Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD - KONTROLKA CISNIENIA OLEJU

28 Lut 2014 21:03 4788 3
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich posiadam Chryslera Grand Voyagera 2.5 CRD z 2001 r . W autku byl wymieniony silnik jest tam teraz silnik z 2003 roku . Wszystkie czujniki zostaly wymienione a problem polega na tym , ze gdy jade pod górke dodam wiecej gazu tak 3tys obrotów i temteratura podskoczy włancza mi sie kontrolka Cisnienia oleju a gdy odpuszcze mu z gazu kontrolka gasnie . Czy moze to byc cos z elektronika ? ktorys komputer nie jest zgrany z tym silnikiem czy raczej cos mechanicznego ?
    P.S - Auto ma dobre cisnienie oleju przy 2.5 Tys obrotów ponad 2 Bary .
  • Poziom 13  
    nie pytam się jaki olej był wlany i czy właściwy jest poziom tego oleju w misce. Zatem na początek:
    primo) dolej oleju ponad górną kreskę
    drugie primo) spróbuj zmienić olej na jakiś markowy kupiony w sklepie samochodowym a nie wielobranżowym. Objaw, że przy wzroście temperatury spada ciśnienie oleju jest normalny, bo spada lepkość.
    Trzecie primo) zmień termostat na niższą temperaturę. Do tego silnika są bodajże dwa rodzaje termostatów.
  • Poziom 10  
    Termostat był wymieniany lecz moze to ten nie własciwy . A olej na zime zalałem 5W30 przedtem to praktycznie sie działo tylko w lecie przy wysokich temperaturach ale zaczeło nawet sie to przed wczoraj dziac jak byłem w trasie . W każdym bądz razie przed wymiana silnika nic sie nie działo dopiero po wymanie takie jaja zaczeły sie dziac .
  • Poziom 13  
    spadek ciśnienia może być jeszcze w wyniku wyeksploatowania silnika, tzn. są zbyt duże luzy na łożyskach wału korbowego, a wtedy remont silnika. Ale ja bym pomierzył jakimś manometrem ciśnienie oleju wtedy gdy świeci się kontrolka. Jak będzie ponad 2 bary to ja bym jeździł i olał sprawę, bo to wygląda na jakiś brak kontaktu elektrycznego. Poza tym możesz zmierzyć ciśnienie sprężania na każdym z cylindrów (może być trochę kłopotliwe bo trzeba wykręcić wtryskiwacz). Nie jest ważne jaka będzie wartość, ale jaka będzie różnica pomiędzy cylindrami - jak będzie spora to jest niedobrze i masz problem, bo pierścienie w danym cylindrze nie trzymają szczelności i paliwo leci do karteru i rozrzeda olej smarujący.
    Jak będziesz wymieniał olej to daj polski semisynthetic platinum. Nie wiem jak pełna nazwa, ale ma 10W-40 ja jeżdżę całorocznie i nie narzekam. 5W-30 może być za rzadki i jeśli Ci ON przechodzi do oleju przez pierścienie (tak się zdarzyć może) to wtedy on jest bardzo rzadki i nie trzyma ciśnienia.