Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH12 380 95r - W czasie jazdy i przy wciśniętym pedale gazu skaczą obroty.

bokenus 21 Lut 2014 19:02 2538 9
  • #1 21 Lut 2014 19:02
    bokenus
    Poziom 6  

    Witam.
    Kilka dni temu kupiłem za "ostatni grosz" Volvo FH12 380 95r.
    Dojechałem nim 200km do domu. Na drugi dzień odpaliłem auto.....chodzi.
    Nacisnąłem pedał gazu.....wariują obroty. Tak jak by coś się rozłączało i nie pozwalało mu wchodzić na wysokie obroty bo od razu spadają. Żadna kontrolka nie pokazuje błędu...chyba, że ktoś po rozłączał. Nie powiem ile obrotów wykazuje, bo obrotomierz nie działa. Czasem jak załapie to chodzi bardzo dobrze a czasem tak wariuje, że boję się ruszyć do pracy żeby nic nie popsuć. Nie mam zielonego pojęcia gdzie szukać przyczyny.Nigdy nie miałem do czynienia z volvem i wszystko jest tu dla mnie nowe a może to być banalny problem którego nie potrafię znaleźć.
    Czy tylko komputer pomoże?

    0 9
  • #2 21 Lut 2014 19:19
    zorba1973
    Poziom 12  

    Ale to się dzieje na postoju czy w czasie jazdy??? Jeśli w czasie jazdy to może być wiązka impulsatora na skrzyni .

    0
  • #3 21 Lut 2014 19:28
    bokenus
    Poziom 6  

    Zarówno na postoju po wciśnięciu pedału gazu jak i w czasie jazdy, kiedy pedał gazu jest oczywiście wciśnięty.
    Na wolnych obrotach na postoju chodzi normalnie. Cyrk się zaczyna kiedy dodam gazu.

    0
  • #4 21 Lut 2014 20:16
    maher440
    Poziom 15  

    Podmień pedał gazu na próbę jeśli nie poskutkuje rozetnij wiązkę na silniku do komputera i sprawdź czy izolacja kabli nie jest powycierana od peszla (częsta usterka)

    0
  • #5 21 Lut 2014 22:03
    bokenus
    Poziom 6  

    Dzięki chłopaki.
    Spróbuję.
    Mam nadzieję, że to będzie to. Bo jeśli nie to leżę bo całą kasę na to wydałem i niestety nie mam siana już na jakieś warsztaty.

    Dodano po 1 [godziny] 24 [minuty]:

    maher440
    PostWysłany: 21 Lut 2014 20:16
    Podmień pedał gazu na próbę jeśli nie poskutkuje rozetnij wiązkę na silniku do komputera i sprawdź czy izolacja kabli nie jest powycierana od peszla (częsta usterka)

    maher...dobrze napisałeś? Od czego nie jest powycierana?
    I czy gdyby tak było to na postoju też by wariowały obroty?

    Panowie....może jeszcze ktoś ma jakieś pomysły, które będę w stanie sam sprawdzić bez sprzętu specjalistycznego.
    Mam na to cały weekend więc bardzo proszę o wszystkie sugestie.

    0
  • #6 21 Lut 2014 22:17
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    bokenus napisał:
    Żadna kontrolka nie pokazuje błędu...chyba, że ktoś po rozłączał.
    A po załączeniu stacyjki testowo się zaświecają ?

    0
  • #7 21 Lut 2014 22:43
    bokenus
    Poziom 6  

    serwisantscani1 napisał:
    bokenus napisał:
    Żadna kontrolka nie pokazuje błędu...chyba, że ktoś po rozłączał.
    A po załączeniu stacyjki testowo się zaświecają ?


    Tak. Normalnie tak jak powinno być. Niby wszystko gra.
    Rozpiąłem potencjometr gazu żeby zobaczyć co się będzie działo....i po rozpięciu zaczął sygnalizować błąd(nie gasła kontrolka engine) tylko mrugała cały czas.
    Po ponownym podłączeniu wszystkie kontrolki gasną razem z tym engine.
    Czyli z pedałem gazu może być wszystko w porządku...tak? Czy się mylę?

    0
  • Pomocny post
    #8 21 Lut 2014 23:22
    maher440
    Poziom 15  

    Po bloku silnika grubym peszlem(rurą plastykową karbowaną)idą kable do sterownika umocowanego na silniku.Między innymi kable sygnałowe od pedału gazu i wystarczy,że wewnątrz peszla na skutek drgań zostanie ponadcierana izolacja kabli(nie muszą wcale się stykać w tych miejscach ze sobą) co powoduje zakłócanie sygnału i takie cuda.Sprawdz czy jak jedziesz na tempomacie objawy powtarzają się bo jeśli tak to wiązka na silniku na 99,9%.

    0
  • #9 22 Lut 2014 00:46
    bokenus
    Poziom 6  

    Sprawdzę te kable.
    Jeśli chodzi o tempomat, to niestety nie działa.

    0
  • #10 04 Mar 2014 23:12
    bokenus
    Poziom 6  

    Jak obiecałem tak piszę......trochę późno :D

    Przyczyną wariowania obrotów po wciśnięciu pedału gazu był syf w postaci wody zmieszanej z brudem i jeszcze nie wiadomo z czym.
    Ciecz zalegała w wiązce , która idzie od pedału gazu do bloku silnika a dostała się tam przez dziurawy peszel i w tym peszlu została. Było tego około pół litra.
    Na domiar złego wtyczka do komputera przy bloku silnika też była cała zasyfiała.
    Trzeba było ją rozebrać i przeczyścić rozpuszczalnikiem.
    Teraz silnik pięknie gada.
    Dzięki bardzo. Pozdrawiam.

    0
  Szukaj w 5mln produktów