Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Traktorek MTD - Uciekajaca kompresja przez gaźnik.

arek199011 27 Lut 2014 19:28 3210 14
  • #1 27 Lut 2014 19:28
    arek199011
    Poziom 9  

    Witam. Mam problem z traktorkiem do trawy MTD. A dokładniej problem polega na tym przy odpaleniu strasznie strzela i nie zapali sprawdzając kompresję wyniosła ona 3bary. Sprawdzając dalej kompresja uciekała przez gaźnik. Dałem zawory z blokiem do sprawdzenia to zrobili tylko zawór ssący. I otóż problem nie znikł. Podczas kręcenia wałem zauważyłem, że podczas końca ssania zawór się zamyka ale nie domyka. Niemal do połowy cyklu sprężania nie domknięty całkiem jest zawór ssania. Luz na zaworze ssącym zrobili mi 0.2mm. po wyjęciu popychacza zaworu ssącego przy sprężaniu nie cofa powietrza w gaźnik. Jeżeli ma ktoś pomysły co z tym fantem zrobić proszę o pomoc. A i zaznaczam że rozrząd ustawiony jest na znaki(czyli jest ok). Proszę o wszelkie wskazówki dotyczące tego. właściciel tego traktorka twierdzi, że jechał na pusto i stanął mu a i klin od koła magnesowego był zerwany.

    0 14
  • #2 27 Lut 2014 19:35
    spocona_pacha
    Poziom 20  

    A w ogóle się zamyka zawór kiedykolwiek?

    0
  • #3 27 Lut 2014 20:48
    arek199011
    Poziom 9  

    Tak. Gdzieś w połowie sprężania się zamyka całkiem aż do początku ssania w wtedy luz zaworowy wynosi 0.2mm

    0
  • #4 27 Lut 2014 20:56
    Blicek
    Poziom 26  

    Tak jak by rozrząd nie tak ustawiony. Zębatka na wale zdejmowalna? Jeżeli tak, to klin pod nią jest? Klient sam sobie naprawiał zerwany klin z magneto, czy Ty? Był przy tym silnik rozbierany?

    0
  • #5 27 Lut 2014 21:34
    arek199011
    Poziom 9  

    Zębatka na wale jest zdejmowalna jest osadzona na klinie. Klin z pod magneta ja wymieniałem. Silnik był rozbierany kiedyś przez kogoś ale później działał(chyba że klient kłamie).

    1
  • #6 28 Lut 2014 12:53
    arek199011
    Poziom 9  

    Panowie a spotkaliście się kiedyś z odprężnikiem za zaworze ssącym? Bo krzywka zaworu ssącego tak wygląda jak by posiadała takie coś.

    0
  • #7 28 Lut 2014 16:41
    Romulus7874
    Poziom 27  

    Oczywiście. Większość, jak nie wszystkie kosiarki to mają. Na wałku rozrządu jest coś takiego. Pod działaniem siły odśrodkowej odchylają się takie hmm.. skrzydełka i po odpaleniu nie unoszą zaworu. Przy powolnym ciągnięciu za sznurek za każdym razem uchyla zawór.

    0
  • #8 28 Lut 2014 16:43
    Blicek
    Poziom 26  

    Tak, ale taki "softstart" to zazwyczaj na zaworze wydechowym występuje...

    0
  • #9 28 Lut 2014 20:11
    kamilo23
    Poziom 18  

    O i tu się kolega myli. Bo w niektórych silnikach briggsa jest na ssącym. Nie pamiętam serii ale chyba I/C

    0
  • #10 28 Lut 2014 21:38
    arek199011
    Poziom 9  

    Panowie chyba źle sprecyzowałem chodzi mi o dodatkowy garb na krzywce zaworu ssącego(nazwałem to odprężnik) przykładowe zdjęcie w załączniku. Jak wtedy silnik pracuje gdy takie coś występuje?

    0
  • #11 28 Lut 2014 23:38
    Staszek49
    Poziom 34  

    Radziłbym ponownie przeanalizować i sprawdzić układ rozrządu, wystarczy przestawienie rozrządu o 1 ząbek i efekty jak u Ciebie. Sprawdź też klin na wale, ustawiający koło magnesowe w odpowiedniej pozycji. Może w tym silniku podmieniono wałek rozrządu tj. z innego modelu silnika. Jeśli jednak zajdzie konieczność rozebrania silnika, to sprawdź też działanie odprężnika, może uległ awarii i jest sprawcą niewłaściwego działania zaworu. Silnik będzie też działał jeśli usuniesz ten element z wałka rozrządu, ale wówczas trudniej będzie go uruchomić tj. będzie miał większą kompresję podczas uruchamiania.

    0
  • #12 01 Mar 2014 11:28
    helena33
    Poziom 27  

    Odprężniki w dużych silnikach Briggsa często są na zaworze ssącym, usunięcie go spowoduje blokowanie silnika przy rozruchu (tak samo jego zużycie).
    W twoim przypadku nie szukał bym problemu w silniku, chyba że wałek się ukręcił, ale to sprawdzałeś?
    Sprawdź jeszcze raz klin, bo mógł się znowu uszkodzić.
    Świeca, moduł, paliwo- stare, zanieczyszczone kanały gaźnika, to mogą być ewentualne przyczyny prychania i niezapalania,

    Dodano po 4 [minuty]:

    Dopiero zobaczyłem załącznik.
    Czy ten garb jest na stałe na krzywce? Czy jest w jakiś sposób ruchome tak jak na dzwigni odśrodkowej.
    I czy zawór wydechowy posiada odprężnik odśrodkowy?
    Jeśli jest to garb lub nalep i zawór wydechowy posiada odprężnik, to tego garba trzeba się pozbyć z zaworu ssącego.

    0
  • #13 02 Mar 2014 14:45
    arek199011
    Poziom 9  

    Panowie dzięki za pomoc okazuje się że kolega: kamilo23 ma rację to jest seria silnika I/C i jest na ssącym. Już wszystko poskładane i chodzi. Tylko nie mogę zrozumieć jak ten zawór ssący jest domykany w trakcie pracy w tym silniku skoro krzywka go do połowy sprężania trzyma otwartego. przecież to co zassało to nie może do połowy wywalić. Ale najważniejsze że działa.

    0
  • #14 02 Mar 2014 15:38
    2056504
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 04 Mar 2014 14:38
    arek199011
    Poziom 9  

    Odprężnik w sumie ok tylko on się zamknie przy odpaleniu a taka krzywka dodatkowa nie pozwoli na domknięcie się zaworu przy odpaleniu to nie wiem jak to działa skoro pierwsze napełni cylinder mieszanka a później opróżni do połowy.

    0