Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf Mk6 2,0 TDI - Wibracje, drgania silnika przy ok 1,5 tys obrotów

28 Lut 2014 20:47 7173 8
  • Poziom 2  
    Witam!
    Jestem całkowicie załamany. Nabyłem ten oto wspomniany w temacie wymysł motoryzacyjny jakieś 2 miesiące temu i pojawiają się pewne problemy.
    Otóż..gdy silnik staje się ciepły, przy zwiększaniu obrotów np. podczas rozpędzania w okolicach 1,5 tys słychać takie chrobotanie, wibrowanie najbardziej w środku ale to jest wyraźnie z silnika.
    Gdy tylko obroty zejdą niżej lub wzrosną do okolic np 2 tys problem znika.
    To samo tyczy się zimnego silnika, gdzie praktycznie nie ma tego problemu.

    Co to może być? Czy sprzęgło?/koło dwumasowe?
    Zastanawia mnie tylko to, czy jest możliwe aby w aucie z 2009 roku, z przebiegiem 69 tys były już takie awarie?
    Zaczyna się bać co będzie jak przekroczy 100 tys..
    Miał ktoś podobny problem? Czy tak można na razie jeździć? Czy lepiej nie?
    Póki co sprzęgło i cały napęd działa normalnie, tak samo silnik na wolnych obrotach i przy zapalaniu pracuje poprawnie.

    Dane samochodu:
    VW Golf VI 2,0 TDI CR 140 KM
    rocznik: 2009
    przebieg ok 69 tys
  • Poziom 20  
    Dwumasa do sprawdzenia. Pedał sprzęgła drży podczas jazdy , szczególnie pod obciążeniem?
  • Poziom 2  
    Nie, pedał sprzęgła działa normalnie. Jedyne niepokojące objawy to właśnie te wibracje, drgania ale dopiero gdy obroty wzrastają, gdy silnik pracuje na wolnych obrotach, wszystko jest ok.

    Jak można w prosty, domowy sposób sprawdzić dwumasę? Chyba że tylko rozebranie? Można jakoś jadąc ocenić jak to funkcjonuje?
  • Poziom 1  
    Witam,

    Mam dokładnie ten sam problem z chrobotaniem silnika tylko że w Passacie 2,0 TDI silnik BMP. PanJan878 czy już wiadomo co było przyczyną tego niepokojącego dźwięku? Może napęd pompy olejowej, albo łopatki turbiny? Koło dwumasowe było 10000 km temu wymieniane...
  • Poziom 32  
    PanJan878 napisał:
    podczas rozpędzania w okolicach 1,5 tys słychać takie chrobotanie, wibrowanie najbardziej w środku

    Ja u siebie również zaczynam coś takiego czuć. Tak, jakby coś chrobotało, albo jakaś śrubka podskakiwała, czy grzechotała. Tylko jest to raczej sporadycznie.
    PanJan878 napisał:
    Zastanawia mnie tylko to, czy jest możliwe aby w aucie z 2009 roku, z przebiegiem 69 tys były już takie awarie?

    To nie tak źle, mój ponad połowę młodszy i mniejszym przelotem. W serwisie powiedzieli ten typ tak ma i żeby więcej gazować. Masakra. :evil: Choć na postoju nie słychać żadnego chrobotania, tylko podczas jazdy właśnie przy ok. 1500 rpm.
    Ja widzę jeszcze do wymiany poduszki i/lub przeguby skoro sprzęgło i dwumasa jest ok (w/g serwisu).
    PanJan878 napisał:
    Miał ktoś podobny problem? Czy tak można na razie jeździć? Czy lepiej nie?

    Lepiej wybadaj sprawę. Jak zrobisz, albo się dowiesz co jest - daj znać.
    Ja tylko czekam na moment, kiedy pozbędę się problemu (czyt. auta :) ).
  • Poziom 2  
    Proponuje posprawdzać na postoju - zwiększając obroty (bo u mnie ten problem także pojawiał się gdy auto "stało") - wystarczyło wcisnąć gaz i gdy obroty przekraczały 1,5 tys pojawiały się wibracje..ale..o co chodzi? najlepiej sprawdzić czy jakaś pokrywa filtrów, osłon nie wibruje..u mnie był taki problem - że to pokrywa filtra (chyba powietrza?) wibrowała, wystarczyło ją docisnąć czymkolwiek i już problem zniknął, może to kwestia wyrobionego plastiku? Trudno powiedzieć, u mnie nie było żadnej poważnego problemu. I po tym zabiegu wszystko wróciło do normy.
  • Poziom 32  
    No to całe szczęście, że się Tobie udało :)

    No to ja dzisiaj sobie posprawdzam co nieco :)
    Czy problem u mnie występuje na postoju to tego nie zauważyłem. Ale najczęściej pojawia się podczas delikatnego/wolnego przyśpieszania.
    W sumie to może być dobry trop, bo gdyby to była dwumasa to by było ją raczej cały czas słychać...
  • Moderator Samochody
    Jeszcze jest pytanie czy ktoś nie ruszał pompy oleju, źle ustawione wałki balansujące powodują taki efekt.
  • Poziom 32  
    domex32 napisał:
    Jeszcze jest pytanie czy ktoś nie ruszał pompy oleju, źle ustawione wałki balansujące powodują taki efekt.

    U mnie raczej to wykluczam, chyba, że serwis na przeglądzie maczał w tym palce (co nie jest niemożliwe).
    Póki co nic dzisiaj nie słyszałem, a przejechałem 60km. Dziwna sprawa...
    No nic... Cały czas obserwuję.