Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Traktorek MTD - Uciekajaca kompresja przez gaźnik.

arek199011 27 Feb 2014 19:28 5433 14
  • #1
    arek199011
    Level 10  
    Witam. Mam problem z traktorkiem do trawy MTD. A dokładniej problem polega na tym przy odpaleniu strasznie strzela i nie zapali sprawdzając kompresję wyniosła ona 3bary. Sprawdzając dalej kompresja uciekała przez gaźnik. Dałem zawory z blokiem do sprawdzenia to zrobili tylko zawór ssący. I otóż problem nie znikł. Podczas kręcenia wałem zauważyłem, że podczas końca ssania zawór się zamyka ale nie domyka. Niemal do połowy cyklu sprężania nie domknięty całkiem jest zawór ssania. Luz na zaworze ssącym zrobili mi 0.2mm. po wyjęciu popychacza zaworu ssącego przy sprężaniu nie cofa powietrza w gaźnik. Jeżeli ma ktoś pomysły co z tym fantem zrobić proszę o pomoc. A i zaznaczam że rozrząd ustawiony jest na znaki(czyli jest ok). Proszę o wszelkie wskazówki dotyczące tego. właściciel tego traktorka twierdzi, że jechał na pusto i stanął mu a i klin od koła magnesowego był zerwany.
  • #2
    spocona_pacha
    Level 20  
    A w ogóle się zamyka zawór kiedykolwiek?
  • #3
    arek199011
    Level 10  
    Tak. Gdzieś w połowie sprężania się zamyka całkiem aż do początku ssania w wtedy luz zaworowy wynosi 0.2mm
  • #4
    Blicek
    Level 26  
    Tak jak by rozrząd nie tak ustawiony. Zębatka na wale zdejmowalna? Jeżeli tak, to klin pod nią jest? Klient sam sobie naprawiał zerwany klin z magneto, czy Ty? Był przy tym silnik rozbierany?
  • #5
    arek199011
    Level 10  
    Zębatka na wale jest zdejmowalna jest osadzona na klinie. Klin z pod magneta ja wymieniałem. Silnik był rozbierany kiedyś przez kogoś ale później działał(chyba że klient kłamie).
  • #6
    arek199011
    Level 10  
    Panowie a spotkaliście się kiedyś z odprężnikiem za zaworze ssącym? Bo krzywka zaworu ssącego tak wygląda jak by posiadała takie coś.
  • #7
    Romulus7874
    Level 28  
    Oczywiście. Większość, jak nie wszystkie kosiarki to mają. Na wałku rozrządu jest coś takiego. Pod działaniem siły odśrodkowej odchylają się takie hmm.. skrzydełka i po odpaleniu nie unoszą zaworu. Przy powolnym ciągnięciu za sznurek za każdym razem uchyla zawór.
  • #8
    Blicek
    Level 26  
    Tak, ale taki "softstart" to zazwyczaj na zaworze wydechowym występuje...
  • #9
    kamilo23
    Level 21  
    O i tu się kolega myli. Bo w niektórych silnikach briggsa jest na ssącym. Nie pamiętam serii ale chyba I/C
  • #10
    arek199011
    Level 10  
    Panowie chyba źle sprecyzowałem chodzi mi o dodatkowy garb na krzywce zaworu ssącego(nazwałem to odprężnik) przykładowe zdjęcie w załączniku. Jak wtedy silnik pracuje gdy takie coś występuje?
  • #11
    Staszek49
    Level 35  
    Radziłbym ponownie przeanalizować i sprawdzić układ rozrządu, wystarczy przestawienie rozrządu o 1 ząbek i efekty jak u Ciebie. Sprawdź też klin na wale, ustawiający koło magnesowe w odpowiedniej pozycji. Może w tym silniku podmieniono wałek rozrządu tj. z innego modelu silnika. Jeśli jednak zajdzie konieczność rozebrania silnika, to sprawdź też działanie odprężnika, może uległ awarii i jest sprawcą niewłaściwego działania zaworu. Silnik będzie też działał jeśli usuniesz ten element z wałka rozrządu, ale wówczas trudniej będzie go uruchomić tj. będzie miał większą kompresję podczas uruchamiania.
  • #12
    helena33
    Level 27  
    Odprężniki w dużych silnikach Briggsa często są na zaworze ssącym, usunięcie go spowoduje blokowanie silnika przy rozruchu (tak samo jego zużycie).
    W twoim przypadku nie szukał bym problemu w silniku, chyba że wałek się ukręcił, ale to sprawdzałeś?
    Sprawdź jeszcze raz klin, bo mógł się znowu uszkodzić.
    Świeca, moduł, paliwo- stare, zanieczyszczone kanały gaźnika, to mogą być ewentualne przyczyny prychania i niezapalania,

    Dodano po 4 [minuty]:

    Dopiero zobaczyłem załącznik.
    Czy ten garb jest na stałe na krzywce? Czy jest w jakiś sposób ruchome tak jak na dzwigni odśrodkowej.
    I czy zawór wydechowy posiada odprężnik odśrodkowy?
    Jeśli jest to garb lub nalep i zawór wydechowy posiada odprężnik, to tego garba trzeba się pozbyć z zaworu ssącego.
  • #13
    arek199011
    Level 10  
    Panowie dzięki za pomoc okazuje się że kolega: kamilo23 ma rację to jest seria silnika I/C i jest na ssącym. Już wszystko poskładane i chodzi. Tylko nie mogę zrozumieć jak ten zawór ssący jest domykany w trakcie pracy w tym silniku skoro krzywka go do połowy sprężania trzyma otwartego. przecież to co zassało to nie może do połowy wywalić. Ale najważniejsze że działa.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    arek199011
    Level 10  
    Odprężnik w sumie ok tylko on się zamknie przy odpaleniu a taka krzywka dodatkowa nie pozwoli na domknięcie się zaworu przy odpaleniu to nie wiem jak to działa skoro pierwsze napełni cylinder mieszanka a później opróżni do połowy.