Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centrala IPU-14.101- możliwości

karol321 24 Lut 2014 17:14 1623 6
  • #1 24 Lut 2014 17:14
    karol321
    Poziom 9  

    Witam,
    chcę zakupić centralę IPU-14.101.
    Centrala będzie obsługiwała 2 telefony VoIP i będzie wykorzystywała moduł GSM do przekazywania telefonów.
    Chcę aby centrala standardowo przez cały czas odbierała rozmowy i włączała zapowiedź, że rejestracja jest w poniedziałek i w środę od 16-17, a gabinet czynny we wtorek i piątek od 15-21, w środę wizyty nierejestrowane.

    W poniedziałek od 16-17, aby przekierowywała wszystkie rozmowy (przez moduł GSM) na telefon GSM- osoba, która będzie przyjmowała rejestrację będzie u siebie w domu.
    We wtorek i piątek od 15-21 dzwoniła normalnie w gabinecie.
    We środę, aby dawała możliwość połączenia np 1 gabinet, 2 rejestracja.
    1. Czy da się rozwiązać problem środy?

    2. Myślałem także, aby po VPN podłączyć telefon VoIP osoby rejestrującej, ale boje się opóźnień- osoba rejestrująca może mieć słaby i niestabilny internet- ma ktoś może jakieś doświadczenia w takich rozwiązaniach?

    3. Chciałbym wysyłać także z niej sms-y- rozumiem, że trzeba dokupić licencję IPU sender sms?
    4. Czy centrala jest standardowo wyposażona w 1 moduł GSM- czy ten pierwszy też trzeba dokupić?
    5. Czy muszę jeszcze wykupować jakieś dodatkowe licencje?
    6. Czy potrzebuję plik konfiguracyjny (o ile dobrze wyczytałem ConfigMAN), czy sklep, który sprzedaje centrale dołącza go do niej, ewentualnie skąd go zdobyć?
    7. No i główne pytanie: czy wybrałem dobrą centralę?

  • #2 24 Lut 2014 22:59
    janek_999
    Poziom 17  

    karol321 napisał:
    1. Czy da się rozwiązać problem środy?

    Oczywiście Tak, a nawet każdego innego dnia też.

    karol321 napisał:
    2. Myślałem także, aby po VPN podłączyć telefon VoIP osoby rejestrującej, ale boje się opóźnień- osoba rejestrująca może mieć słaby i niestabilny internet- ma ktoś może jakieś doświadczenia w takich rozwiązaniach?

    VPN nie jest potrzebny. W miejscu zainstalowania centrali jest potrzebny stały IP, żeby aparat VoIP wiedział gdzie ma się logować. Stabilny internet z małymi opóźnieniami (broń Boże internet z sieci GSM, nawet LTE) jest podstawą telefonii VoIP i tego nie ominiesz.

    3. Chciałbym wysyłać także z niej sms-y- rozumiem, że trzeba dokupić licencję IPU sender sms? Tak, potrzebna byłaby licencja na aplikację Sender SMS ale jest dość droga (590 zł netto). Wybierz tańsze rozwiązanie z aplikacją PhoneCTI: http://slican.pl/produkt.php?id=1349955144 za 70 zł na 2 stanowiska

    karol321 napisał:
    4. Czy centrala jest standardowo wyposażona w 1 moduł GSM- czy ten pierwszy też trzeba dokupić?
    Centrala IPU-14.101 za 690 zł netto nie ma modułu GSM. Trzeba dokupić moduł + antena.
    karol321 napisał:
    5. Czy muszę jeszcze wykupować jakieś dodatkowe licencje?
    Tak - na linie VoIP - za 100 zł netto licencja na 2 linie VoIP i 2 ab. VoIP

    karol321 napisał:
    6. Czy potrzebuję plik konfiguracyjny (o ile dobrze wyczytałem ConfigMAN), czy sklep, który sprzedaje centrale dołącza go do niej, ewentualnie skąd go zdobyć?
    Z centralą dostaniesz program ConfigMAN.user, który pozwoli programować centralę w podstawowym zakresie.

    karol321 napisał:
    7. No i główne pytanie: czy wybrałem dobrą centralę?

    Wybrałeś najlepszą centralę tej klasy, dostępną obecnie na polskim rynku. Ma mozliwosci rozbudowy i podłączenia w zasadzie dowolnych rodzajów linii: ISDN, GSM, analog.

    Wybierz sobie firmę instalacyjną: http://slican.pl/dystrybucja.php?woj=kujawsko-pomorskie#partnerzy i poproś o wycenę.

  • #3 25 Lut 2014 07:03
    mich-tel
    Poziom 21  

    karol321 napisał:

    No i główne pytanie: czy wybrałem dobrą centralę?

    Zgadzam się z janek 999. Najlepszy wybór z możliwych.

  • #4 25 Lut 2014 11:04
    karol321
    Poziom 9  

    Dziękuję za odpowiedzi.
    A czy centrala IPU-14-102 ma wbudowany moduł GSM - są one dosyć drogie...? Wszędzie jest napisane, ile można w centrali zainstalować, a nie jakie jest podstawowe wyposażenie.
    Wiem, że IPS-08.101 ma wbudowany moduł GSM. Czy w razie czego ona by podołała wszystkim wymaganiom stawianym przeze mnie?
    Odnośnie firmy instalacyjnej- nie byłbym sobą, gdybym sam nie spróbował tego zrobić...

  • #5 25 Lut 2014 11:12
    mich-tel
    Poziom 21  

    IPU 101 - 6 nr. wewn., 0 miast, 1 przekaźnik/sensor, 8 kanałów VoIP.
    IPU 102 - 6 nr. wewn., 0 miast, 1 przekaźnik/sensor, 16 kanałów VoIP.

    Karta GSM - 600 zł netto.

    IPS-101 posiada: 4 wewn., 1 linia miejska, 1 przekaźnik/sensor, 1GSM. Ma te same możliwości programowe co IPU. Licencje też muszą być.

  • #6 27 Lut 2014 11:19
    karol321
    Poziom 9  

    Czyli jeżeli chcę mieć 3 użytkowników VoIP to muszę kupić dodatkowo licencje:
    SLICAN IPS VOIP start 2 kanały, 2 ab
    VOIP start 1 kanał, 1 ab

    Do czego służą licencje:
    SLICAN IPS VOIP 1 AB
    PS VOIP dodatkowy 1 kanał
    rozumiem że VOIP start 1 kanał, 1 ab jest ich połączeniem.

    Jaka będzie różnica w jakości połączeń pomiędzy:
    DECT IP - myślałem nad zakupem Gigaset A510P + dodatkowa słuchawka,
    a zwykłym telefonem analogowym (też DECT)- kable mam położone (wiem, że część osób mnie nie pochwali, ale jest to skrętka) i jeżeli różnicy w jakości rozmów raczej nie ma to po co kupować licencje za 170zł + telefony DECT IP też są droższe.

  • #7 27 Lut 2014 12:22
    mich-tel
    Poziom 21  

    karol321 napisał:

    SLICAN IPS VOIP start 2 kanały, 2 ab
    VOIP start 1 kanał, 1 ab

    Licencję startową kupujesz tylko jedną (np. VOIP start 2 kanały, 2 ab). Do tego dokupujesz licencję na trzeciego abonenta (Licencja na dodatkowego XX=1 abonenta (konto) VoIP). W tym momencie masz 3 ap VoIP i 2 kanały (jednocześnie mogą rozmawiać 2 osoby). Jeżeli chcesz żeby była możliwość 3 rozmów jednocześnie do kupujesz dodatkowo 1 kanał (Licencja na dodatkowy XX=1 kanał VoIP). Jeżeli masz kable to zrób zwykłe numery analogowe.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME