Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW golf V 1.4 16V '07 98.000 przebiegu - Nierówna praca silnika

27 Lut 2014 21:45 7002 14
  • Poziom 15  
    Witam wszystkich. Problem polega na tym że Golf nierówno pracuje na wolnych obrotach. Jak jest zimny to ok. minute pracuje jak zegareczek, spowodowane to jest tym ze silnik ma ok 1000 obr/min jak obroty spadną to zaczyna falować. Dokładniej to chwilkę chodzi dobrze chwile nierówno i z powrotem dobrze i tak w kółko. będzie godzinę stał odpalony to przez godzinę będzie się tak działo. Poprzedni właściciel wymienił rozrząd, sprawdzałem jest dobrze (mam blokady i autodate) Sprawdziłem kompresję i na 3 cylindrze było 8 atm. reszta po 13 atm. zdjąłem głowice obróciłem zalałem gniazda benzyną i uciekła benzyna tylko z trzeciego. Wymieniłem 4 nowe zawory, dotarłem i znowu zalałem i już nie z chodziła benzyna. Złożyłem i dalej to samo :( poprawiło się bo teraz na trzecim jest 10 atm. I teraz potrzebował bym jakiejś porady co dalej, bo nie wydaje mi się żeby na jednym cylindrze pierścienie padły. podłączałem pod kompa nie pokazuje błędów żadnych :( z góry dziękuje za podpowiedzi
  • Poziom 20  
    Może kulać jak jest 3 bar różnicy i jeszcze dmucha w dolot.
  • Poziom 15  
    Fajnie to ze może kuleć to zauważyłem, ale co może być przyczyną tej różnicy tylko na jednym cylindrze ?
  • Poziom 15  
    Wymieniony olej, przed wymianą wlałem motor clen,a. wypłukało silnik. Teraz na wszystkich jest po ok. 13 atm. Widocznie też były hydroszczele zawalone. Mianowicie problem został dalej i teraz na wolnych obrotach cały czas silnik nierówno pracuje. Raczej wykluczam teraz prace poszczególnego cylindra bo przy nie równej pracy z ciągałem po kolei wtryski i po odłączeniu któregokolwiek wtrysku silnik w padał w jeszcze gorsze wibracje i gorzej pracował
  • Moderator Samochody
    Sprawdź poprawność dziania sondy, MAF lub MAP zależy co występuje.

    Silnik po odpaleniu pracuje w pętli otwartej, jak zaczyna schodzić z obrotów przechodzi w pętle zamkniętą i jak coś nie tak, zaczyna źle pracować.
  • Poziom 25  
    I jeszcze ciśnienie oleju do sprawdzenia.
  • Poziom 15  
    Jeżeli sonda nie wykazała jakiegoś kodu błędu? Można jakoś sprawdzić ciśnienie oleju bez ciśnieniomierza?
  • Moderator Samochody
    driver19810219 napisał:
    Jeżeli sonda nie wykazało jakiegoś kodu błędu ?


    Może być uszkodzona.

    Dodano po 30 [sekundy]:

    driver19810219 napisał:
    Można jakoś sprawdzić ciśnienie oleju bez ciśnieniomierza ?


    Nie można.
  • Poziom 15  
    Acha to kupie ciśnieniomierz i sprawdzę. A co do sondy to myślałem ze każdą elektroniczna rzecz diagnoza z czyta :D ale skoro nie to się jeszcze pobawię
  • Moderator Samochody
    Sonda ma bezpośredni wpływ na skład mieszanki, jeśli sterownik jest jeszcze wstanie doregulować jej nie poprawną prace, błędu nie zgłosi.

    Dodano po 38 [sekundy]:

    Najlepszy tu będzie test analizatora spalin.
  • Poziom 15  
    to czyli najlepsza by była stacja diagnostyczna najpierw.
  • Poziom 15  
    Podłączyłem jeszcze raz pod kompa i 4 błędy.
    Obwód zapłonu przerwa w obwodzie nieciągły na każdy cylinder 1 błąd i to samo.
    Należy przeprowadzić procedurę nastaw podstawowych 00111110
    Regulacja sondy lambda -26%
    Wartość lambda 0,07 do 0,80 V
    Wartość odniesienia lambda 0,9 V
    Sonda lambda 2 0,9 V
    Czujnik lambda oporność 1 0,67 kOhm
    2 0,0 kOhm
    następne średni czas w trysku 5,0 ms
    Ciśnienie w kolektorze dolotowym od 440,00 tak do 470,00 tak se skakało
    Otwarcie przepustnicy 13%
    Kąt wyprzedzenia zapłonu wartość aktualna 1,0 do 4,0 <°
    Cylindry 1,2,3,4 Wypadanie zapłonów 0,0 wykryto wypadanie zapłonów i że zezwolone
    Regulacja spalania stukowego 1,2,3,4, 0,0%<°
    Nastawnik biegu jałowego 13 do 28 Nm
  • Moderator Samochody
    driver19810219 napisał:
    Regulacja sondy lambda -26%
    driver19810219 napisał:
    średni czas w trysku 5,0 ms


    Tu jest coś nie tak.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dodatkowo silnik może nie mięć kompresji albo jest dziura w kolektorze dolotowym.
    driver19810219 napisał:
    Ciśnienie w kolektorze dolotowym od 440,00 tak do 470,00 tak se skakało


    Jakie ma ciśnienie paliwa?
  • Poziom 15  
    Względem dziury w kolektorze to raczej odpada, psikałem samostartem po silniku i nic się nie działo. jutro sprawdzę ciśnienie paliwa
  • Poziom 15  
    Witam po dlugim czasie nie obecnosci chcialbym napisac ze zle sprawdzilem rozrzad. Po z ciagnieciu go jeszcze raz i zalozeniu blokad okazalo sie ze jest jednak przestawiony z gory dziekuje za wszystkie podpowiedzi.