Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przeróbka instalacji - czy tak mozna sumować sygnał?

brodziatko 26 Lut 2014 17:17 1182 8
  • #1 26 Lut 2014 17:17
    brodziatko
    Poziom 12  

Witam. Jestem zielony w tych sprawach wiec wybaczcie opis problemu jak z przedszkola.

Krotkie wprowadzenie:

w skrzynce w domu, gdzie spotykaja mi sie kable mam 3 cuda:

1. Sumator http://www.sat.net.pl/0sklep/mieszacz-sygnalu-axing-swe-201-p-335.html
    2. Wzmacniacz http://www.dipol.com.pl/wzmacniacz_ca-215_szerokopasmowy_alcad_R90461.htm
    3 Rozgaleznik http://satsklep.pl/pl/p/Rozgaleznik-ANKARO-KVB-415-F-41-5-1000-MHz-/697

Do skrzynki prowadzi okablowanie z 3 zrodlami sygnalu
    Z dachu mam 3 kable: 2 SAT + jeden naziemnej.
    Do tego jest jeden kabel od tv kablowej.

Ze skrzynki kable sarozprowadzone po pokojach.

Przy czym trzy pokoje maja tylko pojedyncze kable, a do jednego pokoju kabelx2

PROBLEM i PYTANIE:

Instalacja kablowa byla zastana. Po jakims czasie zamontowalismy antene naziemna i talerz nki. Instalator wsadzil wlasnie wtedy te cuda wypisane w skrzynce. Wzmacniacz byl do sygnalu naziemnej, ktory rozgaleziony byl do pokojow. DO jednego z pokojow z kablem pojedynczym zalozony zostal ten sumator, bo potrzebny tam byl dekoder nki i naziemna. Gniazdko jest tam tylko jedno (takie potrojne)

Potem pojawila sie kablowka.
    Ze skrzynki swiatlowodej koncentrykiem podpielismy sie pod kabel przewidziany do kablowki i doszlismy nim do skrzynki. Tam zostal on wsadzony w rozgaleziacz zamiast sygnalu z naziemnej. Doszlo wiec do zsumowania w tym jednym obwodzie sygnalu kablowki i satelity.

Czy tak moze zostac?

Obecnie bowiem przechodzimy na kablowke, ale jakis czas w tym jednym pokoju bedzie jeszcze ta enka. Czy na tym jednym gniazdku, gdzie jest zsumowany sygnal,moze byc dekoder nki i dekoder cyfrowy od kablowki rownoczesnie?