Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FIAT Stilo 1.9 JTD 115 KM - Zapiekające się zaciski tylnej osi

winuser2 28 Lut 2014 21:30 9003 9
  • #1 28 Lut 2014 21:30
    winuser2
    Poziom 17  

    Mam problem z zapiekającymi się zaciskami na tylnej osi. Problem zaczał się kiedy bez naciskania hamulca piszczały tylne hamulce. Pojechałem do mechanika który stwierdził, że klocki są zjechane do zera (co pewnie było powodem ciągłego obcierania). Wymienione zostały tarcze i klocki (wszystko firmy TRW). Za całość zapłaciłem 410 zł. W cenie było też "czyszczenie zacisków".

    Przejechałem około 400 km i wraz z polepszaniem się siły hamowania, klocki zaczęły obcierać na nowo. Dodam, że przed naprawą felgi były bardzo gorące po przejechaniu około 50 km. Tym razem jest to samo i dodatkowo wydobywa się swoisty swąd i czuć gorąc. Jeśli jadę do pracy (około 10 km) to czasami coś "zapiszczy samo z siebie" ale generalnie koła się nie nagrzewają, tylko jak jadę gdzieś dalej.

    Teraz pytanie : czy to może być wina zużytych zacisków na których na tłoczkach są "wżery" (nie widziałem ich, ale ludzie na internecie twierdzą że to częsty powód) przez co nie odbijają do końca i klocki się zużywają w szybkim tempie.

    Czy sensowne jest kupienie nowych zacisków ? (koszt po oddaniu starych 370 PLN za sztukę, firmy FTE).

    Czy może kupić regenerowane zaciski ? Koszt to około od 200 do 350 PLN. Chciałbym poradzić się kolegów zanim pójdę do mechanika, który krzyknie mi 500 zł za jeden zacisk.


    Pozdro.

    0 9
  • Sklep HeluKabel
  • #2 28 Lut 2014 21:34
    toku74
    Poziom 31  

    Zmień mechanika. Nowe klocki i tarcze to nie wszystko. Tłoczek bez wżer i prawidłowo pracujący, drożne przewody płynu, czyste prowadnice klocka i proste prowadnice zacisku. Musi działać. No chyba, że pompa nie odpuszcza, ale to wszystko do ustalenia.
    A co do zacisków, to ja od kilku lat używam regenerowanych przez TRW lub ABS. Do tej pory złego słowa powiedzieć nie mogę.

    1
  • Sklep HeluKabel
  • #3 28 Lut 2014 21:36
    winuser2
    Poziom 17  

    Dziękuję za odpowiedź. Inne osoby obeznane w temacie też mogą wyrazić swoje zdanie :)

    A z innej beczki : Ktoś z okolic Tychy, Mikołów, Katowice może polecić zaufanego mechanika ? :)

    0
  • #4 01 Mar 2014 07:26
    blondyn26044
    Poziom 11  

    Co do zacisków, zestaw naprawczy na strone, nowy tłok, uszczelnienia to około 100 zł. plus robota za 1 zacisk w granicach 50-70 zł. Przeciętny mechanik to zrobi :)

    0
  • #5 01 Mar 2014 08:41
    mateuszTYGRYS
    Poziom 15  

    I znowu mechanika wina ze zaciski masz do wymiany.

    0
  • #6 01 Mar 2014 11:49
    marcinkozi11
    Poziom 9  

    tak jak pisze toku74, . przy takiej sytuacji należy sprawdzić tłoczek, drożność przewodów elastycznych, ma być czyste jarzmo i w miejscach gdzie pracuje klocek ma być posmarowane pastą ceramiczną, nie miedzianą, prowadnice zacisku czy pracują odpowiednio, czy płyn hamulcowy nie ma pow 2% zawartości wilgoci. jak to bedzie ok to sytuacja to bedzie ok

    0
  • #7 01 Mar 2014 14:34
    fjodek
    Użytkownik obserwowany

    Teoria o pastach ceramicznych i praktyka troche sie rózni .
    Wymien zaciski , nie baw sie w zestawy naprawcze , maja sens tylko przy przeciekach.Jak dales nowe klocki i tarcze to tłok jest maksymalnie wcisniety , płyn se spokojnie rdze z tłoczka zje. Skoro tak sie nie stało to juz im zaden zestaw naprawczy nie pomoże.

    Moderowany przez manta:

    A gdzie takich mądrości uczą? Zaciski się regeneruje, nawet z aut lat 60-tych.
    Nie wiedziałem że płyn hamulcowy posiada otwór gębowy...
    Następnym razem będzie ostrzeżenie.
    Popracuj też nad pisownią.
    3.1.14. Zabronione jest publikowanie wpisów niezgodnych z tematyką danego forum lub wątku dyskusji.

    0
  • #8 01 Mar 2014 16:08
    blondyn26044
    Poziom 11  

    fjodek twoja teoria jest błędna.. czasami tłok jest tak skorodowany, że uwierz ale płyn tego nie rozpuści. Nie wiem jaką masz praktykę ale to co piszesz to są bzdury.. dlaczego niby nie ma sensu wymiana tłoczka z uszczelniaczami? Wystarczy, że będzie mała dziurka na osłonie tłoczka i tłok skoroduje. Jeśli okaże się że rzeczywiście masz zaciski do wymiany, kup uszczelniacze+tłok mechanik niech dobrze wyczyści tylko zacisk w środku poskłada i będziesz śmigał tak samo jak na nowym. Poza tym myślisz że jak wygląda nowy zacisk? Przeważnie jak kupujesz nowy to stary musisz zdać a po co? Po to żeby oni wymienili tłok + uszczelki, wypiaskują czymś tam prysną i sprzedają nówki sztuki ;)

    0
  • #9 04 Mar 2014 16:23
    winuser2
    Poziom 17  

    Byłem dzisiaj u mechanika. W mojej obecności zdjął koła, obracały się bez problemów. Mechanik nie stwierdził żadnego zapieczenia ani obcierania. Tak samo tarcza nie nosiła śladów przegrzania. A jednak ja nie śniłem, po przejechaniu 45 km ostatnio tylnej felgi nie dało się dotknąć. Przednie były ledwo wyczuwalnie ciepłe. Sam już nie wiem co to może być, wiem że na pewno coś jest na rzeczy bo wielokrotnie słyszałem bardzo wysoki pisk podczas jazdy (bez naciskania hamulca) więc coś definitywnie obcierało.

    Mam przyjechać kiedy sytuacja będzie do stwierdzenia "naocznie" ;) Może wtedy się coś wyjaśni.

    1
  • #10 07 Sie 2014 23:49
    Cichy006
    Poziom 1  

    Miałem identyczną sytuację z zatartym klockiem w tylnym lewym kole oraz bardzo irytującym piskiem w dokładnie takim samym samochodzie. Klocki TRW (też ich używam) są minimalnie za szerokie i bardzo ciężko chodzą w prowadnicach. Przed montażem zeszlifowałem je odrobinę aby płynnie i bez oporów chodziły w prowadnicach (te blaszki na jarzmie), teraz felga jest chłodna i nie ma problemów z grzaniem. Natomiast pisk był spowodowany przez piastę oraz łożysko. Niestety piasta nie nadawała się do użycia więc została wymieniona razem z łożyskiem. Po wymianie pisku brak.

    1