Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rover 400 - Zmiana pojemności K seri z 1,6 na 1,8

22 Lut 2014 07:19 1119 7
  • Poziom 28  
    Witam
    Ostatnio (chyba z nadejściem wiosny) chce mi się dłubać w r400. Tak sobie pomyślałem ze może bym zmienił pojemność z 1,6 na 1,8. Nie chce wymieniać całego silnika, ze względu ze głowicę sa te same, blok ten sam i średnica cylindrów również.
    Mam w związku z tym pera pytanie - co różniło jednostkę1,6 i 1,8 (oba z kopułkami)
    Czy rożne sa wały, korbowody i tłoki? Komp z imo tez by trzeba przekładać?

    Czy wal z 1,8 wejdzie bez problemu do silnika 1,6 ?
    Na jaki przyrost mocy i Nm mogę liczyć po takiej przeróbce?
  • Poziom 20  
    Z 1,6 na 1,8 nie będzie widocznego wzrostu mocy. Tak jak to jest z 1,4 na 1,6.
    Silniki różnią się dołem , wieć musisz cały dół zmienić.
    A jak już zmieniasz to przynajmniej na 1,8 vvc. Tylko że głowica i sterowanie dochodzi, możesz też dołożyć turbina to swojego 1,6 co pozwoli wygenereowac ok 160KM Przy soft turbo.
  • Poziom 28  
    o vcc i turbo wiem, ale to już spory mod i spore koszty. Co do zmiany pojemności to silnik 1.6 i 1.8 maja ta sama średnicę cylindrów wiec do zmiany byłby wal, korbowody i tłoki czy coś jeszcze? Biorąc pod uwagę ceny części i moja robotę koszt byłby nie wielki. Moc może wiele sie nie zwiększy ale moment na pewno. Bardzo prosze o podpowiedz czy do zmiany pojemności wystarczy tylko wal i korbowody ?
  • Poziom 20  
    DawiDD napisał:
    wiec do zmiany byłby wal, korbowody i tłoki czy coś jeszcze

    To się mylisz wiesz w ogóle i le kosztują panewki? uszczelka głowicy szpiliki, uszczelki silnika......
  • Poziom 28  
    Nie raz rozbierałem i składałem ten silnik i znam ceny części, szpilki mozna sprawdzić czy sie nadają, uszczelka 100. reszte tez można wsadzić nowe lub stare w zależności od stanu - wiec nie ma co panikować. Wal z panewkami kopiłbym używki razem z tlokami, bo jest tego sporo w śmiesznych pieniądzach
    Ciągle aktualne pytanie - co rożni jednostkę 1,6 od 1,8 wal i korbowody czy coś jeszcze?

    Dodano po 48 [sekundy]:

    PS tłoki sa te same w 1,8 i 1,6 czy rożne?
  • Poziom 20  
    Kolego podpowiem ci że na forum roverków wsio jest opisane.

    Po drugie jak chcesz wkładać używane tłoki w inne tuleje to już świadczy o wysokim poziomie mechaniki.
    Dziękuję.
  • Poziom 28  
    ty bys wsadził nowy wal + nowe panewki + nowe tloki do auta wartego 3 tys? To znacznie znacznie taniej wyszedł by swap na 2l turbo i efekt tez byłby duzo lepszy. Nie sztuka wsadzić 5 tys i "nic z tego nie mieć" W takich sprawach kieruje się rozsądkiem.
  • Poziom 20  
    DawiDD napisał:
    ty bys wsadził nowy wal + nowe panewki + nowe tloki do auta wartego 3 tys? To znacznie znacznie taniej wyszedł by swap na 2l turbo i efekt tez byłby duzo lepszy. Nie sztuka wsadzić 5 tys i "nic z tego nie mieć" W takich sprawach kieruje się rozsądkiem.

    Tu nie chodzi o to co się opłąca, mam poloneza z tuningowanym silnikiem którego wartość z osprzętem myśle podchodzi pod 10tyś zł.
    Bezcennne miny kierowców gnojopędów jak powoli moje autko ich wyprzedza a ich stopa dawno wgnieciona jest w podłogę no i wąchają niestechiometryczną mieszanke śmierdzącą zgniłymi kurzymi jajajmi.