Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zwrot sprzętu do morele.net

pepino85 20 Feb 2014 23:44 5340 16
  • #1
    pepino85
    Level 16  
    Chcę zwrócić sprzęt na zasadzie 10 dniowego zwrotu w związku że złożony komputer cały czas się zawiesza i praktycznie nic poza windowsem 8.1 nie udało mi się zainstalować. Nie mam czasu ani chęci by dochodzić co jest nie tak ( zmarnowałem na to 2 dni) Czy mam realną szansę na zwrot pieniędzy ?
  • #2
    kamil2993
    Level 21  
    A co my jesteśmy jasnowidzami?
    Skontaktuj się ze sklepem.
  • #3
    dt1
    Admin of Computers group
    Jeśli nie kupiłeś na firmę to masz takie prawo. Regulamin sklepu wyraźnie o tym prawie wspomina: http://www.morele.net/pokaz_pomoc/17/ (punkty 14-17). Jeśli chodzi o obsługę klienta moje wrażenia są takie (a zrobiłem już bardzo dużo zamówień), że bez problemu można wszystko załatwić, chociaż czasem chwilę to trwa (np zwrot pieniędzy może trwać 14 dni, co z resztą napisali w regulaminie).

    Zadzwoń jutro na infolinię, udzielą Ci dodatkowych informacji.
  • #4
    pepino85
    Level 16  
    A jeśli chodzi o opakowania ? nie które mają ślady otwierania np zdarte nalepki zabezpieczające pudełko
  • #5
    dt1
    Admin of Computers group
    W regulaminie jest to opisane:
    Quote:
    Zwracany towar powinien znajdować się w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.

    Jeśli konieczne było otwarcie opakowania do sprawdzenia towaru to zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Ciężko sprawdzić, jak zachowuje się sprzęt elektroniczny nie wyjmując go z opakowania.
  • #6
    Dra98
    Moderator of Computers service
    Takie uprawnienia przysługują w sytuacji, gdy kupujący jest konsumentem (osoba fizyczna), a sprzedawca podmiotem profesjonalnym (przedsiębiorcą). Oznacza to, że z uprawnień takich nie skorzystają osoby, które kupują „na firmę”.
    pepino85 wrote:
    A jeśli chodzi o opakowania ? nie które mają ślady otwierania np zdarte nalepki zabezpieczające pudełko

    Mogą przy tym sprzedawcy zacytować art. 7 ust. 3 ustawy o ochronie niektórych praw konsumenta. Zgodnie z treścią tego przepisu przy odstąpieniu od umowy konsument jest obowiązany do zwrotu towaru w stanie niezmienionym.

    Trzeba trochę poszukać informacji i powalczyć.
  • #7
    pepino85
    Level 16  
    "Zwracany towar powinien znajdować się w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu" czyli chyba się da pod to podpiąć te opakowania
  • #9
    pepino85
    Level 16  
    Konsultant chyba nie bardzo ogarnięty, powiedział żebym zgłosił to na stronie internetowej i czekał 24 godziny ale czy robocze czy nie to już nie wiem. W kazym bądź razie umiesciłem do każdego podzespołu opis tego samego problemu, mianowicie wieszania sięsystemu podczas instalacji sterowników.
  • #10
    szaleniec
    VIP Meritorious for electroda.pl
    dt1 wrote:
    Morele raczej nie są problematyczne, dowiedz się na infolinii jak sprawa wygląda i daj znać tutaj - może się przydać na przyszłość.

    Ja jak zwracałem po dwóch dniach laptopa (uszkodzona matryca) i żądałem zwrotu gotówki (bo po co mi nowy laptop za tydzień jak ja za dwa dni wyjeżdżam, a laptop na podróż potrzebowałem), to stanęli okoniem. Dopiero oficjalne pismo z podparciem się konkretnymi artykułami z ust. o "szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej" pomogło.
  • #11
    pepino85
    Level 16  
    Mógłbyś mi podać przykład takiego pisma ?
  • #12
    bmserwis
    Level 36  
    Jeżeli był już skręcony co zakładam, czyli są ślady śrubek na śledziach kart, płycie głównej, napędach to nikt tego nie przyjmie na tej zasadzie. Zastanówcie się co później sklep ma zrobić z UŻYWANYM sprzętem "„towar powinien zostać zwrócony w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu”.
    Reasumując ja bym takiego towaru nie przyjął.
  • #13
    pepino85
    Level 16  
    No tak. Sprzedadzą Ci bubel i radź sobie sam
    Czyli wg Ciebie mam puścic ponad 2 klocki płazem
  • #14
    bmserwis
    Level 36  
    Przecież masz prawo do złożenia reklamacji na wadliwą część np: na zasadach rękojmi.

    Dodano po 1 [sekundy]:

    Przecież masz prawo do złożenia reklamacji na wadliwą część np: na zasadach rękojmi.

    Dodano po 1 [minuty]:

    pepino85 wrote:
    Czyli wg Ciebie mam puścic ponad 2 klocki płazem

    Nie wiem, ja klockami nie płacę.
    Kupowałeś CZĘŚCI i na poszczególne części masz gwarancję, gdybyś kupił ZESTAW to dostałbyś gwarancję na cały zestaw nie wiem co w tym jest trudnego do zrozumienia.
  • #15
    pepino85
    Level 16  
    Ale nie wiem która jest wadliwa, nie mam zamiaru jeszcze tracić kasę na ekspertyzy oraz tracić czas na zabawę w chowanego co nie działa. Płace pieniądze i sprzęt ma działać, nie działa - korzystam z prawa do zwrotu bez określenia przyczyny. Wyśle jakaś część ktorą uważam za nie poprawnie działająca i okaże sie że coś innego nie gra i tracę możliwość 10 dniowego zwrotu na pozostały towar i pozostaje mi tylko gwarancja producenta
  • #16
    bmserwis
    Level 36  
    pepino85 wrote:
    Ale nie wiem która jest wadliwa, nie mam zamiaru jeszcze tracić kasę na ekspertyzy oraz tracić czas na zabawę w chowanego co nie działa.

    To trzeba było kupić gotowy zestaw, gdzie sprzedawca bierze na siebie odpowiedzialność.

    pepino85 wrote:
    Płace pieniądze i sprzęt ma działać nie działa - korzystam z prawa do zwrotu bez określenia przyczyny

    Próbować możesz ja Ci tylko przedstawiłem stanowisko z mojego punktu widzenia i jakie byłoby moje stanowisko w przedmiotowej sprawie.
  • #17
    pepino85
    Level 16  
    Nie raz składałem komputer i nie widziałem przeszkód by to zrobić po raz kolejny. Poza tym jak sam składam to wiem że obchodziłem sie należycie ze sprzętem bo robie to dla siebie.