Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Premium dxi - ABS EBS naczepy

23 Lut 2014 07:45 8982 12
  • Poziom 17  
    Kolejny problem mam dxi 2007 410 kucy i póki jeździła z naczepami bez abs to ok było ale dziś dostała firane z abs-em i pojawił się komunikat Trailer Braking Danger
    i Trailer ABS
    http://i57.tinypic.com/2nqs6k3.jpg
    http://i58.tinypic.com/13z302w.jpg



    Jak wejdę w ebs to taki komunikat jak poniżej:
    http://i60.tinypic.com/2564pxy.jpg
    MID 136
    PSID 21
    FMI 12

    Zmieniałem naczepy na inne i tak samo więc to nie defekt naczepy ani kabla bo dałem inny z innego autka żeby to wykluczyć.

    Gdzie znajduje sie sterownik EBS-u ABS-u w dixi ? i czy jest np. taki sam w magnum dxi z tego samego rocznika? żeby podmienić i sprawdzić.
    Jak to nie sterownik to co może być nie tak :(

    Dzięki

    Proszę poprawnie zamieścić zdjęcia. ''serwisantscani1''
  • Poziom 13  
    Witam może to banalne gdyż nie jestem ale sprawdż bezpieczniki .Na złączu ciągnik naczepa musi być dwa plusy i dwie masy,można to sprawdzić kontrolką.
  • Poziom 17  
    Ok sprawdze ale jak nie bedzie na wtyczce takiego napięcia to gdzie szukać przyczyny?
    Bezpieczniki sprawdzalem wczoraj w kabinie miernikiem i wszystkie wygladaly na ok
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Gdybyś poszukał wiedział byś już coś ....
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2338143.html

    uhr napisał:
    póki jeździła z naczepami bez abs to ok
    uhr napisał:
    Zmieniałem naczepy na inne i tak samo więc to nie defekt naczepy ani kabla bo dałem inny z innego autka żeby to wykluczyć
    Możliwe uszkodzenie linii CAN w ciągniku (od ECU do gniazda ABS)
    uhr napisał:
    Gdzie znajduje sie sterwonik EBSU ABSU w dixi ?
    Znajdziesz go nad płytą bezpiecznikową.
  • Poziom 17  
    Czyli podmienic jednostke abs ?
    Czy bedzie pasowala z magnum dxi ten sam rok 480 koni?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    uhr napisał:
    Czyli podmienic jednostke abs ?
    Czy ja proponuję jej podmianę ? to Ty upierasz się przy podmianie ECU nie sprawdziwszy podstaw, nie sprawdziłeś zasilań .... podmieniłeś tylko przewód .... nie sprawdziłeś CAN-a a zaczynasz od podmian sterownika .....
  • Poziom 17  
    To może podpowiesz co i jak mogę sprawdzić zwykłym miernikiem ?
    Zasilanie na kablu 2 masy 2 plusy jak kolega wyżej pisał i co jeszcze ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sugeruję sprawdzenie zasilań jak Kolega pisał oraz linii CAN od gniazda ABS do ECU, na przewodzenie, zwarcia itp. Numery przewodów masz napisane na nich, te same będą przy ECU (0045,0046).
    Pomiarów nie rób miernikiem tylko żarówką np. H4, H7 czyli obciążeniem .... oczywiście wcześniej odłącz złącze od ECU (z przewodami CAN do gniazda) żebyś nic nie usmażył. Również możesz sprawdzić przewód pinu 5 (352) gniazda ABS, jest on połączony z tablicą rozdzielczą.

    Musisz zacząć eliminować ewentualne możliwości usterki.
  • Poziom 17  
    Gniazdo absu mowa o tym na zewnatrz na scianie
    Linia CAN czyli przewody tak ? od absu gniazda do wewnatrz pojazdu do centralki nad bezpiecznikami.

    dzieki
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tak, dokładnie tak.
  • Poziom 17  
    Kabel wtyczka sprawdzone mam 2 plusy i 2 masy

    Pozostaje cały kabel przemierzyć czy pozostałe kable maja przejście do kompa jak będa ok to wtedy co centralka do bani>?
    Czy z reno magnum pasuje? z tego samego rocznika dxi

    I jedno ważne pytanie za odpowiadaja w magnum dxi bezpieczniki p52 (f93) i p 53 f(94). Bo mam przytopione cale gniazda w skrzynce bezp na tych 2 bezpiecznikach :(
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Tam kabel mam chyba z większą ilością pinów sprawdze jeszcze.

    Od swiatel pozycyjnych to dlaczego jak jest zwarcie np w naczepie to topi gniazda bezpiecznikow a nie pali bezpiecznika ?

    Był wsadzony 20 zamiast 10 bezpiecznik mogło to spowodować wypalenie? w skrzynce?