Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGA - Wyrzuca wode zbiorniczkiem

cielak1989 26 Lut 2014 10:38 8205 19
  • #1 26 Lut 2014 10:38
    cielak1989
    Poziom 12  

    Witam

    Panowie mam mana TGA 410 KM z sinikiem D2866 wyrzuca mi ciągle wodę korkiem na zbiorniczku od chłodnicy w samochód włożyłem juz kilka dobrych tysięcy i dalej to samo. Wymienione zostały tuleje cylindryczne GOETZA tłoki kompletne GOETZA uszczelki po głowicę GOETZA nowe termostaty nowe głowice na sprężarkę + tuleje z tłokami. Wszystkie głowice zostały sprawdzone pod względem szczelności wymienione zostały w głowicach obsady wtryskiwaczy. Dodatkowo zostały zregenerowany wtryskiwacze wraz z pompą wtryskowa. I po przejechaniu 1000 km wodę znowu zaczął wyrzucać jak przed awarią.

    2 19
  • #2 26 Lut 2014 21:14
    mateuszyo
    Poziom 10  

    Po jakim czasie wyrzuca?

    2
  • #3 26 Lut 2014 21:32
    majsster
    Poziom 22  

    Wtłocz powietrze do cylindra i sprawdź na którym ucieka i czy w ogole tam ucieka.

    0
  • #4 26 Lut 2014 21:50
    davidwild
    Poziom 13  

    A może by tak wymienić korek od zbiorniczka ten z zaworkiem na nowy ??

    0
  • #5 01 Mar 2014 18:32
    forestt
    Poziom 11  

    saron22.Napisałem żeby sprawdzić sprężarkę a nie ją wymieniać.Jak ktoś już wszystko wymienił i niema efektu to niech teraz sprawdzi to co wymienił

    1
  • #6 01 Mar 2014 19:56
    davidwild
    Poziom 13  

    Pisałem o korku bo miałem premium dxi eu5 z podobnym przypadkiem i cudowaliśmy dosłownie co może być a okazało się że korek nie trzyma ciśnienia i wyrzuca płyn. nie ma rzeczy nie możliwych a chyba szukacie za daleko....

    0
  • #7 02 Mar 2014 20:33
    lukasz gt
    Poziom 8  

    Miałem w manie f 2000 problem z płynem tak jak ty i wymieniłem tylny korek ciśnieniowy na górze w zbiorniczku, to pomogło. Miałem też sytuacje że jechałem krótki odcinek bez korka wlewowego to ze zbiorniczka wywaliło mi płyn i się lekko zagrzał i daleko nie zajechałem. Wymieniałem także z dwa razy zbiorniczek bo te manowskie lubią pękać.W volvo f 12 jak mi wywalało płyn to silnik poszedł do generalnego remontu i to była uszczelka pod głowicą. Może to być wiskoza sprawdzałeś czy działa i jaka jest temperatura podczas wyrzutu płynu.

    1
  • #8 05 Mar 2014 18:24
    robo13
    Poziom 11  

    90% sprężarka możesz ją sprawdzić bez demontażu

    7
  • #9 17 Gru 2014 17:37
    jurrek_wroc
    Poziom 7  

    @cielak1989 mam bardzo podobobny problem w Neoplanie n516, silnik MAN d 2876, czy móglby Pan poradzić co to ostatecznie było? robiłem kapitalkę silnika, sprawdzałam szczelność glowic, uszczelki wynione, korek wymieniony, a płyn ciągle wybija, już nie mam pomysłów, cały czas odsyłaja mnie od "fachowca" do "fachowca", tymczasem pomysłów oraz prawdziwych fachowców brak.... prosze o kontakt

    3
  • #10 18 Gru 2014 11:00
    robo13
    Poziom 11  

    Odłącz przewody chłodzące od kompresora , zaślep tak żeby kompresor był bez kontaktu z płynem chłodzącym , i żeby można było zapalić motor , 10 ,15 min. niech popracuje(to nie groźne dla kompresora bez wody) zatrzymaj motor poczekaj chwilkę i sprawdź czy wywala wodę
    jak wyrzuci to dalej, do sprawdzenia pompa wodna- może wirnik być luźny na wałku pompy trzeba ją zdemontować
    termostat - jak ma otwory odpowietrzające to mają być skierowane do góry
    można też wrzucić do gorącej wody i termometrem kontrolować kiedy zaczną się otwierać
    nie bardzo wierzę żeby mechanik który zajmuje się kapitalnymi remontami silnika dał d...y
    przy dociąganiu głowicy , głowic

    1
  • #11 18 Gru 2014 11:34
    jurrek_wroc
    Poziom 7  

    sprawdzę wszystko co napisałeś...

    co do kapitalki, to przy sprawdzaniu głowic po niej, okazało się, że jednej "zapomnieli" dokręcić i palcami można było śruby ściągnąć.... po wyeliminowaniu tej usterki i dodaniu nowych uszczelek, przestało ciśnienie walić i skakać na wskaźnikach, ale w dalszym ciągu wyrzuca wodę... za chwilkę jadę na serwis, wieczorem napiszę jakie rezultaty...

    0
  • #12 19 Gru 2014 05:53
    gucio~1
    Poziom 21  

    A jak robiłeś kapitalkę to pogłębiałeś gniazda kołnierzy tulei i dałeś nadwymiarowe? W manach F90 i F2000 z dużym przebiegiem to był nierzadki powód pojawienia się ciśnienia w zbiorniczku płynu chłodzącego.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Co do dokręcania śrub głowicy to większość mechaników znaczy mazakiem główkę i wtedy nie pominie się zadnej fazy dokręcania . Poza tym jak była głowica zupełnie nie dokręcona to przy pierwszym odpaleniu powinno być słychać kompresję oraz powinny być wycieki oleju i wody spod głowicy.

    0
  • #13 19 Gru 2014 14:39
    jurrek_wroc
    Poziom 7  

    silnik wysłany byl do rzeszowa, gdzie była robiona kapitalka, po czym odesłany z fakturą.... montaż silnika był juz pod wrocławiem i od początku były problemy... początkowo myśleliśmy, że to kwestia zapowietrzenia.... pozniej sprężarka i tak szukaliśmy.... teraz dałem do poprawek silnik do Oławy, tam mechanik powiedział o niedokręceniu i złym wyszlifowaniu głowic.... zrobili poprawki, które dały nam jedynie lub aż, że zakończyły się skoki ciśnienia i jak się odkręcało korek, nie gwizdał jak lokomotywa.... bo wcześniej tak było.... dzisiaj robiłem test na CO2 i wyszedł ok, co świadczy o tym, że chyba tam już jest ok, ale płyn dalej wybija.... termostat wymieniony.... ktoś jeszcze jakieś pomysły? dzisiaj jeszcze będę robił pompę wody....

    1
  • #14 19 Gru 2014 18:37
    gucio~1
    Poziom 21  

    A reklamacja to nie funkcjonuje w naszym kraju? Po co się z tym męczysz, skoro zapłaciłeś za naprawę?

    0
  • #15 19 Gru 2014 19:10
    jurrek_wroc
    Poziom 7  

    byłem.... powiedzieli, że to na pewno nie ich wina i ze jak znajdę przyczynę, to mogę im przesłać fakturę....oni przedmuchali przewody, kazali pojeździć w kółko....na razie przesłałem im fakuturę za planowanie głowic... do tego, jeśli tylko okaże się, że to błąd przy kapitalce, to wytocze im proces, za unieruchomienie pojazdu na razie na kwartał...

    nie mniej jednak mi zostało szukanie.... bo siedzieć 500 km od domu, to też koszty z pobytem....

    0
  • #17 08 Sty 2015 08:16
    jurrek_wroc
    Poziom 7  

    na tą chwilę wymieniłem jeszcze termostaty, pompe wody a nawet wczoraj chłodnice... dalej nic....ktoś za normlane pieniadze sie podejmie naprawy? mogę dojechać?!

    1
  • #18 08 Sty 2015 20:16
    gucio~1
    Poziom 21  

    Ja dalej uważam, że jesli blok i głowice są nieuszkodzone to musisz zrobić posadowienie tulei. Ja już nie mam ręcznej frezarki do pogłębienia gniazd bo bardziej robię pneumatykę i elektrykę. Znam dwie firmy na Górnym Śląsku, które to robią. Bez tego trzeba targać blok z auta i na maszynie naprawiać.

    0
  • #19 16 Sty 2015 18:14
    robo13
    Poziom 11  

    jeżeli gucio -1 ma racje (a to jest bardzo, bardzo możliwe) to możesz to sprawdzić , ja siedzę w autobusach to są silniki leżące, nie chcę tu zgrywać eksperta.
    - odpowietrzenie głowic jest połączone jedną rurką , zakładam przezroczysty przewód w układ, odpalam silnik i patrze (ok 20 min) czy zasuwają pęcherzyki powietrza, nie powinno nic lecieć na odpowietrzonym układzie, zajebiście działa można nawet znaleźć na którym cylindrze jest bajzel ,( trochę więcej zabawy ale czasem warto)

    1
  • #20 06 Kwi 2018 19:23
    kasiunia02111980
    Poziom 1  

    Witam
    Czy mogę prosić o namiary na tych mechaników z Gryfowa Śląskiego?
    Bardzo mi na tym zależy.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Z Górnego Śląska-przepraszam.

    0