Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tc Helicon VL 2 - Pytamy i Odpowiadamy

20 Lut 2014 22:04 3990 21
  • Poziom 8  
    Witam,
    Panie i Panowie mam do Was taką sprawę, ponieważ niedawno zakupiłem sobie taki procesor wokalowy jak w temacie, czyli Tc-Helicon VoiceLive 2 (podłogowy).

    I widzicie, ponieważ ja nie bardzo się odnajduję w tym sprzęciku, a na polskich stronach jest mało informacji o tego typu urządzeniach to stwierdziłem, że warto było by wyjść z taką inicjatywą aby każdy kto posiada taki procesorek i już co nieco o nim wie, odkrył w nim jakieś fajne nowe funkcje, wie jak najlepiej brzmią dane presety, itp. to moglibyśmy się tutaj podzielić tą naszą wiedzą.

    Tak jak mówię ja na razie mało co się odnajduje w tym sprzęcie, dlatego też fajnie by było abyśmy sobie tutaj trochę porozmawiali i powymieniali się naszymi "odkryciami".

    Na początek mam do Was takie pytanie. Ja śpiewam z podkładem, który puszczam sobie z laptopa. No i teraz tak, ponieważ normalnie to wychodziłem sobie z laptopa do miksera i już. Tylko teraz mając ten procesor chciałbym wykorzystać w nim funkcję jaką mi oferuje, czyli harmony. Aby jednak zadziałała ona tak jak powinna należy podpiąć się z odtwarzacza podkładu, czyli w moim przypadku laptopa do wyjścia aux w procesorze. Tylko co wtedy.
    Czy podkład będzie też leciał przez głośniki i będę mógł regulować jego poziom???
    Czy może muszę wyjść jednocześnie od laptopa, do procesora i miksera??? Tylko jak to zrobić, ponieważ wyjście z laptopa jest jedno. Oczywiście mógłbym pewnie użyć adaptora jednak nie wiem czy będzie to najlepsze rozwiązanie???

    Moi drodzy oczywiście tak jak pisałem. Wpisujcie tu wszystko co wiąże się z tym urządzeniem.

    A i jeszcze mi się teraz przypomniało. Czy obsługiwał już ktoś ten procesor przez program komputerowy???

    Pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na odpowiedzi :D
  • Poziom 10  
    Witam
    Od paru lat używam VL2 a podpinam go następująco
    Aranż puszczam z mp3 więc przewodem mały jack i dwa duże z drugiej strony podłączam do stereofonicznego pedału ekspresji w gniazda input.Takim samym przewodem wychodzę z gniazd otput pedału a mały jack wpinam w aux procesora i w ten sposób mam regulację głośności podkładu,aranżu.Do miksera podłączam się dwoma kablami jack-jack ale można także wpiąć sie w gniazda xlr i do miksera w wejście stereo lub dwa mono z odpowiednim ustawieniem panoramy.Głośność wokalu ustawiam na mikserze...w skrócie to by było na tyle .
  • Poziom 8  
    Witam
    dzięki kolego za odpowiedź.

    Myślę, że mniej więcej wiem o co ci chodzi. Z tego co wywnioskowałem z twojej wypowiedzi to aby stworzyć tą konfiguracje, o której tutaj piszesz to potrzebuję "jakiegoś" pedału ekspresji, tak???
    Tylko teraz jak byś mógł to napisz proszę jaki ten pedał miałby być??? Jak możesz to napisz dokładną nazwę tego, którym ty się posługujesz i czy będzie on już wystarczający do tego typu rzeczy?

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Sorki że tak późno odpowiadam ale jakaś awaria internetu.Używam pedału BESPECO ,łatwo kupisz na alledrogo :-)
  • Poziom 8  
    Myślę, że teraz już wiem o co chodzi. Jednak wydaje mi się, że Ty nie używasz pedału ekspresji a tylko pedał głośności. Uważam tak, ponieważ z Twojej wcześniejszej wiadomości wnioskuje, że Ty tego pedału nie podłączasz bezpośrednio do tego procesora pod wejście jakie on posiada, czyli właśnie na pedał ekspresji, gdzie wówczas mógłbyś regulować nim poziom np. chórków, tylko podłączasz go do "podkładu" oraz do wyjścia aux.
    Czy mam rację???

    Jednak mimo wszystko uważam, że jest to trochę "dziwne" rozwiązanie, ponieważ myślałem, że kupując taki procesor nie będę potrzebował już używać dodatkowych przyrządów jak np. pedał, dzięki któremu będę mógł sobie regulować poziom głośności aranżu.

    Czy w takim razie nie ma jakiegoś innego wyjścia, w którym obyło by się bez dodatkowych urządzeń???

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Jasne,pisząc o ekspresji myślałem o głośności.Porobiłem sobie gotowe presety i więcej nie kombinuję bo nie mam na to czasu ale na stronie producenta jest mnóstwo ciekawych ustawień do pobrania za darmo więc warto poczytać i poprzebierać w presetach,niepotrzebne wyrzucić a zostawić te których używasz najczęściej.Nie bardzo wiem czego kolega oczekuje od sprzętu i do czego ma służyć...do pracy w studio,w domu?
  • Poziom 8  
    Ok teraz już rozumiem.
    Sprzęt będzie służył głównie do grania na żywo.

    A powiedz mi kolego jak tworzysz te presety? Ja ogólnie próbowałem wykombinować coś na komputerze. Wgrałem sobie program dołączony na płycie i chciałem coś wymyślić jednak nic za dużo mi z tego nie wyszło. Jedyne co mogę zrobić przez ten program to albo skopiować dany preset na inne miejsce albo usunąć jakiś preset. Jeśli chodzi o jakąś dalszą obróbkę to nie wiem dlaczego ale u mnie chyba nie jest to możliwe.
    Oczywiście mogę to pozmieniać na procesorze jednak wygodniejsza byłaby praca na komputerze.

    I teraz nie wiem czy tylko u mnie tak jest czy u wszystkich? Być może, że coś źle wgrałem lub nie nacisnąłem w to miejsce co trzeba.

    Pozdrawiam i proszę o odpowiedź
  • Poziom 10  
    Najlepiej jest przerabiać presety te co są pod siebie,czyli dodawać efektów,odejmować itp.a po przeróbce wpisujesz swoją nazwę i po kłopocie...Oczywiście wszystko robię na procesorze ponieważ jest szybko i czytelnie.Po drugie biorę do łapy mikrofon i sprawdzam wyniki na sprzęcie nagłaśniającym którego później używam na scenie.
  • Poziom 8  
    Wrócę jeszcze do podłączenia tego procesora. Nie wiem czy dobrze myślę ale z tego co mi się wydaje to w tym Twoim podłączeniu nie ma oddzielnej regulacji pasma dla aranżu i dla miksera. Z tego co wywnioskowałem to u Ciebie wszystko jest pod jednym kanałem w mikserze, czyli chcąc np. odjąć pasma górnego z mikrofonu automatycznie odejmujesz też ze swojego aranżu.
    Dobrze rozumiem??

    Ja myślałem jeszcze nad takim wyjściem aby normalnie z laptopa wyjść do miksera (czyli kabel mały jack a z drugiej dwa duże). I później z wyjścia na monitory, które posiadam w mikserze puścić sam aranż do aux procesora (czyli znowu był by kabel ten sam, ponieważ z miksera dwa duże jacki a do procesora jeden mały jack).
    Wydaje mi się, że wówczas było by najlepiej, ponieważ miał bym możliwość regulacji głośności oraz ewentualnej poprawki przy wycinaniu lub dodawaniu pasma.
    I wszystko wydaje się fajnie jednak jest też minus tej konfiguracji, ponieważ przez to podłączenie tracę możliwość podłączenia odsłuchu.

    I w końcu nie wiem co zrobić :D

    A Ty jak myślisz kolego???
  • Poziom 10  
    tak,dobrze rozumiesz:-) ustawiam na początku imprezy mikrofon a do niego później reguluję głośność aranżu.Przy zmianie presetu mikrofon automatycznie ustawia proporcje dolnych i górnych częstotliwości,po wciśnięciu przycisku TONE wybiera najlepsze ustawienia względem aranżu
  • Poziom 8  
    Aha :D No to ok.
    Ale słuchaj bo ja mam ten przycisk TONE wciśnięty przez cały czas. Czy w takim razie przy każdej zmianie presetu jego trzeba jeszcze raz wciskać???

    I jeszcze jedno: Jak u Ciebie wyglądają te harmonie??? Bo u mnie podkłady są w formacie mp3. No i jak tak podłączyłem ten aranż to ogólnie jest nieźle jednak w niektórych momentach występują fałsze w tych głosach...

    Co do prestów to ty np. tworzysz sobie oddzielnie każdy preset pod inną piosenkę, czy używasz jednego do kilku???

    I czy przy mówieniu też masz jakiś lekki pogłosik ustawiony czy wyłączasz wszystkie efekty???
    Jeśli masz jakiś fajny to podaj proszę numer albo nazwę. :D
  • Poziom 10  
    Przycisk ,,tone,, wciśnięty cały czas a jeśli chodzi o głosy harmoni to trzeba dużej wprawy w śpiewaniu żeby drugie głosy nie fałszowały :D Od dawna masz ten procesor?
  • Poziom 8  
    Procesor mam około 2 tygodni także dopiero zaczynam z nim zabawę. :D

    A jak polecasz śpiewać żeby te głosy właśnie nie fałszowały???
  • Poziom 10  
    Jak śpiewać? :D :D :D nie fałszować,każde zafałszowanie odbije się na chórkach lub drugim głosie i nic na to nie poradzisz.Radzę zacząć trenować głos bo procesor wszystkiego nie wyrówna.Osobiście po miesiącu używania VL2 chciałem go sprzedać bo mi nerwy puszczały jak chórki mi fałszowały.Dzięki trenowaniu głosu wszystko zostało opanowane i po roku jestem zadowolony z procesora.
  • Poziom 8  
    Znaczy nie żebym się przechwalał jednak myślę, że jeśli chodzi o trzymanie tonacji to raczej nie mam z tym problemu bo śpiewam już od dłuższego czasu.
    Ja ogólnie procesor kupiłem sobie po to aby właśnie stworzyć tą "imitację" kilku głosów.
    Według mnie problem bardziej może leżeć w podkładzie. W jednym jest prawię, że idealnie a w innym jest słychać co chwilę jakiś fałsz.
    Ale jest to pewnie kwestia dopracowania. Chociaż z tego co czytałem to najlepiej to działa jak gra się na gitarze najprostszymi akordami.

    Wrócę jeszcze do tej kwestii mówienia przez mikrofon. Masz ustawiony wówczas jakiś efekt czy wyłączasz wszystko???
  • Poziom 10  
    Mam leciutki reverb,ale bardzo delikatny, prawie niesłyszalny.Jakość aranżu ma duże znaczenie w tworzeniu chórku przez procesor ale to już inna polka :D
  • Poziom 8  
    No i tu tutaj się zgadzamy :D

    A ty sam tworzysz swoje aranże do tego procesora? I czy masz je w formacie mp3 czy może innym?
  • Poziom 10  
    Aranże kupuję w sprawdzonym sklepie internetowym bo te darmowe z różnych portali to straszna lipa bez ładu i składu.
  • Poziom 1  
    Witam, moje pytanie dotyczy VL2 jak w temacie :)

    A mianowicie, podpinam VC poprzez przewod midi, w momencie gdy zmieniam barwe w klawiszach, zmienia się również program w procesorze. Czy ktoś posiada informację na ten temat , by WYŁĄCZYĆ taką automatyczną funkcję zmiany programów ? Będę wdzięczna za odpowiedź .
  • Poziom 23  
    helicon1 Harmoniami można sterować nutami midi więc, harmonie mogą nie fałszować nawet jak wokalista fałszuje.
    Reverbacji na scenie na sam wokal używa się w sposób zależny od akustyki środowiska. Nie może go być dużo jeżeli nie mamy możliwości jego bramkowania bo powstanie nam masło - selektywność wokalu słaba. Opóźnienie delay, w zależności od tętna aranżu, pre-delay ma być nie słyszalny ale po jego wyłaczeniu ma być odczuwalny brak stopliwości.
    Ogólnie uważam, że zakupienie samego bloku efektowego ma sens jeżeli działa on równolegle z kanałem głównym wokalu - czyli do miksera trafia sam blok efektowy + sam wokal na dwa kanały. Ustawiamy ręcznie balans pomiędzy tymi dwoma ścieżkami i aranżem. Dodatkowo ja bym obowiązkowo bramkował / kompresował kanał efektowy w zależności od progresji wokalu - bo czytelność bez tego dla mnie jest znikoma.
  • Poziom 9  
    Witam, mam pytanie z innej półki :)
    Przymierzam się do zakupu i teraz nie wiem czy TC Helicon VoiceLive Play 2 czy TC Helicon VoiceLive Touch. Urządzenie ma służyć w zespole weselnym dla wokalisty. Moglibyście coś doradzić i w ogóle czy warto zastanawiać się nad zakupem mając Tyros 1, który też posiada kompresor, bramkę szumów, equalizer i harmonizer? Czy to nie będą pieniądze wydane niepotrzebnie? Pozdrawiam !
  • Poziom 2  
    Ten efekt jest skonstruowany do tego by współpracować bezpośredni z mp3.
    Można zmieniać głośność aranżu w zależności od głośności vocalu w menu i z tego co pamiętam nie jest to trudne.
    Na płycie głownej sa potencjometry.
    Gdy ruszysz którymkolwiek otworzy sie menu w którym możesz globalnie regulować głośność. Tam to jest opisane chyba jako gitara, bo VL2 głownie ma chodzić pod gitarą, jednak powinno sie mp3 również regulować.
    A jeżeli nie....to można pewnie podłączyć mp3 w wejście gitarowe.
    Hmmmm..... a sam odtwarzacz mp3 nie ma regulacji ?
    W tym samym menu masz globalne nasycenie pogłosów, harmonicznych i poziom wyjścia z efektu.
    Bardzo przydatne w przypadku gdy nagle trzeba wystąpić na sali , która ma np. naturalny pogłos i tzreba sie szybko dostosować do panujących tam warunków