Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sony xr5790 - podtrzymywanie pamięci

04 Kwi 2005 15:32 1867 8
  • Poziom 12  
    mam dziwny problem z Sony xr5790. Podłączyłem do Peugeota 307 i wygląda to tak. Radio oczywiście gra. Po wyjęciu kluczyków gra jeszcze przez 2 min. Potem się wylącza i trzyma pamięc jeszcze przez parę minut. Potem podtrzymanie gaśnie i muszę szukać stacji od nowa.
    Byłem z tym u kolesia który naprawia rtv i powiedzial ze powinno być wszystko ok bo podtrzymanie jest. Ale jak jest jak programów ni mo?
    Komuś cos przychodzi do głowy? Za bardzo sam nie chcę ciąć kabli bo auto na gwarancji wiec i tak to ktoś będzie musiał zrobić. Pytam się tylko co o tym sądzicie
  • Poziom 43  
    W radiu są dwa zasilania, jedno przez kluczyk a drugie powinno być cały czas, podłączone bezpośrednio do akumulatora. Nie wiem czy to radio ma złącze ISO i wtyk z Peugeota bezpośrednio włożony do radia. Ale myślę że podłączyłeś to mało roztropnie. Peugeot ma na wtyczce zasilającej nie tylko zasilania ale i sygnały z komputera auta. Łatwo go uszkodzić. Inne radia niż fabryczne podłącza się przez przejściówkę (by nie ciąć oryginalnej instalacji) i nawet jeśli mają także złącze ISO to nie znaczy że będą pasować. Taką przejściówkę można zbudować samemu i najczęsciej właśnie na niej zamienia się plusy zasilające tak by pasowały do radia ale do tego potrzebna jest znajomość wyprowadzeń radia i samochodu a także daleko idąca ostrożność. Uszkodzenie komputera auta jest bardzo drogie w naprawie.

    SławeK
  • Poziom 12  
    ja niczego nie zmieniałem, nie ciąłem nie skręcałem. Wziałem ISO które zamontował Peugeot i wsunąłem do wejścia w radyjku. Ot i wszystko. Nic nie kombinowałem i nic nie zmieniałem.
    Piny w Sony ponoć standartowe czyli 4 i 7 przeznaczone na 12 v. Tylko nie wiem czy kabelki we wtyczce odpowiadają temu co w radiu. Acha - sprawdzałem czy moze z akumulatora idzie jakis kabelek do radia, ale oczywiscie w tych samochodach wszystko zrobione jest tak zeby niewiedzieć co do czego a lbo tak poukrywane ze nicego nie widać.
  • Poziom 43  
    Właśnie o te piny zasilające chodzi, niemal napewno są zamienione. Jak pisałem, postąpiłeś ryzykownie i bezmyślnie wkładając ten wtyk do radia. Właśnie masz przykład w taki sposób że plusy zasilające są zamienione. Sprawdź który jest cały czas niezależnie od kluczyka a który znika po wyjęciu kluczyka. Po prostu, dość często zdarza się że złącza są typowe a funkcje różne. I jak pisałem, najlepiej zrobić to przejściówką ISO-ISO by wyeliminować inne niepotrzebne sygnały które mogę zagrażać autu lub radiu.

    SławeK
  • Poziom 12  
    generalnie to nie zauważyłem zadnych zmian w funkcjonowaniu kompuera ani wogóle samochodu. W manualu też ni nie stało że podłączanie radia grozi eksplozją a w konsekwencji groźbą zejścia więc podłaczyłem i gra, tylko pamięci nie trzyma. Da się z tym żyć tylko troche upierdliwe to ciągłe machanie klawiszami
    W radiu oprócz masy aktywne są 3 piny
    4 - continous p supply
    5 power areal control
    7 switched p suply

    Tylko mnie zastanawia ze tą pamieć trzyma przez jakieś pięc minut a potem gaśnie
  • Poziom 36  
    Trzyma 5 minut bo tylko tyle jest przewidziane w konstrukcji radyjka.
    Sławek dobrze radzi-kup samicę i samca ISO ,zamień żółty z czerwonym i masz przejściówkę bez ingerowania w instalację -najbardziej bezpieczny sposób .
  • Poziom 12  
    Panowie, to francuskie auto. Tu żólta jest masa (sic!) a czerwonego kabla to wogóle nie ma. He he. Jak mechanik zobaczył jakie to auta te Francuzy robią to sie za głowę zlapał i powiedział ze zamyka warsztat bo naprawa Peugeota przez kolesia który pracuje w serwisie Opla to jak nauka języka Bantu przez Eskimosa.
    No ja tez myślałem ze dojdę po kolorach kabli ale to nie takie proste. Dzięki za rady postaram się z tą przejściówką. Dodam jeszcze ze radyjko ma 4 piny + jeden nieaktywny (tak wynika z manuala - niezdefinowany wogóle) a ISO z instalacji ma 6 kabli- widać z tego że być może jeden kabelek może być zbedny za to jeden z tych które są wolne może by tym plusem od podtrzymania i należy go podłączyć
  • Poziom 36  
    Ten żółty co ma być zamieniony z czerwonym to jest w przejściówce , którą masz wykonać.
  • Poziom 43  
    Zwykle w instrukcji auta ostrzegają przed montażem niefabrycznego radia i nie zawsze ale często jest to uzasadnione. Fachowcy wiedzą które auta omijać lub dokładniej im się przyglądać. A co do standardu to nie tylko żabojady takie numery robią.

    SławeK