Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Play InternetPlay Internet
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ferroli Rendimax 16 N EL PV - Zakupiłem używany , przygotowuje się do montażu

23 Lut 2014 18:20 3858 25
  • Poziom 9  
    Tak jak w temacie , próbuje się rozejrzeć w tym zagadnieniu .
    Na forum nie znalazłem nic na temat tego kociołka .
    Dom ok. 100 m kw. ,wymieniłem okna , ociepliłem z zewnątrz 15 styropianu , poddasze ocieplone od 10 do 25 mm wełny ,folia , deski do czoła ,papa podwójnie , eternit , nowe drzwi garażowe , szczelniejsze , docieplone samodzielnie .
    Po tych zabiegach temp. wew. wyraźnie się poprawiła .
    Budynek zamieszkano w roku 90 i wtedy był ogrzewany gazem (niskie ceny ),piec konstrukcja z tamtych lat . Po kilku latach przeszedłem na ogrzewanie węglem , aktualnie ostatnie kilka lat brykietem i odpadem tartacznym . Przyszedł czas na zmiany , inwestycja w ekogroszek droga , wynik nie pewny .
    Po przemyśleniu powyższego zacząłem się zastanawiać na ponownym przejściu na ogrzewanie gazem . Z powodu wysokich cen nowych pieców postanowiłem swój przedpotopowy wymienić na coś nowszego , prostego , używanego przez co taniego aby ten eksperyment nie uderzył mnie mocno po kieszeni .
    Jak zauważyłem że nowsze i najnowsze wydajnościami nie wiele się różnią a cenami drastycznie .

    Moje pierwsze pytanie to czy aktualnie dostępne elastyczne przewody przyłącza gazowe można zastosować do tego pieca i z jakim efektem .
    Stary piec który zdemontuje ma wejście na przodzie lewej ścianki a nowo zakupiony z prawej strony tylnej ściany i tu pierwszy problem .
  • Play InternetPlay Internet
  • Poziom 9  
    Poszukując wyjaśnienia w sieci doszedłem że są długie przewody elastyczne i można je stosować do podłączania kotła gazowego.
    Zapytałem w tym temacie doświadczonego instalatora .
    Jest on za tym żeby podłączyć rurkami na tzw. "sztywno" a nie przewodami elastycznymi .
    Podobno lepiej , pewniej , taniej .
    Co wy na to ?
  • Play InternetPlay Internet
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Jestem tego samego zdania :)
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Irus.m o co Ci chodzi?
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Chodzi Ci o konsole podłączeniowe, czy zaznaczasz iż wolisz montować kotły na wężykach?
  • Poziom 9  
    Panowie przeczytałem wasze informacje , byłem na waszych stronach , dzięki za info .
    W tej chwili moja nitka gazowa jest odprowadzona pod sufitem od głównej rury , spada do masywnego starego kotła , gdzie jest zawór i przykręcona do kotła .
    W tym wydaniu jest to wszystko masywne, stabilne i przez kupę lat szczelne itp.
    Kocioł który chcę zamontować w miejsce starego wygląda jak wąska pralka aut. , jest delikatniejszy i wyjście gazowe ( mniejsze fi ) ma z tyłu ( myślę że około metr nowej instalacji należy zbudować ) aby podłączyć od aktualnego punktu pod zaworem po odkręceniu od starego pieca .
    Mam obawy co do stabilności/sztywności a co za tym idzie szczelności nowego podłączenia .
    Stąd moje pytania bo możliwe że nie uzyskam w tym układzie pełnej nie ruchomości (mogę usztywnić przez uwiązanie do sufitu góra/dół i do ściany czy rury co w płaszczyźnie do siebie / od siebie nie mam tymczasem jak ustabilizować lewo/ prawo).
    Wydawało mi się że elastyczny jest przygotowany do pewnych ruchów ale droższy i możliwe że nie wypróbowany , czy skręcenie na sztywno będzie lepsze .

  • Moderator na urlopie...
    Rurę mocujesz do ściany, sufitu uchwytem do rur, np.:
    Ferroli Rendimax 16 N EL PV - Zakupiłem używany , przygotowuje się do montażu
    Połączenie elastyczne wtedy jak najbardziej dopuszczalne. Warunek, że musi być ono atestowane do kotłów gazowych, np.:
    Ferroli Rendimax 16 N EL PV - Zakupiłem używany , przygotowuje się do montażu
  • Poziom 9  
    Panowie przemyślałem mocowanie tej gałązki gazowej , mocowanie do sufitu kotwą jak na wyżej podanym obrazku .
    Doszedłem że mocowanie do ściany mogę wykonać specjalnie zbudowanym wspornikiem w kształcie trójkąta zamocowanego w poziomie
    Gdzie szeroka podstawa będzie przymocowana do ściany a w przeciwległym wierzchołku trójkąta zamocuje obejmę na rurę .
    Przy takim sposobie powinienem uzyskać sztywne mocowanie czyli brak ruchu na boki jak i w kierunku ściany .
    Co do rodzaju przyłącza przechylał bym się w stronę zastosowania elastycznego , jako prostszego w montażu .
    Jak będzie, wyjdzie w " praniu " przy udziale wykonawcy i jego argumentów .

    Kolejne pytanie do doświadczonych użytkowników , praktyków serwisowych .
    Kocioł ma zakres mocy od 11 do 16 kw , można ją regulować ciśnieniem gazu dostarczanego na palniki ( dwa) .
    Zapotrzebowanie na moc mego domu , wyliczane wg. różnych źródeł w internecie oscyluje ok 8 kw .
    Nabyłem ten kocioł (nie trafiłem na mniejszy ) z myślą zejścia z mocą na palnikach do jego minimum czyli 11 kw . Co wg. danych producenta daje mniejsze zużycie gazu , gdzie nominalny przepływ gazu na palnikach to 1.94 m3 S/h a minimalny przepływ ( rozumie że przy ustawionej minimalnej mocy ) to 1.16 m3 S/h .

    Czy jest to dobry tok myślenia i rzeczywiście będzie mniejsze zużycie gazu .
    Spotkałem się z opiniami że nie ma co zmniejszać mocy bo będzie wtedy dłużej grzał i na jedno i to samo wyjdzie co przy ustawieniach na wyższą moc .
  • Poziom 9  
    Ponawiam pytanie o zużycie gazu przy maksymalnym i minimalnym ustawieniu mocy palnika (czyli ciśnienia gazu ).
    Panowie fachowcy i serwisanci czy ma ktoś wiedzę/doświadczenie w tym zakresie .
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Jest lepiej, gdy kocioł może schodzić z mocą na c.o. do wielkości takiej, by zaspokoić aktualne zapotrzebowanie budynku na ciepło. Tak więc kocioł ma pracować ciągle z małą mocą. W takim przypadku jest niższa temperatura spalin i mniejsza ich objętość przepływająca przez wymiennik, co skutkuje większą sprawnością. Tylko niestety tą zdolność mają nowoczesne kotły kondensacyjne.
    W Twoim przypadku, zaproś instalatora/serwisanta z mikromanometrem i niech Ci ustawi kocioł na najniższą moc, jaka wynika z DTR.

    pozdrawiam
  • Poziom 9  
    irus.m dziękuje za informacje .
    Także sądziłem podobnie jednak nie którzy twierdzą że z większą mocą będzie szybciej/krócej dogrzewał co da mniejsze zużycie . Dlatego szukam info kogoś doświadczonego , będąc na stronie twej firmy pomyślałem że można ci zaufać że wiesz co piszesz.
    Jeżeli ktoś ma więcej informacji to proszę o podanie .

    Kolejne pytanie dotyczy sterownika Euroster 2000 .
    Wraz z piecem otrzymałem ten sterownik .
    Czy jest to przydatna / wygodna rzecz , czy jego zastosowanie może przynieść lepszą prace kotła a co za tym idzie mniejsze zużycie paliwa .
    Na stronach sprzedających te sterowniki, podają że komfort i oszczędność do 30% .
    Jednak jeden z firmowych serwisantów wyraził się że to dziadostwo i szkoda zakładać , teraz panie to są pogodówki a nie ten złom.
    Więc jak to w końcu jest z tym sterownikiem wart czy nie warto montować ?
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Każdy termostat
    pokojowy/mieszkaniowy, dowolnej marki, programowany na działanie w czasie lub tylko nastawny na daną temperaturę tylko :!: prawidłowo zamontowany daje dwie korzyści:

    -komfort przebywania w domu/pomieszczeniu utrzymując zadaną temperaturę,
    -oszczędności paliwa- należy pamiętać, że podniesienie temp. o 1°C w pomieszczeniu skutkuje zwiększeniem wydatku paliwa od 3 do 5%. :idea:
    Bez termostatu często dochodzi do przegrzania pomieszczeń, stąd do zwiększonego zużycia paliwa.

    pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Panowie długo się nie odzywałem bo nie było o czym.
    Aktualnie wykonałem sporą część montażu kotła . Poprawiłem estetykę części pomieszczenia montażu kotła .
    Rurę gazową zamocowałem .
    Po przemyśleniu kociołek ustawiłem bokiem do ściany i wejścia do instalacji , wówczas mam brak dużego odsunięcia od ściany , dobry ogląd tylnej ściany kotła i dobry dostęp do montażu przyłączy .
    cdn.
  • Poziom 9  
    Witam ponownie .
    Postęp w temacie to :
    Podłączyłem kocioł do rur c.o.
    Podłączyłem do rury gazowej , dałem nowy zawór kulowy , po śrubunku idą odcinki rurki sztywnej 1,2 cala w pobliże wejścia do kotła . Ostatni krótki (+/- 30 cm) odcinek wykonałem przewodem elastycznym ( nie bardzo miałem umiejętności a może chęci aby się męczyć z dokładnym utrafienie do rurki gazowej kotła , dodatkowo ty sposobem nie będzie przenosiło ewentualnych wstrząsów ).
    Pozostało wszystko posprawdzać i ewentualnie dokręcić .
    Przyszedł czas na próbę , instrukcja w rękę , włączyłem do prądu , przekręciłem włącznik i pokrętło termostatu a tu cisza nic się nie dzieje .
    Przejrzałem dokładnie instrukcję , schemat elektr. , posprawdzałem prądy na zaciskach (są) .
    O sterowniku/ termostacie pokojowym nic nie pisało , jednak pomyślałem aby go podłączyć , i poszło , kociołek odpalił gaz .
    Mam do niego sterownik Euroster 2000 (dostałem w komplecie ) , muszę teraz dojść jak zrobić aby chodził bez sterownika (przy ewentualnej jego awarii).

    Aby nie było tak kolorowo , kocioł zagrzał na 60 a rurki zimne , załapałem że nie chodzi pompa ( Wilo ) , poczytałem o tym problemie na kochanej Elektrodzie ,
    kazali odkręcić śrubę , poruszyć oś , czy tradycyjnie, o pukać pompę .
    Zastosowałem tradycyjną ale delikatnie i pompa ruszyła , jakiś czas chodziła z takim jęczeniem , potem coś zabulgotało w rurach i ucichła , pomyślałem że stanęła ponownie .
    Jednak nie temp. na wskaż. opadła a rurki zaczęły się robić ciepłe , podobnie jak kaloryfery w całym domu .

    Tu mam pytanie o pompę , ustawiona jest chyba na maxa.
    Pracuje cicho lecz jej obudowa dosyć mocno się grzeje , czy tak ma być czy rozglądać się za następną pompą , a może należy ją rozebrać przejrzeć coś poprawić .

    Pozdrawiam i czekam na pomocne info .
  • Poziom 9  
    Taką też mam nadzieje , jednak te króćce dolotowe i wylotowy są chłodniejsze a pozostała obudowa mocniej ciepła i to mnie niepokoiło biorąc pod uwagę że wcześniej nie chciała ruszyć
    ( około roku była nie używana i bez wody ).
    Na kotle było już koło 40 stopni , mam nadzieje że to tylko od gorącej wody (stara pompa nie jest chodziła jakieś trzy sezony (patrząc po dacie produkcji kotła) i z wyglądu idealna .
    Mocniej nie grzałem, sprawdziłem grzejniki wszędzie szybko zrobiły się ciepłe .
    Rura wylotowa do komina ( cienka aluminiowa spiroflex rozciągana) jest mocno gorąca , parzy.
    Następnym krokiem będzie sprowadzenie fachowca , niech obniży ciśnienie gazu na moc minimalną (11 KW ) i zobaczę jak będzie chodził i czy rura spalinowa będzie chłodniejsza ( myślę że wtedy mniej ciepełka ucieknie w komin ).
    Pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie .
  • Poziom 9  
    Dziękuje za info o kondensatorze muszę poszukać jak go sprawdzić.
    Tymczasem włączyłem pompę bez grzania gazem , ruszyła normalnie .
    Po około godzinie sprawdziłem jej obudowa była letnia (lekko ciepława) , obracała w tym czasie wodą która miała około 20 stopni .
    Czy to prawidłowe .
  • Poziom 42  
    audikom napisał:
    Dziękuje za info o kondensatorze muszę poszukać jak go sprawdzić.

    Po prostu mierzy się jego pojemność miernikiem i porównuje wynik z napisami na kondensatorze. Czasami prościej kupić za kilka zł. nowy kondensator i wymienić.
    Wypadałoby sprawdzić i ew. wymienić przekaźnik pompy na płycie. Po ilus tam (tysiące) wyłączeń styki się wypalają i ich rezystancja rośnie co prowadzi do szkodliwego spadku napięcia na stykach. Jak nie jest to wielki problem (umiejętności wylutowywania bez uszkodzenia płyty sterującej!) to lepiej wymienić przekaźnik na nowy.
  • Poziom 9  
    Panowie kociołek włączony , moc jeszcze nie obniżona i bez podłączonego termostatu pokojowego .
    Ustawiony na lekko ponad 30 stopni .
    Pierwsza doba mnie przestraszyła zużył ok. 10 m3.
    Druga doba zeszedł lekko poniżej 5 m3 .
    W domu ponad 20-21 stopni , na zewnątrz 10 słonecznie , nocą poniżej zera .
    Testuje dalej , jak zejdę z mocą (fachman ciągle zajęty , sezon ) i podłącze pokojowy

    Po paru dniach temp. w domu utrzymuje się tak jak wcześniej podałem , zużycie podobnie ,czasem zejdzie na 4.5 .
    Kocioł pracuje jak mi się wydaje, dwa razy w przeciągu godziny po =/- 3 minuty.
    Pompa pracuje na pierwszym (najwolniejszym )stopniu .

    Tu mam pytanie czy stopień pracy pompy będzie miał wpływ na zużycie gazu .
  • Poziom 9  
    Panowie na dziś 30.11 zużycie wyniosło 164 m3 (grzane 35 dni)co daje średnią dobową +/- 4.65.
    Moc obniżona przez fachowca zmniejszeniem ciśnienia gazu na palnik w okolice min. fabrycznego .
    Po zamontowaniu przyrządu na skali było 18 ( za duże ,w fabrycznej instrukcji przy żadnym tego typu piecu nie było takiej dużej wartości ) zmniejszone na +/- 7 (fabryka podaje 6,5) .
    Jenak nie mogę porównać zmiany zużycia gazu bo zmniejszenia ciś. dokonałem trzy dni temu .
    W tym czasie spadła też wyraźnie temp. na zewnątrz (ok. -7 w nocy , -3,-4 w dzień ) , z tego powodu kociołek włącza się częściej . Obniżona moc powoduje że grzeje wodę dłużej ok. 6 min.
  • Poziom 9  
    Rachunek za listopad ( te 35 dni) 372 zł z czego ok. 50 liczę na kuchenkę .
    Zużycie za grudzień wyniosło 200 m3 , co daje 6,4 m3 na dobę .
    Były okresy wyraźnie cieplejsze gdzie byłem zmuszony zmniejszyć temp. na kotle bo robiło się za ciepło .
    Wraz z ochłodzeniem stopniowo wracałem do 40 stopni (temp. kocioł stop ) . Przy dalszym ochłodzeniu trzeba będzie podnieść wyraźnie wyżej .
    W ostatnim chłodniejszym okresie dobowe zużycie oscylowało +/- 8 m3 .
    Zdarzyło się ze 2 -3 razy przepalić w smieciuchu drewnem .
  • Poziom 9  
    Witam ponownie po długiej przerwie.
    To wszystko co powyżej opisaliśmy działa dobrze .
    Kociołek rozpoczął trzeci sezon pracy ( w tym roku już od 5 października) , odpukać bez awaryjnie .
    Sezonowy przegląd (czyszczenie) wykonuje sam .
    Moje założenia które przyjąłem na wstępie po zapoznaniu się z wiedzą sieciową sprawdziły się w całości .
    Mogę powiedzieć że gdy są ku temu warunki to tylko "żeliwny słupek", żadne kondensaty czy inne z mnóstwem elektroniki , wyświetlaczy , sterowników.
    Tylko prostota jeszcze raz prostota budowy i z tego tytułu ekonomia i bezawaryjność ( odpukać po wielokroć ).
  • Poziom 9  
    Zbliża się kolejny sezon grzewczy,czas na czyszczenie przed kolejnym włączeniem
    Kociołek przepracował kolejne dwa sezony bez problemów