Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jumper 2,2hdi 2004r - cięzko odpala na zimnym i ciepłym silniku

25 Lut 2014 11:43 2004 7
  • Poziom 9  
    Witam.
    Od kilku tygodni próbuję znaleźć przyczynę trudności z odpalaniem jumpera.Bus jak już odpali to jeździ normalnie, spalanie bez zmian. Mechanik wymienił filtr paliwa i bez zmian.Po podłączeniu pod kompa wyświetlało błąd z egr(sprawdzone,działa) i przepływomierz(podstawiony był inny i bez zmian).Po odpaleniu, silnik chodzi bez zarzutu, nie szarpie, nie dymi, równiutko pracuje. Wszystko wskazuje na to, że jest problem z paliwem.Po wyciągnięciu pompki z baku i zdjęciu przewodu zasilającego poleciało nie dużo paliwa,ale z powrotnego sikało pod dużym ciśnieniem kilka minut.Bak i pompka czyste,po złożeniu silnik odpalił od pierwszego strzała.Kilka dni było ok, ale potem problem powrócił.Mechanik doszedł do wniosku,że może być to związane z odpowietrzeniem baku i jeżdżę bez korka,ale problem nie minął.Parę dni temu podmieniliśmy pompkę z innego busa i znów odpalił od strzała.Pojeździłem 1 dzień i znowu lipa. Dzisiaj pompkę majster znowu wyjął, zdjął jeden przewód, założył i znowu odpalił.Ręce już opadają, bo nie mam pojęcia co dalej.Może macie jakiś pomysł?
    Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
  • Poziom 20  
    Układ niskiego ciśnienia do przejrzenia pod względem szczelnośći.
  • Poziom 13  
    Jak możesz to wyjmij i przeczyść zawór wysokiego ciśnienia ,jest na pompie. Jeśli jest inny na podmianę to zamień ciśnienie na szynie min 160. Sprawdź jeszcze tą rurkę która idzie od EGR do kolektora czy nie jest pęknięta po długości.
    Powodzenia.
  • Poziom 9  
    Na dzień dzisiejszy majster wykręca wtryski (350tys km i od początku nie ruszane).Wczoraj sprawdzał właśnie odcinek pompka w baku-filtr paliwa i nic. Zawór regulacji ciśnienia na pompie WC już podmienialiśmy i to samo. Dzięki za zainteresowanie tematem, jak już znajdzie się przyczyna, to dam znać.
    Pozdrawiam
  • Poziom 21  
    Kolego Tusznio tu jest dyskusja techniczna a nie personalna. Zmieniając fachowca można trafić z deszczu pod rynnę.
  • Poziom 13  
    Jak mechanik już głębiej zagląda to niech zerknie na dolne koło zębate od paska rozrządu ,to na wale. Jest tam klin jak dobrze pamiętam (peugeota silnik) . Klin mógł się trochę nadciąć i koło się przesuwa. Miałem taki przypadek i wóz nie odpalał ,jak zaskoczył to tydzień było ok ,potem znowu ciężko palił .Okazało się że przez nadcięty klin przestawiał się rozrząd troszeczkę i to wystarczyło by motor ciężko odpalał. Powodzenia.
  • Poziom 9  
    Witam Panowie.
    Już tydzień śmigam busem aż miło:)
    Niestety przyczyną awarii były niestety wtryski.Wszystkie 4 podobno lały, zregenerował mi je praktycznie znajomy od ręki i wszystkie bolączki minęły, choć lżejszy jestem o ładnych kilka groszy:(
    Dzięki wszystkim za zainteresowanie.
    Pozdrawiam