witam
pytanie do wszystkich ktorzy maja wiedze, a ktorzy chcieliby pomoc,
mam Astre II X16XEL i po zalozeniu gazu mam problem z wolnymi obrotami ktore faluja.. ogolnie obroty sa za niskie ok 600 i wtedy jak sie zaczyna falowanie to jak spadaja ponizej 500 to silnik zaczyna szarpac, ale z TECHA nie ta się podniesc bo jest informacja, ze "bieg jalowy nie jest aktywny"
czytalem sporo na forum na temat wolnych obrotow, przewija sie temat silnika krokowego, odpowietrzania skrzyni korbowodu ( ale nie wiem czy w astrze cos takiego jest), mowi sie o tym, ze jak się przestawi polozenie poczatkowe przepustnicy to ECU moze nie wiedziec, ze jest na biegu jalowym i nie reguluje wolnych obrotow( czyli pasowaloby do mojej sytuacji..), Pytanie na podstawie czego ECU stwierdza ze jest na biegu jalowym, wlacznik spoczynkowy biegu jalowego , ale u mnie jest potencjometr TPS i nie ma przy przepustnicy zadnego wlacznika ( rozumiem jakas krancowka czy cos...), czy na biegu jalowym powinien byc okreslony poziom napiecia z TPS-a? i u mnie w ten sposob rozpozonawany jest bieg jalowy..? moze silnik krokowy...na tyle na ile umiem sprawdzalem..po wlaczeniu zaplonu pozycjonuje się , grzybek przesuwa ( ale moze zacina się podczas pracy..),
co jeszzce czujnik temperatury silnika sprawdzalem jest ok
walcze juz z tym 2 miesiace... , prosze o pomoc, moze troche teorii na temat regulacji wolnych obrotow.. jakie wezyki sprawdzic, juz trace nerwy do tych obrotow.. czy to moze byc TPS wytarty , moze komputer od gazu go obciazac, zauwazylem ze na biegu jalowym jak stoje na swiatlach to napiecie z TPS-a skacze w granicach 0,37-0,41V, ale czasami to jest poziom 0,28V-0,33V, a czytalem w TIS-ie ze powinno byc w min. 0,3V czy to napiecie powinno byc stale, moze tutaj jest problem..
co jeszcze, czy moze na to miec wplyw czujnik obrotow, moze jeszcze jakies wezyki posprawdzac, moze jakies lewe powietrze, najbardziej zastanawia mnie to ze ECU informuje ze ma tryb jalowy niektywny, a samochod jest na biegu jalowym.. fachowcy juz wydali wyrok, ze to ECU uszkodzone, a ja nie twierdze ze nie, ale chcialbym najpierw posprawdzac wszystkie sygnaly na podstawie ktorych ECU stwierdza ze jest bieg jalowy i reguluje wolne obroty
z gory dziekuje za pomoc i przepraszam, ze sie tak rozpisalem
pytanie do wszystkich ktorzy maja wiedze, a ktorzy chcieliby pomoc,
mam Astre II X16XEL i po zalozeniu gazu mam problem z wolnymi obrotami ktore faluja.. ogolnie obroty sa za niskie ok 600 i wtedy jak sie zaczyna falowanie to jak spadaja ponizej 500 to silnik zaczyna szarpac, ale z TECHA nie ta się podniesc bo jest informacja, ze "bieg jalowy nie jest aktywny"
czytalem sporo na forum na temat wolnych obrotow, przewija sie temat silnika krokowego, odpowietrzania skrzyni korbowodu ( ale nie wiem czy w astrze cos takiego jest), mowi sie o tym, ze jak się przestawi polozenie poczatkowe przepustnicy to ECU moze nie wiedziec, ze jest na biegu jalowym i nie reguluje wolnych obrotow( czyli pasowaloby do mojej sytuacji..), Pytanie na podstawie czego ECU stwierdza ze jest na biegu jalowym, wlacznik spoczynkowy biegu jalowego , ale u mnie jest potencjometr TPS i nie ma przy przepustnicy zadnego wlacznika ( rozumiem jakas krancowka czy cos...), czy na biegu jalowym powinien byc okreslony poziom napiecia z TPS-a? i u mnie w ten sposob rozpozonawany jest bieg jalowy..? moze silnik krokowy...na tyle na ile umiem sprawdzalem..po wlaczeniu zaplonu pozycjonuje się , grzybek przesuwa ( ale moze zacina się podczas pracy..),
co jeszzce czujnik temperatury silnika sprawdzalem jest ok
walcze juz z tym 2 miesiace... , prosze o pomoc, moze troche teorii na temat regulacji wolnych obrotow.. jakie wezyki sprawdzic, juz trace nerwy do tych obrotow.. czy to moze byc TPS wytarty , moze komputer od gazu go obciazac, zauwazylem ze na biegu jalowym jak stoje na swiatlach to napiecie z TPS-a skacze w granicach 0,37-0,41V, ale czasami to jest poziom 0,28V-0,33V, a czytalem w TIS-ie ze powinno byc w min. 0,3V czy to napiecie powinno byc stale, moze tutaj jest problem..
co jeszcze, czy moze na to miec wplyw czujnik obrotow, moze jeszcze jakies wezyki posprawdzac, moze jakies lewe powietrze, najbardziej zastanawia mnie to ze ECU informuje ze ma tryb jalowy niektywny, a samochod jest na biegu jalowym.. fachowcy juz wydali wyrok, ze to ECU uszkodzone, a ja nie twierdze ze nie, ale chcialbym najpierw posprawdzac wszystkie sygnaly na podstawie ktorych ECU stwierdza ze jest bieg jalowy i reguluje wolne obroty
z gory dziekuje za pomoc i przepraszam, ze sie tak rozpisalem