Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 607 2.2 benzyna 158 km, wariują obroty

23 Lut 2014 12:59 4392 3
  • Poziom 7  
    Witam, mam ogromny problem ze swoim peugeotem 607 z benzynowym silnikiem 2.2 16v 158 km z sekwencyjną instalacją lpg. Problemy występują na gazie i na benzynie.

    - problemy zaczynają się dopiero po przejechaniu 500 metrów na zimnym silniku
    - po wciśnięciu sprzęgła w trakcie jazdy obroty spadają zbyt nisko (do 400, 200 a czasem gaśnie) po czym odbijają się i wracają,
    - po spadku obroty zostają na 400 i tu ciekawe jest to, że natychmiast się stabilizują po całkowitym zatrzymaniu samochodu i czasami po tym nie ma problemów aż do zgaszenia i odpalenia silnika
    - obroty po spadku skaczą 400 - 1100 i nie uspokajają się, czasem gaśnie (ten objaw występuje często podczas parkowania gdy pompa wspomagania ma większe obciążenie
    - auto bardzo źle znosi wilgoć i deszcz, wtedy objawy się nasilają
    - czasem po przejechaniu kilkunastu kilometrów wszystko przechodzi aż do zgaszenia silnika

    Lista rzeczy które sprawdziłem lub wymieniłem:

    -świece, cewka (nakładana na świece bez kabli), pierwsza sonda lambda, filtr paliwa, map sensor, czujnik wałka rozrządu, czujnik temperatury, czujnik prędkości pojazdu, czyszczenie przepustnicy (sterowana elektronicznie bez krokowca) sprawdzona szczelność dolotu

    Byłem kilka razy na kompie i wywala tylko błąd drugiej sondy która nie ma wpływu na pracę silnika a jedynie sprawdza katalizator (którego nie mam).

    Nie ma zwiększonego spalania, auto dobrze przyśpiesza i nie szarpie.

    Proszę o pomoc bo kończą mi się pomysły, bardzo lubię ten samochód i nie chcę się go pozbywać.

    Dodano po 32 [minuty]:

    Z tą mapą chodzi o to że ustawienia dawki paliwa się poprzestawiały?
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 7  
    Pomoże ktoś?
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 7  
    Wlałem ten uzdatniacz do czyszczenia wtrysków ale brak rużnicy, u gazownika oczywiście byłem i po 40 minutach dokładnych oględzin z użyciem komputera stwierdził że problem nie leży w sekwencji.

    Wczoraj odpaliłem auto ze zdjętą rurą łączącą przepustnicę z filtrem i zauważyłem, że nie chodzi równo tylko po dodaniu gazu jak by na chwilę się zbyt mocno przymykała a potem za mocno otwierała by złapać więcej powietrza i tak sobie delikatnie falowała ta blaszka.

    Kiedyś odłączyłem przewód odpowietrzania zbirnika od przepustnicy by silnik łapał więcej (lewego) powietrza, ten zabieg rozwiązał mój problem na parę dni, obroty nie spadały i auto nie gasło. Po trzech dniach silnik jak by sam się połapał w tym i zaczął jeszcze mniej powietrza dawać i z odłączonym wężykiem była lipa. Gdy wężyk podłączyłem powietrza dochodziło tak mało, że silnik się dławił, gasł co chwilę na wet na postoju, strzelał z tłumika i kopsił masakrycznie, spaliny śmierdziały paliwem a wszystkie pruby robiłem na benzynie. By silnik radził sobie jak wcześniej bez lewego powietrza musiałem aku na noc odłączyć.

    To że powietrza było za mało to tylko moje spostrzeżenie ale wszystko na to wskazywało, podczas wymiany świec zauważyłem że stare były czarne (niedopalona mieszanka) co tłumaczy kopcenie i strzały z tłumika.



    Wtedy wpadłem na pomysł sprawdzenia map sensor'a i podmieniałem go na dwa inne dla pewności, było tak samo. Nie wymieniałem przepustnicy bo to najdroższa z możliwości, dlatego tyle tańszych rzeczy nawymieniałem. Jednak w tym temacie podpowiadacie mi, że to jednak ona może być winna ale nie chcę kupować bez pewnoći, najlepiej podmienić ale nie ma z kąd.

    Może macie jakieś pomysły jak ją sprawdzić by mieć pewność?

    krótki film:

    https://www.youtube.com/watch?v=kQoz9J0BrME&feature=youtu.be
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 1  
    Kolego poradziłeś sobie z tym problemem? Jak tak to podpowiedz co to było bo ja mam ten sam problem z moją 607