Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

LAGUNA II - nie odpala, zapowietrzona ?

KuszCMG 24 Feb 2014 16:08 10236 28
  • #1
    KuszCMG
    Level 8  
    Witam, posiadam Laguna II dCi, mam z nią mały problem. Mianowicie nie chce odpalić...

    Po krotce opisze usterkę :Wczoraj wieczorem wróciłem do domu wszystko ładnie chodziło itd, lecz dziś rano gdy chciałem ją odpalić niestety auto zawiodło... jak wracałem miałem ostatnią kreskę rezerwy czy to możliwe ze mając najprawdopodobniej bardzo mało paliwa samochód nie chciał odpalić ? podjąłem z około 10 prób odpalenia i nic... później dolałem paliwa i po około 10 próbach nic, możliwe że sie zapowietrzył...

    Moje pytania:
    Czy jest taka możliwość że nie odpalił z racji małej ilości paliwa ?
    Czy samochód sie zapowietrzył?

    Renault Laguna II dCi 2003 diesel.
  • #2
    pisior1987
    Level 21  
    Odp 1: Nie.
    Odp 2: Nie. Tam jest pompa paliwa w baku.
  • #3
    KuszCMG
    Level 8  
    Ale po kilku próbach odpalenia pompa paliwa mogła nabrać troche powietrza i mogło dojść do zapowietrzenia ? mógł by sie ktoś troche obszerniej wypowiedzieć?
  • #4
    pisior1987
    Level 21  
    Nie nie mogła. Zrozum są dwie pompy. Jedna w baku (niskiego ciśnienia) druga przy silniku (wysokiego). Ta pierwsza jest po to by tłoczyć paliwo do tej drugiej. Powietrze całe wyjdzie. Chyba że padła. Diagnoza komputerowa przede wszystkim.
  • #5
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    W której lagunie II jest pompa w zbiorniku? Pokaż mi ją proszę....

    A dowiemy się co to za silnik?
  • #6
    KuszCMG
    Level 8  
    Byłem u mechanika spytać sie o wolny termin itd, wiec zaczęła sie rozmowa spytał sie czy w mojej lagunie jest pompa paliwa czy pompo wtrysk. to jest chyba zależne od rocznika? Czy ktoś by wiedział jak to rozpoanać?
    --------------------------------------------------------------------------------
    Laguna II 1.9 dCi 2003 diesel
  • #7
    carot
    Level 26  
    pisior1987 wrote:
    Tam jest pompa paliwa w baku.

    Nie ma. Jest zwykła mechaniczna zespolona z pompą przy silniku.


    Do autora: Sprawdź jakie masz ciśnienie na listwie, i czy pompa zasysa z baku.
  • #8
    kopi85
    Level 2  
    jest zawor odpowietrzajacy na pompie paliwowej(taki czarny grzybek) i od 2002 wychodzil tylko comon rail a nie pompowtryski pozdro dla mechanika magika i tak jak kolega pisal moze byc czujnik na listwie lub na pompie...
  • #9
    carot
    Level 26  
    kopi85 wrote:
    od 2002 wychodzil tylko comon rail

    A co innego wychodziło przed, jak nie pompowtryski?
  • #11
    autoas
    Level 42  
    Jeśli autor nie wie jak rozpoznać typ silnika to lepiej niech plaka nie używa bo można narobić bałaganu...
    Nie ma sensu tłumaczyć jak działa układ CR...oddać do naprawy do polecanego mechanika....wszędzie tacy są solidni...
  • #12
    nodzy
    Level 18  
    A może to nie przez paliwo nie odpala. Jest jeszcze sporo innych elementów np czujnik wału?immo? Jak z autostartu (plaka) nie koniecznie truskawkowego nie zapali lepiej będzie kogoś z laptopem zaprosić i parametry sprawdzić zamiast zgadywać.
  • #13
    przem27
    Level 30  
    Tia, pompowtryski... coraz lepiej, ciśnienie na listwie poprosimy? Może jakieś zainteresowanie ze strony autora?!
  • #15
    przem27
    Level 30  
    nodzy wrote:
    przem27 wrote:
    ciśnienie na listwie poprosimy

    A jak on ma to zmierzyć palcem? Jak odda do mechanika to wasze porady raczej nie będą potrzebne.


    Podejrzeć w parametrach bieżących sterownika, jak nie ma wkrętaka to jak mamy pomóc mu wymienić gniazdko??
  • #16
    carot
    Level 26  
    Podpiąć CLIPa, sprawdzić co jej jest i wtedy grzebać. Zawsze można odpiąć jedną rurkę od wtrysku i sprawdzić, czy w ogóle jest jakieś ciśnienie przy kręceniu.
  • #18
    kajt55
    Level 14  
    Spróbuj odpowietrzyć układ, najpierw wlej mu dla pewności 5 litrów diesla, z tego co widzę masz silnik dci taki jak ja. Ja tam grzybkiem nie odpowietrzałem. Ja to robię tak. Przygotowuję sobie płaski klucz (17?), otwieram maskę, kogoś do pomocy sobie załatw, niech próbuje odpalać jak mu powiesz. Lekko poluzujesz pierwszą nakrętkę, która jest na metalowych rurkach (są 4), przy samych wtryskach. Jak poluzujesz, niech kolega odpala, a ty patrz na poluzowaną nakrętkę, jak słyszysz powietrze to chwilę zostaw, dokręć jak zacznie tryskać samym dieslem. Nie przestrasz się, nic nie popsujesz, nic się nie podpali. Ja wykonuje tę procedurę na czterech śrubach po kolei.
    Przy okazji możesz zobaczyć czy masz ciśnienie na listwie. Kup sobie kabel vag, zainstaluj program ddt2000 i będziesz wiedział w czym tkwi przyczyna, z czyta ci błędy.
  • #19
    KuszCMG
    Level 8  
    SPRAWA WYJASNIONA!
    Mechanik stwierdził że samochód był mocno zapowietrzony i na dodatek zaciągnął się synem co było na dnie. Mechanik skasował 350zl, 200 za robotę a resztę to jakieś filtry itd....
  • #20
    carot
    Level 26  
    KuszCMG wrote:
    zaciągnął się synem

    Wozisz syna w baku? :D
  • #21
    domex32
    Moderator of Cars
    carot wrote:
    kopi85 wrote:
    od 2002 wychodzil tylko comon rail

    A co innego wychodziło przed, jak nie pompowtryski?


    Widział Ty kiedyś pompowtryski w grupie innej niż VAG lub kilku amerykańcach?
  • #24
    domex32
    Moderator of Cars
    Scania, MAN itp ale mówimy o osobówkach, nie wiem skąd ta moda nazewnictwa się bierze ale sporo ludzi popełnia fundamentalne błędy w nazewnictwie.
  • #25
    carot
    Level 26  
    domex32 wrote:
    nie wiem skąd ta moda nazewnictwa się bierze ale sporo ludzi popełnia fundamentalne błędy w nazewnictwie.

    No pewnie, bo jak można nazwać inaczej urządzenie składające się z pompy i końcówki wtryskowej? Impulsator podający czynnik napędowy? :D
  • #26
    Tusznio
    Level 19  
    [/quote]No pewnie, bo jak można nazwać inaczej urządzenie składające się z pompy i końcówki wtryskowej? Impulsator podający czynnik napędowy? :D[/quote]

    Ale w DCI wtrysk nie składa się z pompy i końcówki.
    jest to zwykły wtrysk z cewką sterowany elektronicznie.
  • #27
    carot
    Level 26  
    Ale tamta wypowiedź nie odnosiła się do laguny.
    Tusznio wrote:
    Ale w DCI wtrysk nie składa się z pompy i końcówki.

    Wiem, jeżdżę DCI.
  • #28
    domex32
    Moderator of Cars
    Tam jest pompa CR listwa(rampa) i wtryski CR.
  • #29
    majster10
    Level 10  
    kolego u mnie na warsztacie po otrzymaniu kluczyków do takiego auta zrobił bym tak

    1. DIAGNOZA komputerowa jeśli nie osiąga 23 barów na listwie w trakcie rozruchu krok 2
    2. test szczelności wtryskiwaczy wystarczy kilka szpitalnych wężyków przezroczystych i strzykawek 20 bez tłoków zakładam że nie masz profesjonalnego sprzętu do takich badań więc to ci wystarczy jeśli jest OK krok 3
    3.zawór regulacji ciśnienia na pompie-wykręcasz i oglądasz pod kątem nieszczelności
    powiem tak w 60% padają wtryski a reszta to inne usterki jak to zrobisz to odpisz pomyślimy dalej