Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

D-Link - Nagłe zerwania połączenia

apollos11 23 Lut 2014 15:54 1170 7
  • #1 23 Lut 2014 15:54
    apollos11
    Poziom 2  

    Witam,
    Nie jestem pewien czy ów problem nie powinien znaleźć się w subforum WiFi, dlatego w razie czego proszę o przeniesienie.

    Sprawa ma się następująco. Moim ISP jest ISTS, Kraków. Na mieszkaniu posiadam router firmy D-Link, model DIR-635. Wersja firmware: 2.34EU, 2010/07/08. Ów router znajduje się w zamkniętym pokoju, zaś łączę się z nim z drugiego, zamkniętego pokoju po drugiej stronie, 60m mieszkania. Problem jest nieco trudny do opisania, ale spróbuję. Są momenty, że wszystko działa w porządku, ping w okolicach 30-40ms. Jednak są też momenty, kiedy nagle, z bliżej nieokreślonego powodu, rozłącza mi połączenie. Wstępnie zaobserwowałem, że wówczas ping rośnie kilkunastokrotnie. Myślałem na początku, że jest to wina zbyt słabego wewnętrznego odbiornika WiFi w laptopie (zasięg około 30-40%). Co prawda nieco mnie to zdziwiło, bo mieszkanie jednopoziomowe, router 3-antenowy to aż tak słabo nie powinno być, szczególnie, że w domu, gdzie router mam na parterze, a ja jestem na piętrze mam identyczny zasięg i nie ma problemu ze zrywaniem połączeń. Kupiłem więc zewnętrzny adapter TP-LINK WN822n. Sprawdzałem go w domu, zasięg idealny, wszystko śmiga jak trzeba. Na wspomnianym mieszkaniu problem identyczny. Zasięg i owszem, lepszy (70-80%, niekiedy nawet po 90%), jednak zrywy nadal występują. Nie pomaga też i czasem rebootowanie urządzenia poprzez panel, jedynie odłączenie go od sieci i podłączenie na nowo. Mógłby to być problem routera, jednak poprzednio był router marki Q... (nie pamiętam dokładnej nazwy), jednoatenowy i problem również występował, stąd właściciel postanowił go zmienić właśnie na ten 3-antenowy. Kwestia mojego ISP - no nie cieszy się jakąś dobrą sławą, jednak blok nowy, więc chociażby UPC odpada, bo nie mają podłączenia. Właściciel kontaktował się z nimi opisując problem rozłączeń, na co uzyskał odpowiedź:

    Cytat:
    Sprawdziłem połączenie dla danego adresu

    wygląda że sygnał dochodzi bez problemu , prawdopodobnie problem leży w routerach w mieszkaniu , być może zmiana kanału od sieci wi-fi pomoże , prawdopodobnie problemy wynikaja albo z zbyt duzej ilosci urzadzen podpietych ( wifi dzial na zasadzie połączenia punt wiele punkt tzn , że internet będzie działał z prędkościa najgorszego sygnału , np jęsli komputer jest przy routerze a telefon komorkowy podpiety po wi-fi w lazience to internet i tak będzie działał na obu urzadzeniach z predkościa urządzenia , które łączy się z najgorszym sygnałem) albo z powodu zakłóceń , np od sąsiadów , prosze na próbe pozmieniać kanały w routerze , niestety można to robić tylko na zasadize prób i błędów tzn zmienic kanał sprawdzić jak działa jak ok to zostawić jak źle to kolejny i tak aż do skutku

    Było to przed zmianą routera na D-Link. Sygnał generalnie nieco się polepszył, ale jak piszę - problem nadal jest. Z owym routerem łączą się 4 komputery i maksymalnie 4 telefony (podejrzewam, że zazwyczaj 2-3). Czy to aż tak bardzo może obciążać sieć/router, że są losty połączeń? Gdzie ewentualnie szukać rozwiązania? Wspominają tutaj o kanałach - jak tego szukać i zmieniać we firmware urządzenia?

    Mam nadzieję, że w miarę jasno opisałem problem.
    Pozdrawiam.

    0 7
  • #2 23 Lut 2014 16:23
    mbo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wklej obrazek z listą widocznych sieci z programu inSSIDer.

    0
  • #3 23 Lut 2014 16:51
    apollos11
    Poziom 2  

    Proszę D-Link - Nagłe zerwania połączenia
    Dodam tylko, że ping z 30ms momentami podskakuje do 1500-2000ms.

    0
  • #4 23 Lut 2014 22:05
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Ale tłok w paśmie 2.4 GHz. Internet masz kablowy? Kiedy będą problemy podłącz się bezpośrednio do urządzenia dostawcy, kablem sieciowym i sprawdź, czy jest poprawa.

    PS. Zdjęcia wklejaj zgodnie z zasadami forum:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2053101.html

    0
  • #5 23 Lut 2014 22:31
    apollos11
    Poziom 2  

    jurek.adam zdjęcie poprawione. Co do pasma 2,4 - gdybym wiedział wcześniej to namawiałbym właściciela na zakup lepszego routera, jednak teraz już po ptokach. Prawdę mówiąc nie mam pojęcia jak to działa. Generalnie jest chyba podstawowym providerem w tym bloku i większość mieszkań ma od nich neta. Do tego kilka sąsiednich mieszkań ma ten sam router (ten sam właściciel, wymiana routerów była masowa), więc pewnie wszyscy lecimy na tych samych kanałach lub sąsiednich.

    Wiem na pewno, że po kablu internet śmiga jak trzeba. Współlokatorka korzystała z tego sposobu i nigdy nie miała problemu.

    Poczytałem trochę więcej o tych kanałach WiFi i faktycznie by mogło tak być, jak odpisał support. W obecnej sytuacji - na jaki kanał się najlepiej przełączyć? 1?

    0
  • #6 23 Lut 2014 22:40
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Zmiana kanału zbyt wiele nie pomoże, bo z każdej strony i tak Cię zakłóci silna sieć. Jeśli masz możliwość łącz się przez kabel.

    0
  • #7 23 Lut 2014 22:42
    apollos11
    Poziom 2  

    Gdyby była taka możliwość to już dawno bym to zrobił.

    Obecny stan: D-Link - Nagłe zerwania połączenia

    0
  • #8 23 Lut 2014 22:52
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Możesz żonglować kanałami, ale już pisałem, że nie powinieneś spodziewać się rewelacyjnych wyników. Kilkadziesiąt sieci nadających w okolicy zawsze zakłóci Twoje wifi. Może to być tylko mniej lub bardziej uciążliwe.

    PS. Jeszcze jedno, jeśli współdzielisz łącze przez ten router z innymi, to przyda się ustawić na nim QoS. Szczegóły w instrukcji D-Linka.

    0