to chyba od gaszenia, czarny z zielonym paskiem do cewki i cały czarny. Między masą a czerwonym kabelkiem jest 8 omów

    Dodano po 1 [minuty]:

    aha i przy okazji to skuter zumico Qucik
  • #13
    mechan231
    Level 8  
    Tak, zgadzają się, tylko pod wejściami do kostek jest niebieski kabel.
  • #14
    mulek
    Level 26  
    To sprawdź gdzie jest podłączony ten wystający niebieski kabel.
    Miernik w dłoń i po kablach wszystko sprawdzisz zgodnie z rozpiską pinów, oporności Ci podałem, w mig usterkę znajdziesz.
  • #15
    JACHO
    Level 22  
    mulek wrote:
    Drugi moduł od góry https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2611961.html
    Zgadzają się wyprowadzenia z tym co masz u siebie?

    On ma 3 czyli następny z zasilaniem +12v i z tym niebieskim kabelkiem.
    posiadam taki sam spalony i walczę z podpięciem innego.
    Jeżeli ktoś się orientuje gdzie takie coś kupić to byłbym wdzięczny.
    Mam już z 6 modułów i ni cholery nie działa to dobrze - nie wchodzi na obroty lub wcale nie chce odpalić albo pływa na obrotach.ten org ma zmienny kąt zapłonu z oznaczeń na nim mam XF GY6 ale zamiennika nie mogę znależć
  • #16
    LisiuPMI
    Level 13  
    Witam.
    Mam problem z pojazdem mojego syna ;) Buggy z chińskim silnikiem 48cm3. Iskry brak lub bardzo słaba.
    Zakupiłem nowy komplet zapłonu: iskrownik, moduł, cewka, świeca. Niestety brak poprawy. Pomierzyłem instalację, zastosowałem się do porad które przeczytałem na forum( odpięcie czarno-białego przewodu gaszenia).
    Z pomiarów wynika że:
    Napięcie na czarno-czerwonym przewodzie podczas kręcenia rozrusznikiem - ok 40-44V
    Oporność cewki zasilania ok 250 omów
    Oporność impulsatora ok 140 omów
    Przeczyszczone wszystkie masy, dałem dodatkowy przewód idący od korpusu silnika do ramy
    Napięcie jakie wychodzi z modułu na cewkę WN jest w okolicy 26-29V przy napięciu zasilania ok 40-44V
    Efekt jest taki że na świecy zapłonowej iskry praktycznie nie ma, po odkręceniu fajki i przyłożeniu "gołego" przewody do masy iskra jest bardzo słaba.

    Stwierdziłem że oporność cewki zasilania jest za mała, kupiłem kolejny nowy iskrownik i wyniki nie zmieniły się zbytnio, oporność nadal na poziomie 280 omów, napięcie wychodzące nadal w okolicy 40V. Pomyślałem że to chińskia tandeta i stałem się posiadaczem trzeciego iskrownika który również nie przyniósł efektu;/
    Proszę szanowne grono o poradę
    Czyżby uszkodzone/przegrzane magneto?
  • #17
    Staszek49
    Level 35  
    Kolego zamontuj ten nowy, najsprawniejszy wg Ciebie "iskrownik" i spróbuj jeszcze odpowiednio ustawić impulsator. Zbliż go maksymalnie do koła magnesowego,
    aby tylko nie ocierał o nie (o ten "garbik" na kole).
    O ile dobrze pamiętam, to napięcie zasilające cewkę WN powinno wahać się w okolicy 90 V.
  • #18
    LisiuPMI
    Level 13  
    Witam. Czy odległość impulsatora od koła magnesowego ma jakikolwiek wpływ na wartość napięcia wychodzącego z cewki?
    Wydaje mi się że należało by zacząć od poszukania przyczyny zbyt niskiego napięcia wchodzącego do modułu?