Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Amica ZIM 416 - Zbyt wysoki poziom wody dolotowej

23 Feb 2014 13:50 16611 9
  • Level 9  
    Witam,
    Zmywarka od samego początku użytkowania jej ma cały czas problem. Podczas zmywania wydaje sygnał dźwiękowy (taki jak przy zakończonej pracy zmywania) i równocześnie wypuszcza wodę - pokazuje błąd przepełnienia a dokładnie zbyt wysokiego poziomu wody dolotowej. Dwa razy już serwis był i nic praktycznie nie zrobił, gdyż po wyciągnięciu zmywarki z zabudowy błąd się kasuje i znów można włączyć program i zmywać - niestety nie kończy zmywania bo znowu wyskakuje ten sam błąd. Z przewodami jest wszystko ok, gdyż również ten sam problem jest w momencie gdy zmywarka stoi poza zabudową. Włączona została również poza zabudową, pojawił się oczywiście ten sam błąd i w tym momencie by skasować ten błąd i by móc znów z niej skorzystać, przechyliliśmy delikatnie zmywarkę do tyłu - wylała się od dołu zmywarki woda i błędu nie było. I tak jest przez cały czas. Serwis najwidoczniej nie jest zbyt kompetentny by rozwiązać problem. Czy może Państwo spotkali się z czymś takim, może mają Państwo jakieś pomysły w czym tkwi problem? Bo zanim wezwę ponownie serwis chciałabym być przygotowana (serwis twierdził, że zabudowa jest zła i dlatego tak się dzieje - choć jest wykonana zgodnie z zaleceniami producenta a poza tym poza obudową też źle funkcjonuje).
    Z góry dziękuje za każdą poradę.
  • Helpful post
    Home appliances specialist
    fonnet wrote:
    wylała się od dołu zmywarki woda
    Trzeba ustalić gdzie jest przeciek i go usunąć.
  • Level 9  
    no tak ale taki przeciek zrobił się po raz pierwszy i to w momencie kiedy przechyliliśmy zmywarkę do tyłu, gdy miała ten błąd przepełnienia. Tej wody było pół szklanki dosłownie... to tak wszystko wygląda jakby gdzieś zbierała się woda i zalewała jakiś czujnik który pokazuje nam ten błąd przepełnienia....
  • Helpful post
    Admin of household appliances group
    fonnet wrote:
    no tak ale taki przeciek zrobił się po raz pierwszy


    To nic nie zmienia, zawsze musi być ten pierwszy raz.
    Tak jak Kol. powyżej pisał w pierwszej kolejności należy zlokalizować przeciek, następnie usunąć jego przyczynę.
    Niestety innej drogi nie ma :(
  • Level 9  
    ok, ale jeszcze dodam, że jak zmywarka przerywa swoją pracę (błąd przepełnienia) to w filtrze w środku zmywarki jest pełno wody. Poza tym w zmywarce wody nie ma.
  • Level 1  
    I jak fonnet? Udało się rozwiązać problem, albo przynajmniej zdiagnozować?
    Mam podobne objawy przy mojej zmywarce i zamierzam ją dziś wyciągnąć z obudowy.
  • Level 9  
    Witajcie,
    Niestety jeszcze nie jest to zdiagnozowane, ale odkręciliśmy bok zmywarki i niespodzianka.....woda na dole....nie dziwie się, że zmywarka przerywa swoją pracę...skoro gdzieś jej ta woda wycieka. Ze względu, że jeszcze mamy 3 miesiące gwarancji został po raz trzeci wezwany serwis. A co najlepsze, że wzywamy serwis do tego samego problemu, poprzednio Pan serwisant widział tą wodę i wylał nam na podłogę i silikonował uszczelkę - zamiast ją wymienić. najgorzej właśnie jak serwisant nie wie jak naprawić a niestety mam takie podejrzenia. Jutro po południu ma być serwis i zobaczymy co powie Pan serwisant ciekawego... Na pewno dam znać.
    W 100% tak jak inny uczestnicy mówili należy zlokalizować źródło wycieku i najprostszy sposób silikon (serwis Amica tak robi). Dam znać jutro co i jak.
  • Level 13  
    Serwis Amica tak robi... jak nie ma przy sobie nowej uszczelki. Bo nie chce im się latać drugi raz. Partyzanckie naprawy a nie serwis. Tak można robić coś samemu dla siebie, silikon spotkałem już jako spec-narzędzie do uszczelniania... cieknącego czajnika elektrycznego oddanego na gwarancję co jak wiadomo pogarsza tylko działanie uszczelki która uszczelnia korpus i podstawę. Spotkałem to też w serwisie Tefal jako specjalne narzędzie do naprawy cieknącego żelazka. To wszytko naprawy na zasadzie - oby do końca gwarancji a później bujaj się kliencie. Czajnik wymieniono na nowy, w żelazku wymieniono stopę tj cały dół na ... używany, ale sprawny. Czego te serwisy nie potrafią...
  • Level 1  
  • Level 13  
    Ależ oczywiście, ma rację kolega. Niezbyt precyzyjnie napisałem i nie miałem zamiaru uogólniać. Oczywiście wina tego konkretnego serwisanta, jednak często to wina właściciela który oszczędza na częściach i każe pracownikom dokonywać bandyckich napraw.
    Nie napisałem też, że nie chodzi o czajnik Amica bo był innej firmy, ale faktycznie może ktoś mógł odnieść takie wrażenie. Jednak chodziło mi o przypadki użycia silikonu jako złotego lekarstwa na wszystko wbrew zdrowemu rozsądkowi i zasadom serwisowania sprzętu. W przypadku tej zmywarki, jeśli byłaby uszczelniana silikonem fabrycznie to można go wymienić, jeśli uszczelką to wymienia się uszczelkę. Jeśli nawet wiadomo, że fabryka spaprała sprawę i to wada fabryczna, to na gwarancji wymienia się uszczelkę i tyle, niech cieknie za chwilę ponownie i klient po kilku naprawach dostanie zwrot kasy. Uszczelniać później po gwarancji to już inna sprawa. Ale praktyka jest taka w wielu firmach, że dają wolną rękę serwisantom byle jak najbardziej ograniczyli zwroty, stąd często takie cudaczne naprawy.