Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault premium 420dci - Zwapowietrza się gdy mało paliwa w zbiorniku

jacek_biedronka 27 Lut 2014 12:48 3906 22
  • #1 27 Lut 2014 12:48
    jacek_biedronka
    Poziom 8  

    Witam. Mam problem z autem a mianowicie gdy zatankuje do pełna i zostawię auto na noc jest wszystko dobrze tak tez jest gdy przejadę 200, 300 a maksymalnie 600km. Gdy przekroczę 600km a w zbiorniku paliwa jest mniej jak polowa to po kilku godzinach stania w w odstojniku (przy ręcznej pompce) pojawia się powietrze i trzeba pod pompować aby odpalić. Przejrzałem wszystkie połączenia i nigdzie nie ma wycieków ani śladów jakichkolwiek nieszczelności. gdzie jeszcze mogę szukać? i czy możliwe jest aby powietrze dostawało się przez wtryski i wracało poprzez przewód od przelewu który wychodzi z głowicy silnika? Proszę o pomoc bo nie wiem już gdzie szukać. Dodam ze zjawisko opisałem przed założeniem zaworka zwrotnego zaraz za smokiem, zmieniło to tylko to że z odstojnika nie znika paliwo natomiast rozruch jest dalej utrudniony wtedy pomaga samostart lub pod pompowanie paliwa poprzez ręczną pompkę. Pozdrawiam i z góry dziękuje.

    0 22
  • #2 27 Lut 2014 18:59
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Sprawdź smok w zbiorniku

    1
  • #3 01 Mar 2014 08:27
    Marek Skorzycki
    Poziom 10  

    Myślę kolego , że za taki stan może odpowiadać słabnąca pompa wstępna paliwa gdyż radzi sobie przy pełnym zbiorniku paliwa bo poziom cieczy jest równy z wysokością zamontowania pompy a gdy poziom paliwa opadnie to już bez plaka ani rusz.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jeżeli wina byłaby po stronie dziurawego smoka to nieszczelność nie pozwoliłaby na uruchomienie silnika.

    0
  • #4 01 Mar 2014 12:03
    marcinkozi11
    Poziom 9  

    Jeśli od smoka są połączenia wężykami to może być taka sytuacja, pęknięty wężyk w połowie a z tego co pamiętam to są plastikowe karbowane.

    1
  • #5 01 Mar 2014 14:26
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 03 Mar 2014 13:21
    jacek_biedronka
    Poziom 8  

    Gdzie się znajduja te oringi??? Wszystkie przewody sa sprawdzone także taka możliwość wykluczam. Zamierzalem Powrot paliwa z wtryskiwaczy poscic bezpośrednio do zbiornika bo ewidentnie przez wtryski dostaje się powietrze jesli to już nie pomoze to się poddaje.

    0
  • #7 03 Mar 2014 17:38
    Marek Skorzycki
    Poziom 10  

    Kolego, jeżeli zapowietrza się od strony powrotu, to musisz wymienić podkładki pod wtryskami. Niestety czeka Cię wyjęcie wtrysków.

    0
  • #8 04 Mar 2014 15:27
    jacek_biedronka
    Poziom 8  

    Za nim się za to zabiorę musze zakupić gdzies specjalne podkładki do wtryskow czy sa to po prostu ogolnie dostępne podkładki miedziane?? Nie wiem czy ma to jakies znaczenie ale auto jak na dci nie ma charakterystycznej dynamiki i tzw odgłosu cykania, czy ma to jakies znaczenie? Faktem tez jest ze im mniej paliwa w zbiorniku tym szybciej się zapowietrza.

    0
  • #9 04 Mar 2014 15:37
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 04 Mar 2014 15:42
    jacek_biedronka
    Poziom 8  

    Bankowo zaciemniony.

    0
  • #11 04 Mar 2014 16:50
    Marek Skorzycki
    Poziom 10  

    Zmierz ciśnienie paliwa za pompą debata. Ciemne paliwo czy brudny zbiornik. Zapowietrza się czy nie chce zapalić - to dość ma duże znaczenie. Trzeba wyeliminować zapowietrzanie od strony wtryskiwaczy.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Podkładki pod wtryski są specjalne ale dostępne w każdej sieci z częściami.

    0
  • #12 04 Mar 2014 17:22
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 04 Mar 2014 22:13
    jacek_biedronka
    Poziom 8  

    Podpowiedz mi jeszcze tylko kolego gdzie sa i jak wymienić te oringi a będę ci baaaardzo wdzięczny.

    0
  • #14 04 Mar 2014 22:21
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    RENO-MAX napisał:
    oringi na wtryskiwaczach

    0
  • #15 04 Mar 2014 23:15
    Marek Skorzycki
    Poziom 10  

    Kolego oringi są na wtryskiwaczch wymień na oryginalne ale podkładki pod wtryski w tym wypadku też daj nowe i uważaj na siłę z jaką dokrecisz je po wymianie. Ale ja i tak stawiam na pompę paliwa.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Musisz wyjąć wtryski z głowicy to proste zadanie w dci, ale łatwo zniszczyć głowicę przy montażu.

    0
  • #16 05 Mar 2014 08:53
    jacek_biedronka
    Poziom 8  

    Popytalem i się dowiedziałem ze: to jest już trzeci komplet wtryskow i za każdym razem były wymieniane podkładki i oringi a problem z paliwem dalej się powtarzal. Normalne jest aby podczas pracy silnika w odstojniku z reczna pompka pojawialo się powietrze? Wyglada to tak jak by paliwo było gazowane...

    0
  • #17 05 Mar 2014 10:43
    Marek Skorzycki
    Poziom 10  

    To normalne zjawisko że w odstojniku wydaje się ze jest powietrze , jakby było to od razu by zgasł. Kolego sprawdź ciśnienie paliwa kręcąc rozrusznikiem. Musi być min 3 bary. Podłącz dobry komputer. Zawołaj doświadczonego mechanika bo tak po omacku to szkoda kasy

    0
  • #18 05 Mar 2014 16:56
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 10 Mar 2014 21:06
    prezestk
    Poziom 9  

    Ja bym się trzymał tego że kolega ma problem dopiero wtedy gdy w zbiorniku jest mało paliwa, wiec nie rozumiem co do tego mogą mieć oringi na wtryskiwaczach gdyby one były walnięte to zapowietrzał by się cały czas, tak mi się przynajmniej wydaje. Ja proponuje kolego ominąć przewody zasilające, zadać nowy przewód chociaż na próbę np, bezpośrednio do zbiornika czy nawet jakiejś bańki i będziesz miał sprawę przewodów i smoka wyjaśnioną. tak na oko nic nie wypatrzysz bo na zasilaniu nawet jak przewód jest walnięty to i tak nie będzie tego widać

    0
  • #20 12 Mar 2014 20:20
    tszpak
    Poziom 14  

    Może warto by sprawdzić czy kolega nie ma zatkanego syfem lub w skutek korozji odpowietrznika na smoku ze zbiornika ..?
    przychylam sie do rady innych kolegów jak masz ciemny kolor paliwa wymień o-ringi -- po zużyciu ponad 60%paliwa przy zamkniętym zbiorniku wytwarza się podciśnienie w czasie jazdy ok jak na postaju wysysa paliwo przez nadmiar i zasilanie jednocześnie rozszczelniając o-ringi na wtryskach i zasysając cząstki oleju z klawiatury .. myślisz że nie dasz rady zleć specjaliście
    ps. aby potwierdzić zanim wszystko porozkręcasz odkręć korek zbiornika po jeździe i porównaj czy problem ustał

    pozdrowienia

    0
  • #21 28 Maj 2014 15:28
    Adam12-A9
    Poziom 1  

    Kolego przerabiałem to ze swoją Renią. U mnie była to przystawka do pompy paliwa, jest przykręcona z tyłu pompy.Musisz ją najprawdopodobniej wymienić, koszt za orginał ok. 800 -900 zł. Od strony silnika jest taki zaworek, który składa się z sprężynki i kulki metalowej i tam puszcza dlatego sie zapowietrza.Możesz prubować wymienić kulkę lub ją odwrócić. Ja lekko naciągnołem sprężynkę i pomogło

    0
  • #22 28 Maj 2014 20:45
    norrbi
    Poziom 17  

    Coś zrobiłeś a sam nie wiesz co i to jest w tym najlepsze.

    0
  • #23 24 Gru 2014 23:59
    jacek_biedronka
    Poziom 8  

    Norbert zrobiłem tyle ze poscilem przewod bezpośrednio z głowicy do zbiornika (przelew) i po problemie, oczywiście nie powinno tak bayc ale puki co tak jezdze, pytanie teraz kto zawinil bo mechanicy którzy zakładali mi kolejne z rzedu wtryski wymienili oringi oraz podkładki na wtryskach co nic nie dalo. Co najlepsze poscilem ten przewód bo już musialem gdyż niezszczelnosc była już tak duża ze nawet ręczną pompka nie mogłem paliwa zaciągnąć. Pozdrawiam i Wesołych:)

    1