Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seicento 1.1 MPI - Silnik szarpie przy 2000 obrotow/ jak bym puscil gaz.

murjak 26 Lut 2014 20:10 2469 6
  • #1 26 Lut 2014 20:10
    murjak
    Poziom 12  

    osiadam seicento MPI z 2002 roku i mam następujący problem.

    Kiedy samochód się rozgrzeje zaczyna szarpać przy 2000 obrotów.
    Objawia się to tak że silnik rozpędza się do ok 2000 obrotów i pyk tak jak bym całkiem puścił gaz albo zalał silnik pyrka zwolni i znowu przyspiesza.
    Jeżeli nacisnę mocniej gaz to przestaje tak falować ale też obroty są większe.
    Tak się dzieje na luzie.

    Jeżeli jadę i dojdzie do 2000 obrotów to nagle przestaje przyspieszać jak bym puścił całkiem gaz... i po chwili nagle się budzi i przyspiesza a potem znowu zwalnia, i to samo nacisnę trochę mocniej gaz i jedzie.
    Na biegu 4 tym takie cuda dzieją się koło 40-50 km/h....


    Nie ma różnicy czy jadę czy stoję czy jadę/ jaki jest bieg/ czy jadę na lpg czy na PB.

    Mam kompa podpinałem błędów sztuk zero.

    Problem znika kiedy odepnę pierwszą lambdę, zamieniłem pierwszą lamdę i jest to samo.

    Jeżeli jest coś co powinienem sprawdzić to mam stosowny kabelek.

    Oczywiście po moich zabiegach z odpinaniem sondy pojawił się błąd który sugerował odpięcie sondy.

    Aha puściłem test silniczka krokowego, i samochód podczas testu gdy silniczek otworzył go na 2000 obrotów zachował się tak samo jak bym nacisnął gaz do 2000 i tak dwa razy.

    Może to pomoże ostatnio czyścili mi gazownicy przepustnice.

    0 6
  • #2 26 Lut 2014 22:38
    Michał Walczak
    Poziom 18  

    Sprawdz TPS.

    0
  • #3 26 Lut 2014 22:57
    murjak
    Poziom 12  

    Sprawdzałem po podłączeniu samochodu do komputera, wartość idzie w górę kiedy wciskam pedał. Masz kolego jakiś lepszy sposób na sprawdzenie lub pomysł co innego może być nie tak?

    0
  • #4 26 Lut 2014 23:48
    Michał Walczak
    Poziom 18  

    Sterownik zachowuje się jakby widział zamkniętą przepustnice. Powyzej 2000obr przechodzi w tryb CUT-OFF czyli odcięcie paliwa i zapłonu do hamowania silnikiem. Jeśli obroty wracają do pewnej wartości zapłon i wtryski wracają.
    Odcięcie sondy powoduje prawdopodobnie przejście sterownika w inny tryb pracy w którym funkcja CUT-OFF jest nieaktywna.
    Może gazownicy cos nie tak poskładali grzebiąc przy przepustnicy, może konieczna jest adaptacja przepustnicy jak cos inaczej poskladali? Może okienko napięcia mu się nie zgadza?

    0
  • #5 27 Lut 2014 07:23
    murjak
    Poziom 12  

    Postaram się dzisiaj jeszcze nagrać filmik z tego jak się zachowuje silnik, a tymczasem poszukam TPS'a nowego w rozsądnej cenie.
    Również problem nie występuje na zimnym silniku co jest zastawiające.

    0
  • #6 27 Lut 2014 18:08
    psooya
    Poziom 36  

    Na zimnym silniku sinik nie wchodzi w cut-off z zasady.

    0
  • #7 01 Mar 2014 12:55
    murjak
    Poziom 12  

    Wymieniłem przepustnicę bo była akurat na allegro za 69pln i działa jak złoto :>
    Czyli TPM i silniczek krokowy są zmienione.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo