Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane II 1.6 16V - Błędy P0340 i P0010

Tolo1 23 Lut 2014 23:33 14406 12
  • #1 23 Lut 2014 23:33
    Tolo1
    Poziom 14  

    Witam. Znalazłem na forum kilka starych tematów z tymi błędami, jednak nic konkretnego w nich nie było oprócz tego,że komuś one wyskakiwały.
    Jeśli chodzi o mój przypadek: kupiłem Meganke II 2003r z silniczkiem 1,6 16V. Po kilku dniach jazdy zapalił mi się check engine i serwis. Pojechałem do elektryka na komputer i tam wyskoczyło kilka błędów z czego te dwa się nie dają skasować:
    P0340 - Czujnik położenia wałka rozrządu. Sygnał poza tolerancją
    P0010 - Przestawianie wałka rozrządu A(rząd1).Brak zgodności wartości pamięci.
    Mechanicy , których przerobiłem kilku zgodnie stwierdzili,że do wymiany mam koło zmiennych faz rozrządu, gdyż przy przegazowywaniu autka słychać lekki jego hałas.
    Wymieniłem więc to koło ale niestety - błędy powróciły. I tu jest moja prośba - co może być przyczyną Po przeczytaniu kilku postów na ten temat jestem głupszy niż byłem bo wynikało z nich,że praktycznie wszystko łącznie z silnikiem jest do wymiany.
    Czy ktoś może powiedzieć mi ,który z czujników odpowiada za te błędy? Czy ten znajdujący sie po lewej stronie silnika obok pokrywy paska rozrządu z dwupinową wtyczką, czy też ten po prawej stronie silnika obok ostatniej cewki zapłonowej z trzypinową wtyczką?
    Co jeszcze może być przyczyną? Po ostatnim podłączeniu komputera wyskoczył także jakiś błąd "Brak zęba" - jednak po skasowaniu już nie powrócił. Czy możliwe jest ,że Niemcy przy wymianie paska rozrządu założyli niewłaściwy pasek? (Auto ściągnąłem z Niemiec gdzie miało wymieniany olej i pasek) Czy np. jeździłoby w miarę dobrze gdyby pasek miał mniejszą lub większą ilość ząbków?
    bardzo proszę o jakieś podpowiedzi gdyż nie chciałbym utopić worka pieniędzy w bezsensownej grzebaninie.

    0 12
  • #2 23 Lut 2014 23:40
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Oczywiście kupiłeś auto od uczciwego Niemca, który specjalnie wymienił rozrząd abyś Ty miał dobrze.
    Wymień rozrząd i wtedy zobaczymy.

    1
  • #3 23 Lut 2014 23:43
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Aleksander_01 napisał:
    Wymień rozrząd


    Dodam, na blokady nie na farbki. Od rzetelnej wymiany rozrządu zacząć trzeba.

    1
  • #4 24 Lut 2014 00:09
    2293657
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 24 Lut 2014 01:19
    Tolo1
    Poziom 14  

    Są tylko te dwa błędy i one nie dają się skasować. Co do "uczciwego Niemca". Musiał on być rzeczywiście uczciwy - sprawdziłem historię auta u Przyguckiego w Łodzi i ten rozrząd ma faktycznie nie całe 20 tysięcy km.Pozostałe błędy to były jakieś pierdółki, ktore wyskoczyły po wymianie KZFR i po kasacji jużnie wróciły. Te dwa się kasują ale zaraz po odpaleniu silnika wracają.

    0
  • #6 24 Lut 2014 08:37
    autoas
    Poziom 42  

    Tolo1 napisał:
    Pojechałem do elektryka na komputer i tam wyskoczyło kilka błędów z czego te dwa się nie dają skasować:

    Nie jedzie się do elektryka na komputer tylko oddaje do naprawy
    Nie masz wiedzy i sprzętu to po co ta dyskusja...
    Ty zarabiasz to daj innym...tak działa gospodarka...

    -1
  • #7 24 Lut 2014 09:03
    gacek161
    Poziom 17  

    To po co to forum ??? Nawet Twój opis daje do myślenia. Nie chcesz pomagać to po co tu jesteś, zapewne żeby zbierać mądrości.

    1
  • #8 24 Lut 2014 09:18
    Tolo1
    Poziom 14  

    Nawet mi się nie chce zniżać do poziomu tego typa. Pomylił się z powołaniem i tyle."Zero tolerancji dla klienta" - masakra -a myślałem,że idiotów z elektrody powywalali...
    Żeby nie robić offtopa - proszę osoby,które miały do czynienia z taką awarią o wypowiedzi w temacie. Pozdrawiam- tych pozytywnie myślących.

    3
  • #9 24 Lut 2014 09:51
    autoas
    Poziom 42  

    I tak skończycie w warsztacie lub będziecie jeździć z "lampeczką"....
    Najgorsi są ludzie niedouczeni bo ich ignorancja powoduje, że są podatni "mądrość forum"...
    Na szczęście dzisiejsza technika powoli eliminuje takich...(czyli was)...

    -1
  • #10 24 Lut 2014 09:57
    Tolo1
    Poziom 14  

    Człowieku - naprawdę bardzo Cię proszę usiądź sobie na pupie i nie wypowiadaj się w temacie, w którym nie potrafisz nic konstruktywnego powiedzieć. A mówiąc prościej - idź stąd, bo cię tutaj nikt nie lubi i nie zaśmiecaj mi tematu.

    2
  • #11 24 Lut 2014 10:36
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Tolo1 czego Ty oczekujesz, że ktoś poda ci na tacy rozwiązanie typu "przetarty kabelek 12,7 cm od wtyczki". Nie ma czegoś takiego.
    Napisałem we wcześniejszym poście o wymianie rozrządu, Przemo9826 potwierdził, więc zrób to i zobaczymy co dalej.
    Co do wpisów w książce to nawet mnie nie rozśmieszaj, podaj VIN markę rocznik a będziesz miał takie wpisy jakie będziesz chciał. Oczywiście sprawdzisz u każdego dealera na kompie i wszystko będzie okej.
    Na razie wymień rozrząd, tylko na blokirowki, nie na mazaka.

    0
  • #12 24 Lut 2014 12:33
    Tolo1
    Poziom 14  

    Aleksander ja nie oczekiwalem informacji co i jak zrobic,a jedynie co moze byc bo auto i tak pojdzie do mechanika,a nie chce zeby nagle okazalo sie,ze mam pol silnika do wymiany. Dlatego zadalem takie pytania. Spotkalem sie z postami typu: wymienilem rozrzad koszt 1400PLN i blad wraca - skonczylo sie na wymianie silnika. Chce tego uniknac bo nie stac mnie z emerytury na przeprowadzenie kapitalki. Myslalem,ze ktos np. ma moze fotki miejsc gdzie znajduja sie czujniki odpowiedzialne za te bledy. Slyszalem juz nawet informacje,ze odpowiedzialny za te bledy jest czujnik polozenia walu - wiec po to o tym pisze zeby mnie ktos uswiadomil co moze byc i powtarzam - nie po to zeby samemu dlubac bo tego nie potrafie tylko po to zeby sie zabezpieczyc przed naciaganiem na koszta.Piszac np. wymien rozrzad - co masz na mysli? czy pasek? czy pasek i rolki? czy pasek rolki i pompe ? uwierz mi naprawde musze ogladac po kilka razay kazda zlotowke i dlatego pytam takie - byc moze oczywiste dla fachowcow rzeczy - no ale w koncu po to jest ten dzial i nazywa sie "SAMOCHODY POCZATKUJACY". Dziekuje za uwage. Temat do zamkniecia bo widze,ze tu niczego madrego sie nie dowiem.

    0
  • #13 24 Lut 2014 20:19
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Tolo1 napisał:
    tylko po to zeby sie zabezpieczyc przed naciaganiem


    Proszę pamiętać, w tym dziale fryzjerzy nie piszą.

    Tolo1 napisał:
    bo auto i tak pojdzie do mechanika,


    No to po co gitarę zawracasz?? Aby to zdiagnozować trzeba na dzień dobry pewne rzeczy wyeliminować, czyli kontrola ustawienia rozrządu, ale jak skoro nie umiesz i nie masz czym?

    Zamykam.

    -2