Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 407 2.0 HDi 136kM - Oporność czujnika ciśnienia paliwa 2.0 HDi Peugeot

20 Lut 2014 18:20 17673 5
  • Poziom 1  
    Witam,

    Czy ktoś może mi podać, albo info gdzie znajdę jaką powinien mieć rezystancje czujnik ciśnienia paliwa montowany prostopadle w zasobnik (common rail) w Peugeot SW – 407 – 2005r. – RHR 2.0L – 136KM (100kW) - Siemens SID 803 x– MT/AT? Poszukuje też schematu elektrycznego (czujnik ciśnienia paliwa i regulator wydatku, czyli niskiego ciśnienia jak biegnie po kolej, które wtyczki itd.). Walczę z tematem https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=13244227#13244227.
    Czy przy wymianie tego czujnika jak i regulator niskiego ciśnienia (wydatku) trzeba je jakoś "zainstalować" do sterownika czy BSI?

    Pomocy.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Użytkownik usunął konto  
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 9  
    jaśniej proszę z tą ignorancją...

    Poczyta Pan (georgesgr) z "PSA" zasadę działania tranzystora (zasada działania czujnika ciśnienia paliwa). Ma jakąś "podstawową" oporność, która zmienia się pod wpływem ciśnienia paliwa (wzmocnienie/zmniejszenie sygnału elektrycznego) i tak podaje dalej "sygnał" do kalkulatora (jakiegoś sterownika), który wylicza jak regulować ciśnienie (otwierać/przymykać).

    Za sterowanie ciśnienia/dawkowanie paliwa odpowiedzialne są "zmysły", tj. czujniki:
    - ciśnienia paliwa w zasobniku (czy ciśnienie wzrasta lub spada do żądanej teoretycznej wartości. Jeżeli tak nie jest, sterownik stara się "podciągnąć" wartość rzeczywistą do, zapisanej na mapie wtrysku, wartości nominalnej (teoretycznej) poprzez inicjowanie zaworu regulacyjnego wysokiego ciśnienia - stopień włączenia w %, a także zaworu wyłączania sekcji tłoczącej);
    - czujnik temp.paliwa (jaka gęstość paliwa)
    - położenia GMP i prędkości obrotowej wału korbowego (gdzie są tłoki i jak prędko "kręci się silnik")
    - położenia wałka rozrządu (Halla) (do którego cylindra, kiedy i ile wtrysnąć paliwa)
    - temperatury cieczy chłodzącej (jaką dawkę rozruchową zastosować, zmniejszyć dawkę pełnego obciążenia, jeżeli temperatura cieczy chłodzącej przekroczy 108 st. Celsjusza)
    - położenia pedału przyspieszenia (żądanie kierowcy)
    - stopień włączenia (%) zaworu regulacyjnego wysokiego ciśnienia (stopień włączenia + stopień wyłączenia = 100%

    Nie wspominam o zaworze regulacyjnym, ponieważ nie mieści się w kategorii czujników lecz nastawników. Ja teraz walczę z czujnikami, i jestem teraz na etapie diagnozy czujnika ciśnienia paliwa.
    Podałem wcześniej link do tematu z którym się borykam.

    Dobrze, że się Pan odezwał, skoro z PSA, to może ma wiedzę lub informacje na ten temat, ponieważ na internecie nie mogę nigdzie znaleźć i dodam (jak ktoś myśli, że nie ma różnicy) to czujniki siemensa, boscha, czy delphi mają różne oporności i jeszcze zależy od generacji. Miałem możliwość pomiaru boscha, delphi i mojego siemens (ale poza wcześniejszymi dwoma do mojego nie mam dojścia do nowej lub 100% działającej części).

    Proszę wybaczyć (ja pisałem z kona kolegi - trybik90, był przypadkowo zalogowany), ale nie wiem o co chodzi z tą ironią!

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przepraszam - literówka, nie ironią,tylko ignorancją.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Czujników się nie mierzy tylko podmienia na sprawne.
  • Poziom 43  
    Mr_Jacko407SW napisał:
    Ma jakąś "podstawową" oporność, która zmienia się pod wpływem ciśnienia paliwa

    Nie ma podstawowej oporności i nie zmienia jej pod wpływem ciśnienia. Dostaje zasilanie(5V) i masę, sterownik otrzymuje od czujnika określone napięcie, zależne od ciśnienia.