Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B6 EDC16 - Proszę mi pomóc w zrozumieniu zagadnienia.

WinWoj 20 Lut 2014 17:15 6252 27
  • #1 20 Lut 2014 17:15
    WinWoj
    Poziom 11  

    Witam.
    Siedzę przy Passacie B6 z systemem EDC16U34.

    Pomocy, bardzo chciałbym się dowiedzieć:

    1. Co zawiera pamięc flash w otoczeniu Motorolek MPC562?
    2. Co zawiera eprom w otoczeniu MPC562?

    3. Czy po wymianie silnika w passacie B6 2.0 TDI o kodzie BMP
    na silnik od innego Passata B6, ale 1.9 TDI o kodzie BLS
    (oba systemy edc16u34, ten sam rozkład pinów w ECU itp)
    wystarczy wgranie zawartości flash z BLS do kompa od BMP?
    Niby numery sterownika odnajduję w EPROMIE, (odczyt po BDM)
    i podejrzewam, że jest tam też imeczko. Dlatego zależy mi,
    aby tylko mapy z BLS znalazły sie w miejscu BMP, a informacje
    o imeczku pozostały oryginalne.

    Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

    0 27
  • #2 20 Lut 2014 18:16
    spocona_pacha
    Poziom 20  

    To zmień mapy.
    Masz czym?

    0
  • #3 20 Lut 2014 18:45
    WinWoj
    Poziom 11  

    No mam lamerskie ECM2001, bo do Olsa nie mam cheksum.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ale mam gotowce z BLS'a, nie wiem tylko, czy eprom,czy flash podmieniać...

    Dodano po 39 [sekundy]:

    w sensie wgrać przez BDM...

    0
  • #4 20 Lut 2014 20:48
    wloc
    Spec od samochodów

    Wiesz trochę śmieszne facet jak piszesz po mechatronice i nie wiesz co zawiera flash a co eeprom no to życze powodzenia

    Dodano po 3 [minuty]:

    wloc napisał:
    Wiesz trochę śmieszne facet jak piszesz po mechatronice i nie wiesz co zawiera flash a co eeprom no to życzę powodzenia
    ty naprawiasz auta czy jako blokowiec od czasu do czasu

    Dodano po 0 [sekundy]:

    wloc napisał:
    Wiesz trochę śmieszne facet jak piszesz po mechatronice i nie wiesz co zawiera flash a co eeprom no to życzę powodzenia
    ty naprawiasz auta czy jako blokowiec od czasu do czasu

    0
  • #5 20 Lut 2014 20:55
    WinWoj
    Poziom 11  

    wiem ze we flashu siedzą m.in mapy, a w epromie numery EDC, VIN, ale co do im*o nie jestem pewien. Po prostu chciałem aby ktoś mi powiedział, czy wgranie wsadu od BLS'a nie zablokuje mi sterownika. Bo jak zgram całość BDM, to będę miał problem z logowaniem immo, a mój stary VAG tego chyba nie ruszy.. Jeśli chodzi o sprzęt, to jakby jestem blokowcem, bop moge wprawdzie zdiagnozować ecu na stole KTSem, ale już nie mam vcdsa do przelogowania. Dlatego proszę o pomoc. Czy nie spieprze tego przez zamianę zawartości flasha...

    Dodano po 1 [minuty]:

    wloc napisał:
    Wiesz trochę śmieszne facet jak piszesz po mechatronice i nie wiesz co zawiera flash a co eeprom no to życze powodzenia

    Dodano po 3 [minuty]:

    wloc napisał:
    Wiesz trochę śmieszne facet jak piszesz po mechatronice i nie wiesz co zawiera flash a co eeprom no to życzę powodzenia
    ty naprawiasz auta czy jako blokowiec od czasu do czasu

    Dodano po 0 [sekundy]:

    wloc napisał:
    Wiesz trochę śmieszne facet jak piszesz po mechatronice i nie wiesz co zawiera flash a co eeprom no to życzę powodzenia
    ty naprawiasz auta czy jako blokowiec od czasu do czasu


    pokaż mi gdzie napisałem eeprom?

    0
  • #6 20 Lut 2014 21:17
    wloc
    Spec od samochodów

    No to jak twierdzisz że nie masz czym podejść do sterownika /brak VCDS/ to po co ryzykować tu to jeszcze temat jest zawsze do opanowania ale życzę przyjemności w takim podejściu np do BMW lub mesia

    -1
  • #7 20 Lut 2014 21:26
    WinWoj
    Poziom 11  

    No widzisz wloc, do bmw mam ads, ale nie mam potrzeby z nim działać, zresztą też nic po CANie nim nie porobię.

    Generalnie Twoje komentarze nie wniosły wiele do dyskusji.

    Pytanie moje konkretne, o zawartości poszczególnych pamięci wydaje mi się jak najbardziej zasadne, bo jeśli we flashu siedzi imo to wiem że nic nie zdziałam, a jeśli w epromie, którego nie chce ruszać, to chyba nie ma wielkiego ryzyka.

    Chociaż eprom nie przeszedł veryfikacji w xprogu po odczycie, więc może już go uwaliłem. Ale jeśli po tym odczycie połączę się kts-em z nim na stole (auta nie mam teraz) to zaryzykuję chyba z podmianą zawartości flasha..

    Oczywiście dam znać o rezultacie,

    chociaż szkoda, że obserwując poziom tego forum,
    szczególnie pomocności co po niektórych,
    nie dziwię się, że większość fachowców pouciekało
    na anglojęzyczne fora, gdzie użytkownik dostaje
    odpowiedź na pytanie, a nie komentarz o jego wykształceniu
    czy inne bzdurne opinie..

    pozdrawiam Włocławek.

    0
  • #8 20 Lut 2014 22:18
    miler80
    Poziom 34  

    Nie licz na to że dowiesz się tu czegoś konkretnego, tu raczej nikt rozdaje publicznie swojej wiedzy i materiałów potrzebnych do codziennej pracy z wiadomych chyba celów. A ci co pouciekali z tąd to właśnie przez takich użytkowników jak ty, chcesz konkretnej odpowiedzi na pytania to zarejestruj się na forum zamkniętym dla ludzi siedzących w branży gdzie zostaniesz wcześniej zweryfikowany czy nie jesteś właśnie jakimś blokowcem, piekarzem czy samonaprawiaczem swojego auta i dasz najpierw trochę swojej wiedzy na forum, więc nie wiem czemu masz pretensję do kolegi wloc że nie chce ci pomóc.

    -1
  • #9 20 Lut 2014 22:39
    spocona_pacha
    Poziom 20  

    Bo za granicą to tylko na wschodzie bawią się w gównia...e naprawy ecu.
    W krajach normalnych inaczej się to robi, podobnie jak na poważnym forum.

    Nie róbmy z elektrody jarmarku i trasowanych myszy na sznurku, obok cukrowej waty.

    Nie uczmy nowych mechatroników takiego gówn....o postępowania.
    Wtedy Ty, Ja , Włoch i Picza będą mieli co robić i za dobrą stawkę.

    -1
  • #10 20 Lut 2014 22:58
    WinWoj
    Poziom 11  

    Hm. To właściwie po co tu siedzicie? Żeby mieć ubaw z ludzi potrzebujących pomocy? Skoro nie ma tu dla was konkretnej pomocy, to po co piszecie zawsze to samo.. Że nikt nie rozdaje wiedzy. Nigdy miler i pacha nie zapytaliście nikogo o nic, nigdy nie szukaliście niczego na elektrodzie co wam pomogło? Nudzi wam się z braki zajęć.. Wielu ludzi robi coś, ale zamiast wywalać otwarte drzwi pyta. To jest taki problem dziś napisać komuś czy w danym wsadzie jest taka czy inna informacja? Wiem że to się robi inaczej, ale chwilowo mam takie a nie inne możliwości. Poza tym nie tylko na wschodzie bawią się w takie naprawy. Jestem zweryfikowany na wielu specjalistycznych forach, czekam na odpowiedź równolegle, ale od zawsze ciekawsze tematy rozwijam na elektrodzie, bo na stu zarozumialców i skąpców znajdzie się jeden który pomoże. A z diagnozowaniem ECU na stole to bym nie przesadzał, że blokowiec to robi... Więc parę konkretnych info w zrozumiałym dla fachowca języku nie odbierze nikomu zarobku. To tak poza tematem.. (jak zwykle zresztą)

    0
  • #11 20 Lut 2014 23:09
    spocona_pacha
    Poziom 20  

    WinWoj napisał:
    Skoro nie ma tu dla was konkretnej pomocy, to po co piszecie zawsze to samo

    Jak już odeszliśmy od tematu, to napisze że nie ma co brać roboty której nie jest się pewnym.
    Nie pytam za często , bo nie idę z motyką na słońce- proste.

    Zresztą od niedawna jestem na tym forum, ale widze że tu jest to samo co w realu.
    Masa samonaprawiaczy grzbiduchów i kolesi co za piwo robią rozrządy w TDI .

    Chwilowo na tym forum szukam tulejki, ale jutro obydwie będą u mnie o 8 rano.
    I problem się rozwiąże albo jedna albo druga będzie pasować.

    A teraz w temacie.
    Jeśli systemy te same to po przekładce silnika silnik musi zapalić i nie sypać błędami.
    Reszta w następnej kolejności.
    Jak masz BDM to wgrywasz co trzeba i po kłopocie .
    Możesz też wgrać ''obrobione'' mapy na większe to i tamto.
    Nie podniecał bym się za nadto i nie wgrywał z jednego ecu do drugiego bo ot może się coś wywalić.

    0
  • #12 20 Lut 2014 23:17
    WinWoj
    Poziom 11  

    No właśnie, tylko czemu może się wywalić... Nie mogę teraz obrobić map z BMP na BLS, bo nie mam niczego do zrobienia CHK. Jedynym problemem może być konfiguracja, której nie chcę też ruszać z moty, a mota może mi nie poskładać tych dwóch zawartości pamięci z różnych aut.. No ale wgram jednak całość z BLS orginał i połączę na stole. Jak będzie komunikacja i nie przybędzie błędów, to włożę do samochodu.

    Dzięki.

    0
  • #13 21 Lut 2014 19:12
    WinWoj
    Poziom 11  

    odradzam wszystkim xproga do takich prac. Nie daje rady.

    0
  • Pomocny post
    #14 21 Lut 2014 19:25
    tomek.kopiec
    Poziom 18  

    WinWoj napisał:
    odradzam wszystkim xproga do takich prac. Nie daje rady.


    Może nie w temacie ale daje radę,trochę dłużej trwa odczyt jak bdm-em ale jest ok.Dużo sterowników tej samej rodziny po prostu się klonuje.Jak masz u 34 to możesz z dużym powodzeniem umieścić w drugim u 34.Piszę o pakiecie ratunkowym BDM.

    0
  • #15 21 Lut 2014 20:10
    WinWoj
    Poziom 11  

    OK, taki pakiet to rozumiem pewne epp+flash. XPrg twierdzi, że nic oprócz tych dwóch rzeczy nie zgram z 561-562ki... żadnych conf1 czy conf2. Tylko epp i flash. I tu jest taki problem, że xprog zmienia mi komórki w pamięciach przez odczyt. W epp to możnaby zrozumieć, ale że jeden byte we flashu to już nie za bardzo..

    Więc dlatego twierdzę, ze nie da rady bez urządzonka do BDM zrobić tego dobrze..

    I boję się, że tylko tym urządzonkiem postawię ecu takim pakietem ratunkowym..

    0
  • #16 21 Lut 2014 20:53
    tomek.kopiec
    Poziom 18  

    Nie rozumiem,za każdym razem masz inny odczyt?

    0
  • #17 21 Lut 2014 21:17
    WinWoj
    Poziom 11  

    No właśnie nie zawsze. Pierwszy odczyt flasha, weryfikacja OK. Pierwszy odczyt epromu, weryfikacja -> błędy (różnica w komórkach o wartość +1. Odczyt 2 epromu, weryfikacja OK. Porównuję Odczyt 1 i Odczyt 2. Różnice w komórkach o wartość +2. Są to ciągi bajtów przed i za nr VIN. W sumie takie dwa obszary pamięci ze zmianami. Dokonałem w międzyczasie Odczytu 2 pamięci flash i w całej 16Mbitowej przestrzeni tylko jeden bajt zmieniony. Odczyt 3 flasha = Odczyt 2 flasha. Odczyt 3 epromu = odczyt 2 epromu. Zatem co do flasha nie mam logicznego wytłumaczenia. Natomiast eprom co każdy odczyt (lub weryfikacja) powoduje dodanie wartości +1 do kilkunastu bajtów (począwszy od adresu 140h w ok. 10 miejscach). Tak to wygląda, jakby był licznik.. Ale nieważne. Postanowiłem wgrać zawartości odczytów 1 obu pamięci bez weryfikacji zapisu, i to zrobiłem. Jednak komunikacji z ECU już się nie udało nawiązać. Zniknęła po pierwszym odczycie flasha i eproma (w tej właśnie kolejności) po BDM za pomocą Xprog-m.

    Odczyt 4 po tym zaprogramowaniu dał te same zawartości, co odczyt 2 (i to jest dziwne, bo odczyt 2 powstał po weryfikacji 1 + odczycie 2, a odczyt 4 powstał tylko po odczycie 4 zawartości odczytu 1).

    0
  • #19 21 Lut 2014 21:22
    spocona_pacha
    Poziom 20  

    WinWoj napisał:
    odradzam wszystkim xproga do takich prac. Nie daje rady.

    O Boshe , o tym było wiadomo zaraz po wynalezieniu koła.

    A w ogóle masz teraz jakiekolwiek niepopsute wsady?

    0
  • #20 21 Lut 2014 21:28
    tomek.kopiec
    Poziom 18  

    spocona_pacha napisał:
    WinWoj napisał:
    odradzam wszystkim xproga do takich prac. Nie daje rady.

    O Boshe , o tym było wiadomo zaraz po wynalezieniu koła.

    A w ogóle masz teraz jakiekolwiek niepopsute wsady?


    Nie ma co panikować,kolega ma xproga już po "weryfikacji".WinWoj proszę na nowo postawić xproga i na jakiś czas wystarczy.

    0
  • #21 21 Lut 2014 21:39
    WinWoj
    Poziom 11  

    Do tej pory nie miałem potrzeby zawracać sobie głowy wsadami od BMP-ka, tylko skompletowałem od BLS-a. Wsady to nie problem, problem to czy wywalać kasenna klona MPCpr. czy samemu sobie zrobić bo wiem jak. Nie mam ciśnienia czasowgo z tym ecu, do paska będzie najprawdopodobniej komp od BLS kupiony, (tylko nie ma tanich..) a co do tego kompa, który mam na stole chce go przywrócić do życia. WIem tylko, że xprog mi w tym nie pomoże.

    Dodano po 9 [minuty]:

    na PW przesłałem Wam te moje odczyty, nie wiem czy cokolwiek warte...

    0
  • #22 21 Lut 2014 21:52
    tomek.kopiec
    Poziom 18  

    Jak Ci xprog nie pomoże,postaw go żeby nie było weryfity error i po sprawie.

    0
  • #23 21 Lut 2014 21:57
    WinWoj
    Poziom 11  

    Ale verify error występuje tylko przy pierwszym odczycie. Potem, jak już jest zawartość taka jak w odczyt 2, kolejne odczyty nie robią verify error...

    Tak na prawdę moj xpr pochodzi z dobrego źródła, wsensie gotronik. Nigdy sprzęt od niego mnie nie rozczarował typu zimne luty czy coś...

    Nie wiem zatem, co może być nie tak z xpr... Moty HC obraca jak złoto, a tu MPC i taki crap...

    0
  • Pomocny post
    #24 21 Lut 2014 22:02
    tomek.kopiec
    Poziom 18  

    Mam tego samego xproga co Ty,nie wiem ile nim robisz ale ja już najmniej 3 razy stawiałem(każdy ma licznik).Nie ważne,na alle jest full do edc16.Jak chcesz coś z tym zrobić to kup.

    0
  • #25 21 Lut 2014 22:14
    WinWoj
    Poziom 11  

    ten z alle jest na HC11 i eppie ? to china klon. taniej niż u gota...

    PS co znaczy żeby postawić xproga? Przegrzać go czy co?

    0
  • #26 21 Lut 2014 22:19
    tomek.kopiec
    Poziom 18  

    nie wiem,nie mam takiego

    Dodano po 3 [minuty]:

    sprawdź co piszą o xprogu w temacie "weryfity error"

    0
  • #27 21 Lut 2014 23:06
    wloc
    Spec od samochodów

    Postawić xproga to znaczy zdjąć licznik uruchomień

    0
  • #28 21 Lut 2014 23:30
    WinWoj
    Poziom 11  

    no już wiem właśnie, właśnie naprawiam xproga.

    Ciekawe, każdy sprzedawca sprzedaje niezrobione programatory,
    żeby serwisować je nie za free?

    0
  Szukaj w 5mln produktów