Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BIG problem Mulenia AUTA i Problem z LPG

Nikos_Wariat 05 Kwi 2005 01:52 10642 73
  • #1 05 Kwi 2005 01:52
    Nikos_Wariat
    Poziom 13  

    Moje Autko To:
    Nissan Maxima 3.0 V6 24 Zawory wersja 204 konna 1992 rok przebieg autetyczny 68000 mil 3 wlascieciel , z tego 2 w kraju wlasciciele spokrewnieni


    Podczas Jazdy Na Benzynie Muli go od 2000 do 4000 obrotow tzn noga w podlodze a on absolunie nie przyspiesza obototy stoja w miejscu potem potem szarpniecie 200 obrotow wiecej i tak dalej do 4000 obrotow problem nie zalezny od temp silnika czasami nie muli.
    Przewaznie Kiedy Go Nie Muli silnik jest zimny
    NA GAZIE TEN PROBLEM NIE WYSTEPUJE


    Nastepnie sa probelmy z odpalanie czasami odpala za 1 razem czasami za 2 czasami za 3 a czasami za 12 ~ 15
    I Tak tez Bylo przed zalozeniem instalacji gazowej


    Poniewaz z problemami nie moglem se juz poradzic zalozylem LPG

    Poprzedni Właciciel Twierdzi ze auto mialo takie objawy 3 misiace przed zakupem ale zadko i stalo sie to z dnia na dzien AUTO nie bylo po wypadku itp.

    Akumulator
    Wymienione Zostały
    Potecjometr Przpustnicy
    Sonda Lambda
    Czujnik Temp Plynu Chlodzacego (ten do komputera wiatrakow i wskazowki jest ten sam - jeden)
    Czujnik Spalania Stukowego
    Czujnik Położenia Wału
    Silnik Krokowy Wolnych Obrotow
    Kable Wysokiego Napiecia
    Palec Rozdzielacza i Kopolka
    Swiece
    Filtr Powietrza
    Filtr Paliwa
    Wszystkie Przewody Podcisniowe
    Filtr Oleju z olejem
    Takzwana "Kostka" w stacyjce
    Pompa Paliwowa

    Przeczyszona Przepustnica
    Sprawdzona Kompresja
    Sprawdzony Wydech
    Sprawdzony Dolot
    Sprawdzona Rezystncja Wtryskiwaczy oraz Wtryskiwacze
    Sprawdzony EGR - nie wiem jak fachowo to sie nazywa ale chodzi o to ze dopala spaliny.
    Sprawdzone Cienie Pompy Paliwowej
    Sprawdzony Zawor Zawrotny
    Sprawdzony caly uklad Paliwowy weze itp.
    Sprawdzone Spaliny na analizatorze


    sprawdzone na 2 komputerze z jezdzacego auta i na 2 przeplywomierzu dalej to samo

    Sprawdzona CAŁA INSTALACJA ELEKTRYCZNA
    Wszytskie Kable przejscia itp.

    Komputer Nie Generuje Bledow samo diagnostyki wszytsko OKI

    Na Gazie Nie ma tego Problemu

    Wczesniej nie bylo instalacji gazowej i problem sie pojawil
    pomogla wymiana Sondy Miała Spalona Grzałke.

    Instalcja Gazowa :
    Raduktor Parownik BRC Super powyzej 140 KW
    Komputer Autronic AL 700
    Emulator Wtyskiwaczy na Kazde 6 Wtryskiwaczy
    Butla w Kolo

    Mixer 36mm

    teraz pytanie Srednica Dolotu ma 80mm czy ten mixer nie jest zamala jaki powinien byc odpowiedni slyszalem teorie ze 32mm , 34mm ze 36mm jest za duzy inni ze powienien byc 46mm inni ze 50mm soniczny ??

    mixer ma takzwane wyjscie na wolne obroty i jest przykrecony do przepustnicy.

    Kolejny Problem To Zuzcie Paliwa
    Beznyna 11 Trasa 18 Warszawa Miasto
    Gaz 10 Trasa 16 Warszawa

    Kolejny Problem To jest to ze gasnie wrzucjac na luz powyzej 10km/h
    nie zawsze jest wygodne hamowanie biegami . wzbogacenie mieszanki nic nie daje a nie chem modyfikowac dolotu typu zrob dolot powietrza tak by zasyal z boku lub odwrotnie niz kierunek jazdy


    Instalacja Gazowa jest dobrze ustawiona ustawienia sondy itp. i ustawiany tryb sportowy. auto dobrze chodzi na gazie lecz slabiej niz na bezynie ale chcialem to zmienic zakladajac wiekszy mixer moze soninczy ? chodz mi by dobrze na gazie dobrze chodzil


    Zuzycie Benzyny jest takie samo od czasu kiedy go kupilem az do momentu zalozenia instalacji gazowej

    Bylem w ASO Nissana i sa bezradni prosze o pomoc.

    nawet sprawdzalem czy samo diagnostyka jest sprawna odlaczylem sonde to odrazu wywalio itp.

    Pozdrawiam
    Nikoś Wariat

    0 29
  • Fibaro
  • #2 05 Kwi 2005 20:26
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Nie widzę skąd jesteś,teoretycznie tego problemu rozwiązać się nie da.

    0
  • #3 05 Kwi 2005 20:33
    a1018s
    Poziom 13  

    a poprostu zobacz pompe paliwa, a nastepnie zobacz też filtr paliwa
    POZDRO

    0
  • #4 05 Kwi 2005 21:20
    autoel
    Poziom 25  

    Cytat:
    wrzucjac na luz powyzej 10km/h
    nie zawsze jest wygodne hamowanie biegami . wzbogacenie mieszanki nic nie daje a nie chem modyfikowac dolotu

    W tym przypadku sytuacja patowa, jeżeli nie chcesz zmodyfikować dolotu, to pozostaje pogodzić się z gasnącym silnikiem, innego rozwiązania (prostego) nie ma, mikser można by założyć "strumieniowy" powinno być lepiej jak na palniku (lepsza dynamika, ciut mniejsze spalanie, przynajmniej ja mam takie doświadczenia z tym mikserkiem).

    0
  • #5 05 Kwi 2005 22:55
    Nikos_Wariat
    Poziom 13  

    Stanisław Chwalisz napisał:
    Nie widzę skąd jesteś,teoretycznie tego problemu rozwiązać się nie da.


    Jestem z Warszawy Dzielnica MOKOTOW


    a1018s napisał:
    a po prostu zobacz pompe paliwa, a nastepnie zobacz też filtr paliwa
    POZDRO


    Pompe sprawdzalem i filtr wymieniony przeczyatj caly Post tam jest napisane co wymienilem co sprawdzilem.

    autoel napisał:
    Cytat:
    wrzucjac na luz powyzej 10km/h
    nie zawsze jest wygodne hamowanie biegami . wzbogacenie mieszanki nic nie daje a nie chem modyfikowac dolotu

    W tym przypadku sytuacja patowa, jeżeli nie chcesz zmodyfikować dolotu, to pozostaje pogodzić się z gasnącym silnikiem, innego rozwiązania (prostego) nie ma, mikser można by założyć "strumieniowy" powinno być lepiej jak na palniku (lepsza dynamika, ciut mniejsze spalanie, przynajmniej ja mam takie doświadczenia z tym mikserkiem).


    To jakie Jest rozwiaznie Ktore nie jest Proste ??

    Nie tyle co nie chem modyfikowac dolotu tylko nie chcem tracic mocy.
    o Jakim FI Mixer bys mi polecalal i jaki soniczny ? czy zwykly ??? najwazniesz ze musi byc nakrecany na kolektor i z wyjsciem na wolne obroty . i moze wiesz gdzie taki dostane albo kto taki mi zrobi ??


    Pozdrawiam
    Nikos Wariat

    0
  • #6 06 Kwi 2005 00:29
    Maintenance
    Poziom 12  

    Witam,

    troche wymieniles :-), proponuje wymienic czujnik polozenia walu - jesli problemu nie ma zazwyczaj na zimnym silniku, to moze czujnik sie konczy.

    0
  • #7 06 Kwi 2005 00:43
    Nikos_Wariat
    Poziom 13  

    Czujnik Połozenia Wału Akurat dzisiej wymienilem dalej to samo :( mechanik niezle sie nameczyl by sie do niego dostać .
    Dobrze ze auto dostałęm za darmo w spadku bo jak narazie włozyłem łącznie z instalacja gazowa 4600zl i jak go muli tak go dalej muli.

    na gazie chodzi bez zazutu.

    dzisiej robilem test podpiolem laptopa pod instalacje gazowa i obserwowalem odczyt z sondy lambdy
    jak go nie muli mieszanka jest ok
    jak go zaczyna mulic mieszanka robi sie bardzo uboga 0.2v

    Nie wiem czy komus cos to pomoze
    ale ja juz nie mam pomyslow.

    Pozdrawiam
    Nikos Wariat

    0
  • #8 06 Kwi 2005 13:26
    nepek59
    Poziom 13  

    Piszesz że temperatura silnika nie ma wpływu na mulenie a dalej że na ciepłym raz muli araz nie .
    Sprawdź przesłonę ciepłego powietrza czt się nie blokuje czasem, bo na bardzo gorącym silniku gdy będzie zasysać rozgrzane powietzre (rzadkie, rozpręrzone) to silnik jest niedoładowany i mułowaty.

    0
  • #9 06 Kwi 2005 13:53
    Nikos_Wariat
    Poziom 13  

    Dolot w tym samochodzie jest zrobiony tak ze zasysa tylko i wyłacznie zimne powietrze . to nie polonez ze zasysa zimne / cieple powietrze

    0
  • #10 06 Kwi 2005 17:39
    manta
    Moderator Samochody

    Dwie rzeczy wydatek pompy paliwa i katalizatory,ew. układ wydechowy,miałem podobne objawy nissan 300zx bez obciążenia ciśnienie paliwa było w normie dopiero w czasie jazdy spadało na zimno jeszcze to jakoś jeździło a po rozgrzaniu od 2-4000 rpm ni diabła ,zamontowałem manometr w aucie i mierzyłem ciśnienie w czasie jazdy spadało znacznie poniżej wartości nominalnej.

    0
  • Fibaro
  • #11 06 Kwi 2005 21:14
    Nikos_Wariat
    Poziom 13  

    Dzisiej Probowalem tak :
    w rure powrotna paliwa zatkalem sruba na cybancie tak by nie zblokowac zawar zwrotny.
    dalej muli.
    nastepnie sprawdzalem cisnienie na pompie pod czas jazdy jak go muli i cisnienie na manometrze stoi deba 3,5 atmoswery.

    Dowiedzialem sie od poprzedniego wlasciciela ze to zaczelo sie dziac po tym jak wymienil sprzeglo do wymiany sprzegla byla wyjmowana skrzynia bez silnika . wiec wpadla mi mysl ze moze jakis kabel jest nie podpiety albo cos ale nic nie znalazlem wszystko jest oki.

    Wydech odpada ze jest zatakny bo juz bawilem sie w wyciaganie katalizatora i jazde bez katalizatora poza tym ze bylo glosno jak siemasz nic sie nie zmienilo dalej go muli.

    Auto odpalam na bezynie co prawda przezucam na gaz ale zanim sie przezuci i nagrzeje to musze pojezdzic na bezynie ale na benyznie nie da sie jezdzic... na trasie nie moge nikogo wyprzedziec ostanio szalu dostawalem ze VW Polo 1.4 mnie bral. a nie jest wygodna jazda na benzynie od 4 do 6500 obrotow na dluzsza mete i szkoda mi silnika.
    A ostanio gosc w CQ 700 patrzyl sie na mnie jak na idiote czy jaja ze niego robie.

    0
  • #12 06 Kwi 2005 22:40
    mirek82
    Poziom 11  

    Witam mam też podobny problem w audi 2,0 16v. Bez gazu co prawda, ale jest slabsza od poloneza. Też wymieniłem już wiele części wstawiłem nawet do serwisu WV i nikkt nic nie wie.
    Pozdrawiam.

    0
  • Fibaro
  • #13 07 Kwi 2005 06:58
    gmp
    Poziom 19  

    Problem z muleniem moze wystepowac min na skutek zlego kata zaplonu. Mialem to u siebie i w polonezie( zatarty wraitor) i w BMW (zly kontakt plytki ze slizgiem potencjometru przeplywomierza). Z ty m przeplywomierzem to bylo tak ze zle chodzil na benzynie a nagazie bylo m iiare OK. Dobrze by bylo gdybys sprawdzil czy przy przyspieszaniu zmienia sie sygnal z przeplywomierza(tzn czy ECU go widzi) no i sprawdizlbym czy ECU zwieksza dawke paliwa przy wciskaniu gazu(dobrze by bylo podpiac sie oscyloskopem do wtryskiwacza) i jeszcze sprawdzic zmiane kata zaplonu (lampa) przy zwiekaszaniu obrotow.

    0
  • #14 07 Kwi 2005 12:58
    Nikos_Wariat
    Poziom 13  

    Dzisiej bawilem sie trocha bardziej sygnal od przelywomierza na osyloskopie jest nastomiast podpiolem 6 miernikow pod wtryskiwacze i wychodzi na to ze komp nie otwiera wtryskiwaczy w momencie mulenia tzn. jak normalne jest to na miernikach mam praktycznie caly czas 12v a jak zaczyna mulic to to jest 0 ~ 12v widoczne do zaobserowania ze nie podaje napiecia . wiec kwesia zaplonu tez odpada

    0
  • #15 07 Kwi 2005 14:54
    gmp
    Poziom 19  

    Nikos_Wariat napisał:
    Dzisiej bawilem się trocha bardziej sygnal od przelywomierza na osyloskopie jest nastomiast podpiolem 6 miernikow pod wtryskiwacze i wychodzi na to ze komp nie otwiera wtryskiwaczy w momencie mulenia tzn. jak normalne jest to na miernikach mam praktycznie caly czas 12v a jak zaczyna mulic to to jest 0 ~ 12v widoczne do zaobserowania ze nie podaje napiecia . wiec kwesia zaplonu tez odpada

    Miernikiem nie zobaczysz sygnalu na wtryskiwaczch, tam czasy sa liczone w ms wiec trudno zebys cokolwiek wykryl miernikiem. Na oscyloskopie powinno byc widoczne zwiekasznie czasu otwarcia wtryskow przy przyspieszaniu .Raczej nie potrzba mierzyc na wszystkich na raz, bo prawdopodobnie sa strowane dwie grupy po 3 wtryski.

    0
  • #16 07 Kwi 2005 15:45
    Nikos_Wariat
    Poziom 13  

    z grupowanie wtrysykiwaczy tak moze byc lanci fiacie oplu itp. wg schematow polaczen itp.Ale u mnie Kazdy Wtryskiwacz ma odzielny kanał.

    0
  • #17 07 Kwi 2005 22:37
    Radeon 24
    Poziom 24  

    Witam!! Pisales w swoim poscie w jednym z punktow wymieniles ze sprawdziles takie cos jak EGR (czyli recylkulator spalin). Czailem podobny objaw tylko ze w oplu i przyczyna byl wlasnie EGR. Nie wiem jak jest w twoim Nissanie (nie grzebalem jeszcze przy tym) ale przynajmniej w Oplu w recylkulatorze jest trzpien (grzybek), ktory dziala jak zawor i on pokrywa sie nagarem. Nagar ten uniemozliwia przesow tego trzpienia (jest on "zatarty"). Czasami ECU nie jest w stanie uznac ze cos jest zle i nie zgalsza tego problemu (nie ma zapisow po podejsciu z urzadzeniem diagnostycznym). Jak masz mozliwosc i checi zdejm go z auta dobrze wyczysc, wyskrob delikatnie i zloz. Napisz czy cos to dalo. Pozdrawiam, powodzenia!!!

    0
  • #18 08 Kwi 2005 17:39
    Nikos_Wariat
    Poziom 13  

    Czyszenie EGR nic nie dalo dalej do muli , i sprawdzalem ze dzila na gazie jak wzilolem wywalilem atutator a wstawilem srube regulacyjna i otwarlem ja na maxa to zaczol sie otwierac i zmykac.

    Teraz dodam schematy moze ktos cos doradzi schematy sa do wersji europejskiej od amerykanskiej roznica sie :
    mam 1 sonde nie 2-ie
    mam jedna cewke a nie 6 ale za to mam kopulke i palec.
    mam automatycznie zapisnajace sie pasy bezpieczenstwa.
    moja ma 204 konie europejska 170.
    tak to optycznie sie niczym nie roznica poza swiatlami dzienymi bocznymi dodatkowymi

    Zastanawia mnie to co to jest zawor dwusowakowy opis na pliku 3.jpg to jest jedyna chyba zecz z czujnikow ktorego nie sprawdzalem bo nie wiem jak i nie wymienialem ???

    0
  • #19 09 Kwi 2005 10:39
    blacktop
    Poziom 13  

    gmp napisał:
    Nikos_Wariat napisał:
    Dzisiej bawilem się trocha bardziej sygnal od przelywomierza na osyloskopie jest nastomiast podpiolem 6 miernikow pod wtryskiwacze i wychodzi na to ze komp nie otwiera wtryskiwaczy w momencie mulenia tzn. jak normalne jest to na miernikach mam praktycznie caly czas 12v a jak zaczyna mulic to to jest 0 ~ 12v widoczne do zaobserowania ze nie podaje napiecia . wiec kwesia zaplonu tez odpada

    Miernikiem nie zobaczysz sygnalu na wtryskiwaczch, tam czasy sa liczone w ms wiec trudno zebys cokolwiek wykryl miernikiem. Na oscyloskopie powinno byc widoczne zwiekasznie czasu otwarcia wtryskow przy przyspieszaniu .Raczej nie potrzba mierzyc na wszystkich na raz, bo prawdopodobnie sa strowane dwie grupy po 3 wtryski.


    Faktycznie miernikiem czasu wtrysku nie zmierzysz, ale wydaje mi się że napięcie zasilające 12V to chyba cały czas powinno być na wtryskiwaczach.
    Co do tego zaworu to wygląda, że steruje zmianą długości dolotu powietrza. Nie bardzo widzę na tym zdjęciu jak on dokładnie wygląda, ale w innych samochodach doprowadzone są do niego rurki z podciśnieniem i po załączeniu podciśnienie doprowadzone do jakiegoś elementu wykonawczego otwiera klapę sterującą długością dolotu lub geometrią kolektora./najczęściej te zaworki mają trzy krućce i trzeba sprawdzić czy dobrze są założone podciśnienia/

    0
  • #20 09 Kwi 2005 15:33
    BATi
    Poziom 10  

    Ja mam golfa z 92 na gazie i po pewnym okresie eksploatacji objawy były takie same tzn: po nagrzaniu sie na benzynie nie chce normalnie jeździć po przełączeniu na LPG normalnie brusi. Jeździłem do elektryka pod komputer i komputer nic nie pokazał poza tym mieli tam do naprawy taki sam model i taki sam problem i rozkładali ręce. Mechanik tez ręce rozkładał. Pojechałem tam gdzie gaz założyli i gość stwierdził że komp pokładowy auta głupieje i rada bardzo prosta: zresetować kompa do ustawień fabrycznych tzn na noc odłączyć mase od akumulatora w moim przypadku wystarczyła godzinka i autko znowu zdrowe mam nadzieje że pomoże pozdrawiam

    0
  • #21 09 Kwi 2005 17:53
    Nikos_Wariat
    Poziom 13  

    Odłączanie Akumulatora nawet na 3 dni nie pomaga pozatym nie wiem czy doczytales ale sprawdzalem na 2 komuterze z normalnie jezdzacego auta i dalej to samo i problem byl przed zalozeniem gazu a nie jak w twoim przypadku problem jazdy na gazie tylko u mnie jest problem na bezynie i powtarzam problem byl przed zaloeniem instalacji gazowej.


    Ogladalem te 2 czujniki i rurki podcisnieniowe sa wszystkie zalone kazda nie jest peknieta i kada jest szczelna

    0
  • #22 09 Kwi 2005 18:44
    tresch
    Poziom 9  

    omega 97 rok

    Co do twojego problemu z gazem
    gasl mi na gazie, przy wrzucaniu na luz przy niskich obrotach, --> przyczyna --> za niski poziom plynu w chlodnicy.

    czujniki pokazuja ze silnik jest cieply a to nie prawda, nastepuje zamrozenie parownika

    Dodano po 9 [minuty]:

    Wymieniles juz wiele rzeczy, widze ze jestes cierpliwy:))

    Brak mocy moze byc spowodowany wylaczeniem jednego z cylindrów
    moze po prostu nie pracuje ci na wszystkich?, wystarczy chwilowe wylaczenie, nie regularna praca jednego

    inna przyczyna moze byc zly dostep powietrza
    inny na benzynie, inny na gazie....

    moze cos pomoglem

    Pozdrawiam

    0
  • #23 09 Kwi 2005 20:17
    zmludek
    Poziom 11  

    Jak auto jeżdzi dobrze na gazie a na benzynie muli to nie bedzie to wuina zapłonu itd sprawdz pompe przeody paliwowe, sonda musi być dobra. Zobacz tez filtr powietrza

    0
  • #24 10 Kwi 2005 09:58
    sigi
    Spec od samochodów

    Uważam, że przyczyna tkwi w wadliwym przepływomierzu powietrza.

    Pozdrawiam.

    0
  • #25 10 Kwi 2005 10:31
    Nikos_Wariat
    Poziom 13  

    tresch napisał:
    omega 97 rok

    Co do twojego problemu z gazem
    gasl mi na gazie, przy wrzucaniu na luz przy niskich obrotach, --> przyczyna --> za niski poziom plynu w chlodnicy.

    czujniki pokazuja ze silnik jest cieply a to nie prawda, nastepuje zamrozenie parownika

    Dodano po 9 [minuty]:

    Wymieniles juz wiele rzeczy, widze ze jestes cierpliwy:))

    Brak mocy moze byc spowodowany wylaczeniem jednego z cylindrów
    moze po prostu nie pracuje ci na wszystkich?, wystarczy chwilowe wylaczenie, nie regularna praca jednego

    inna przyczyna moze byc zly dostep powietrza
    inny na benzynie, inny na gazie....

    moze cos pomoglem

    Pozdrawiam



    Ja Poziom Wszystkich Plynow sprawdzam raz na 7 dni , na szczescie nie ubywa . wiec z gazem zes nie pomogl . A pozatym Komputer w instalacji gazowej jest ustawiony ze jezeli parownik nie nagrzeje sie do 30 stopni to nie przezuci.

    Jesli Chodzi O Brak Mocy A Raczej Jego Mulenie to na Probe Jadac na Gazie Zdemontowalem 1 przewod zaplonowy . i co ciekawe auto jechala moze nie szedl najlepiej ale chodzil jak 2.0 litrowka i nie mulilo go.
    Wiec Raczej To nie jest kwestia ze chodzi na 5...4... grach niz 6. Przczyna polega ze komputer nie podaje benzyny w momecie ze go muli
    Dostep Powietrza co miales na mysli ???


    zmludek napisał:
    Jak auto jeżdzi dobrze na gazie a na benzynie muli to nie bedzie to wuina zapłonu itd sprawdz pompe przeody paliwowe, sonda musi być dobra. Zobacz tez filtr powietrza

    Przeczytaj Post Pompa z przwodami i zaworem zwrotnym oraz sonda byla juz sprawdzana z 17 razy

    sigi napisał:
    Uważam, że przyczyna tkwi w wadliwym przepływomierzu powietrza.

    Pozdrawiam.


    "sprawdzone na 2 komputerze z jezdzacego auta i na 2 przeplywomierzu dalej to samo" auto dawca nie ma takich problemow wiec to raczej nie przeplywomierz czytaj uwazniej posty. Pozatym Jak Odlacze Tylko Przeplywomierz to wogole sie nie da jezdzic auto szarpie nie ma wolnych obrotow w max obroty jakie mozna wyciagnac to 2,500 (sprawdzane oczywscie na benzynie) a na gazie jak odlacze przelywomierz to auto po prostu gasnie -> nie ma wolnych obrotow i tez szarie itp do 2500 oborotow i wiecej nie idzie (chyba brak zaplonu ??) wiec nie wydaje mi sie zeby to byla wina przeplywomierza skoro na 2 aucie jezdzi bez problemowo ????

    0
  • #26 10 Kwi 2005 11:37
    sigi
    Spec od samochodów

    Może to być jeszcze wina uszczelki pod głowicą - miałem taką samą wadę w Volvo i była to właśnie uszczelka pod głowicą. Silnik może na gazie pracować idealnie a na benzynie nie musi gdy jest wada w głowicy.
    Wina zaworów też może powodować takie zachowanie silnika. Wtryskiwacze mogą się też zacierać.

    Pozdrawiam.

    0
  • #27 10 Kwi 2005 14:14
    mirozory
    Poziom 15  

    ja mam silnik forda 3.0 v6 12 zaworowy i ze spalaniem mam tez cos podobnego na trasie wynosi ok.10 l jak nie deptam w mieście pali 20-25 l benzyny na gazie bylo duzo lepiej do 16 l w miescie .w moim przypadku w trakcie gdy silnik jest zimny niekopci jak sie zagrzeje zaczyna lykac takie ilosci oleju ze glowa boli ok 1l na 100km mechanik mi sciagnął uszczelki pod głowicami wymienił uszczelniacze na zaworach,dotarł gniazda na zaworach, pierscieni niewymieniał wlał jakiś płyn w cylindry i stwierdził nastepnego dnia ze niema sensu wyciągać tłoków ze gdyby pierscienie były zuzyte to w bardzo krotkim czasie płyn by przeleciał i tak skrecił do kupy a objaw nieustąpił wydałem ponad 1000zł za naprawe która nic niedała wczesniej wymieniałem swiece oryg usa przewody dobierałem nowe ale z europejskich aut wg długosci i podobnych koncowek,wym czujniki temp płynu pod deske i kompa, termostat ,filtry ,płyny, kopułke ,palec bo mech chuczał że to podstawa a ja tylko wydawałem kase, po samych tylko kablach jak zmienił byłem taki wk...że je wyrzuciłem w kosz, zadna rzecz niedała poprawy cisnienie które miałem na początku na 5 (11) a na 1(9,5~10) zmieniło sie nieznacznie i to dopiero po jakims czasie jak sie zawór chyba doklepał to na tym jednym jest 10,5 a silnik jak kopcił to kopci ,teraz moze troche mniej bo rozebrałem a raczej rozdzieliłem taki zaworek (wyciągnąłem spręzynke z tego trzpienia bo wydawało mi sie że jest otwarty cały czas i tą spreżyne rozciągnąłem i całosć skleiłem)który wychodzi z pokrywy zaworów i z niego wychodzą przewody podcisnieniowe ieden do kolektora ssącego a drugi do przodu do jakies puszki gdzie jest elektrozawor chyba do tempomatuchyba jest to zawór pcv ale niewiem dokładnie jak ma wyglądac sprawny) co do mojego auta ja sam zczytałem kody błedów i niby jest ok ale chyba dla kompa ale nie dla mnie w trybie serwisowym inicjuje np prace wentylatorów na 2 predkosci a podczas jazdy i na postoju nigdy mi sie sam wentylator nie właczył co do sprawnosci kompa to wyciągam wtyk z czujnika i wentylator chłodnicy się załancza na najszybszym biegu zegar pokazuje zaniżoną wartosc temperatury o połowe w moim przypadku duże spalanie jest spowodowane złą kontrolą temperatury ale ja do swojego narazie nie mam funduszy w twoim przypadku bym sprawdził temperature ale nie na deske tylko z tego drugiego czujnika na kompa moze juz zasniedział w srodku sprawdz opornosciowo zaczynając na zimnym silniku az do pełnego nagrzania a auto najlepiej oddaj na warsztat gdzie sie specjalizują w takich autach jak jest to wersja usa w moim przypadku nikt niechciał mi sprawdzic zapłonu na stroboskopie bo komputer zaczął wariowac ,trzeba wpiąc w zaślepke która steruje w takt impulsów lampe stroboskopową i wtedy mozna ustawić na cechy ale tu gdzie mieszkam nikt niema takiej lampy przy regulacji wg połozenia tłoka mech zle mi ustawił zapłon bo w nocy jak przyjechałem do domu to kolektor mi swiecił na czerwono od temperatury dobrze ze zaznaczyłem mazakiem wcześniejsze ustawienie ,jadąc niczego złego niezauwazylem gdyz zapłon chyba sie cos chyba sam dopasowuje przez to ze jest czujnik stukowy

    0
  • #28 10 Kwi 2005 17:03
    manta
    Moderator Samochody

    Czy dokonałeś sprawdzenia instalacji elektrycznej,ze wszystkich postów wnioskuje że osprzęt silnika jest ok. cpu też więc zostaje kontrola tego co je łączy przewód po przewodzie od czujnika do cpu + masy i zasilania.

    0
  • #29 11 Kwi 2005 17:07
    Tommy82
    Poziom 38  

    Moze masz swiece zle dobranie cieplnie. Przy zakladzniu gazu czasem wymieniaja albo masz zla przerwe, To moga byc swiece bo do zapalenia bezyny jest potrzebna iskra o wiekszej mocy na gazie bedzie wymiatac a na bezynie glupiec .
    Albo lapie ci gdzies lewe powietrze w ukladzie dolotowym i komp glupieje kumpel w swojej lagusi tak mial bo mu ciaproki pokombinowali przy zakladaniu gazu odpielli jakis wezyk od kolektora dolotowego i zaslepili jakims patentem, jak kumpel zgubilten patent to sie zaczely takie jaja dziac tydzien mielismy z zyciorysu

    0
  • #30 11 Kwi 2005 19:57
    balt
    Poziom 19  

    Nie widze na tych schematach sposobu sterowania cewką zapłonową. Widać tam połączenie bezpośrednio ECU ale czy faktycznie tak jest. Bo taki patent jak tam jest to ja na pewno mam w K12 ale cewka wtedy jest w fajce od świecy. Jeżeli jest jedna cewka to prawdopodonie jest element wykonawczy w postaci tranzystora który steruje cewką. Taki patent mam w P11 (primera silnik SR20DE). W aparacie zapłonowym siedzi cewka a nad nią płytka z tranzystorem i czujnikami odczytujacymi tarczę. Może przyczyna leży tutaj. Może tranzystor z jakiegoś powodu się wzbudza? Tylko jeżeli to on to dlaczego tylko na benzynie (głośno myślę) ale może warto sprawdzić. U mnie do aparatu dochodzi gruby zielony przewód i w okolicy aparatu jest wystawiona końcówka przypięta do wiązki (prawdopodobnie jakaś kontrolna) na tej końcówce można ładnie oscyloskopem sprawdzić co się dzieje z zapłonem.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo