Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Mierniki instalacji Metrel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik 1.1kW 10A pobiera 11.7A -

jaśkooo91 23 Lut 2014 16:00 6504 41
  • #31 23 Lut 2014 16:00
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    Krzysztof Reszka napisał:
    No, ale mam instalację mocną w domu, to mogę dołożyć dwa razy tyle i będzie mocniejszy silnik. Jak to wpłynie na jego pracę.

    Nic nie dokładaj, chyba że chcesz szukać później warsztatu dla przewijania spalonego silnika.

  • Mierniki instalacji Metrel
  • #32 23 Lut 2014 18:41
    krzysiek7
    Poziom 34  

    Widzę że rozpętała się burza w szklance wody. Tak na prawdę spodziewałem się tego. :D
    Ale spokojnie koledzy, z dołożeniem kondensatora to nie jest mój pomysł tylko producenta, który to właśnie w ten sposób z tego silnika 1,1 kW zrobił 1,5 kW, a z innego silnika 0,75 kW zrobił 1,1 kW. Tak więc wszelkie uwagi dotyczące tej przeróbki proszę kierować do producenta Wiefamel Poznań. :D

  • Mierniki instalacji Metrel
  • #34 23 Lut 2014 19:19
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    krzysiek7 napisał:
    Ale spokojnie koledzy, z dołożeniem kondensatora to nie jest mój pomysł tylko producenta, który to właśnie w ten sposób z tego silnika 1,1 kW zrobił 1,5 kW, a z innego silnika 0,75 kW zrobił 1,1 kW. Tak więc wszelkie uwagi dotyczące tej przeróbki proszę kierować do producenta Wiefamel Poznań. :D


    A masz dokument producenta opisujący takową przebudowę? Możesz wstawić skan?

  • #35 23 Lut 2014 19:31
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika

    krzysiek7 napisał:
    Tak na prawdę spodziewałem się tego

    Czego się kolega spodziewał burzy e.... przecież sam kolega ją rozpętał .
    krzysiek7 napisał:
    Szczególnie wśród tych, którzy nie mają zielonego pojęcia o tym silniku

    Może mają i dlatego dopytują . Bo to że kolega i słusznie zauważył że silniki większych mocy a podobne w obudowie mają różne kondensatory ,to nie świadczy że są identycznie nawinięte(średnica drutu ,ilość zwoi). Kondensatory takie dobiera się pod obciążenie znamionowe silnika (jako kondensatory pracy)bo to kolega sugerował. Nasz kolega nie ma problemu z rozruchem silnika , po prostu zwiększył obroty więc mu wzrósł prąd .
    jdubowski napisał:
    Nic nie dokładaj, chyba że chcesz szukać później warsztatu dla przewijania
    spalonego silnika.

    I to jest słuszna uwaga

  • #36 23 Lut 2014 19:40
    spocona_pacha
    Poziom 20  

    Krzysztof Reszka napisał:
    I to jest słuszna uwaga

    Uwaga - ocierająca się o ostrzeżenie.
    Jest dokładnie tak jak pisał kolega krzysiek7.
    Potwierdzone przy silnikach w pracy S1, i przy obserwacji budowy silnika.
    Mam takowe sprawne i spalone i sa takiesame.

  • #37 23 Lut 2014 19:46
    krzysiek7
    Poziom 34  

    jdubowski napisał:

    Cytat:
    A masz dokument producenta opisujący takową przebudowę? Możesz wstawić skan?

    Ja nie mam ale producent zapewne ma takowe. Ja tylko wiem co przezwajam i jak przezwajam oraz ile takich przeróbek zrobiłem i to mi w zupełności wystarczy. Czy do wszystkich urządzeń które naprawiasz, masz pełną dokumentację producenta? Myślę że nie, ale czy dlatego mam myśleć że robisz to źle? :D

    Dodano po 5 [minuty]:

    Krzysztof Reszka napisał:
    Bo to że kolega i słusznie zauważył że silniki większych mocy a podobne w obudowie mają różne kondensatory ,to nie świadczy że są identycznie nawinięte(średnica drutu ,ilość zwoi).

    Czy dalej mam tłumaczyć, że te dwa silniki mają identyczne rdzenie, identyczną budowę mechaniczną i identyczne dane nawojowe?

  • #38 23 Lut 2014 20:34
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika

    krzysiek7 napisał:
    Czy dalej mam tłumaczyć, że te dwa silniki mają identyczne rdzenie, identyczną budowę mechaniczną i identyczne dane nawojowe?

    Jeśli kolega jest pewien to należy szukać przyczyn gdzie indziej ,dlaczego fabryka tak postępuje . Bo to że wtedy skróci się czas startu to wiadomo (czy oto fabryce nie chodziło)ale zbyt duży kondensator spowoduje wyższe harmoniczne prądowe,oraz niestabilny moment obrotowy a co za tym idzie prędkość kątowa będzie niestabilna . Ale wychodzimy po za temat .

  • #39 23 Lut 2014 20:59
    krzysiek7
    Poziom 34  

    Ale tam nie będzie zbyt duży kondensator bo przy mocy 1,1 kW uzwojenie rozruchowe nie pracowało w czasie normalnej pracy silnika, dopiero po zmianie na 1,5 kW wykorzystano to uzwojenie jako pomocnicze.

  • #40 23 Lut 2014 22:03
    spocona_pacha
    Poziom 20  

    120yF na rozruch i 16yF na pracę.

  • #41 23 Lut 2014 22:03
    spocona_pacha
    Poziom 20  

    120yF na rozruch i 16yF na pracę.

  • #42 26 Lut 2014 15:59
    jaśkooo91
    Poziom 12  

    Witam ponownie. Dziś silnik trochę popracował przy piaskowaniu. Bez żadnego dołączanego dodatkowo kondensatora. Wyglądało to tak: około 5-7 min pracy, 1-1,5 min przerwy. Tak 3-4 razy. Potem dobre pół godziny (albo i 40 min-dokładnie nie mierzyłem) ciągłej pracy. Temperatura silnika podczas pracy osiągnęła 31 stopni (silnik stał na dworze na słońcu, a podczas pracy chłodzenie standardowym wiatrakiem). Po wyłączeniu temperatura wzrosła do 38 stopni. Pomiar wykonywałem w różnych miejscach silnika. Temperatura którą podałem była maksymalna,którą udało się zmierzyć. Czyli silnikowi nic nie grozi? Raczej nie będę go męczyć dłużej niż przez godzinę ciągłej pracy. Pozdrawiam.

    Doszło do takiej sytuacji, że zmieniłem kompresor (pompę) na 2 tłokowy. Przełożenie ustawiłem tak jak kiedyś, czyli obroty na kompresorze ok 1050. Silnik przy 5 bar miał pobór prądu 14 A. Dołożyłem kondensator 20µ i pobierany prąd spadł do ok 10A (10,2-10,3). Oczywiście mowa o tym samym ciśnieniu. I silnik po podłączeniu kondensatora lepiej się włącza. Po podłączeniu przedłużacza,który służy do podłączenia miernika, silnik gorzej startował przy tym ciśnieniu z odłączonym kondensatorem. Przy podłączonym kondensatorze startuje super. Czyli poprawa jest.