Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

HP 6P - Brudzi na brzegu kartki

knightmann 28 Feb 2014 14:01 3129 6
  • #1
    knightmann
    Level 12  
    Witam, mam problem z drukarką HP 6P, wcozraj kupiłam "nowy" toner - cały moduł. Nowy w sensie zregenerowany, od firmy która się tym ponoć profesjonalnie zajmuje.

    Niestety po jego zamontowaniu kartki drukuje tak jak na zdjeciu- brudzi brzeg.

    HP 6P - Brudzi na brzegu kartki

    Po wyjęciu tonera i odsunieciu tej klapki na tym zielonym wałku-to jest chyba bęben? jest ciągle brudno w tym miejscu gdzie pobrudzona jest kartka-na brzegu. Nawet jak to przetrę delikatnie to i tak za chwile znów się brudzi przy drukowaniu i tak w kółko.

    Złozyłam reklamacją do tej firmy z której kupiłam ten zregenerowany toner ale stwierdzili,że musiałam coś uszkodzić bo oni sprzedają dobre tonery, kedy ja nic nie zrobiłam. Wyjęłam go z opakowania, pociagnęłam tą plastikową taśmę - wyjęłam ją,tak jak zawsze przed montażem i włożyłam go do drukarki.

    Prosze o pomoc jak mogę to sama naprawić bo jak widac firma od której go kupiłam mi nie pomoże. Zgóry dziękuję!
  • #2
    saatyr
    Level 12  
    Prosze na początek powtórnie założyć poprzednia kasetę z tonerem, puścić wydruk testowy i porównać z wydrukiem który jest powyżej. Jeśli nie ma Pani możliwości sprawdzenia jakości wydruku na innym tonerze, prosze sprawdzić czy wałek światłoczuły (ten zielony) jest uszkodzony mechanicznie po bokach, czy ma jakieś wgniecenia, odpryski, wyszczerbienia itp. Jeśli wałek ma tego typu "skazy", jest to podstawą do reklamacji i sprzedawca powinien taką uznać.
  • #3
    wamal
    Level 19  
    Skoro problem pojawił się ewidentnie po wymianie tonera, trzeba reklamować.
    Wygląda na niedoróbkę przy montażu bębna w obudowie tonera. Toner do sprzedawcy z pisemnym żądaniem wymiany towaru na wolny od wad- dwa egzemplarze- jeden jako potwierdzenie odbioru. Dobrze byłoby wspomnieć o rozmowie z rzecznikiem konsumentów i inspekcją handlową. W ustawie są określone terminy na odpowiedź. Jeśli ich nie dotrzyma to oznacza, że uznał reklamację i musi oddać gotówkę lub wymienić towar.

    Jeśli sprzedawca nie przyjmie reklamacji, to sam się podłoży. PIH go "zje żywcem".

    Swoją drogą już można by upublicznić dane tego "regenatora tonerów" - nie ma to jak darmowa "reklama"
  • #4
    knightmann
    Level 12  
    Dziękuję,na poprzednim tonerze nie ma tego typu problemów, ten zielony wałek nie jest uszkodzony.

    A czy dałoby radę to jakoś samodzielnie naprawić? Mam smykałkę do tych rzeczy;) Może wystarczy coś dokręcić, poprawić? Już nie tyle na zwrocie czy wymianie to zależy mi na tym aby móc wydrukować bo mam na poniedziałek do oddania ważne dokumenty i nie mogę dać takich brudnych wydruków:(

    Sprzedający jeśli nawet uzna mi tą reklamację to wymiana pewnie potrwa tygodniami...
  • #5
    saatyr
    Level 12  
    Niestety w tym przypadku nic sama nie zrobisz, jeśli masz coś pilnego do wydrukowania - kup inny toner, a ten wadliwy oddaj "na niezgodność towaru z umową".
  • #6
    wamal
    Level 19  
    Naprawdę nikt ze znajomych nie ma drukarki?
    Ingerencja w "problematyczny" towar spowoduje automatycznie odrzucenie reklamacji...
    Ewentualnością jest zwrot "reklamowanego" i zakup nowego tonera .
    Druga ścieżka to zrobienie z "pustego" i "felernego" jednej sprawnej sztuki.
    Oczywiście o reklamacji można w takim przypadku zapomnieć.
  • #7
    knightmann
    Level 12  
    Znajomi mają atramentówki, a tutaj jest kwestia wydruku 300 stronnicowej pracy. Ok będę kombinować, zobacze jak sprzedający na tą reklamację.

    Dziękuję wszystkim!