Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cinquecento 700 - SWAP na 1,2 8/16V kilka pytań.

ToJestNick 01 Mar 2014 19:04 9987 24
  • #1 01 Mar 2014 19:04
    ToJestNick
    Poziom 29  

    Witam. Posiadam cieniasa 700setkę.
    Silnik 700 nie zadowala mnie osiągami, powoli też już dogorewa.
    Gdy padnie- myślę nad wstawieniem jednostki 1.2 16V lub 8V z Punto I Sporting+ skrzynia biegów z CC Sporting.
    Chcę brnąć w to, gdyż budę mam w niemalże idealnym stanie blacharskim, i lakierniczym.
    Mam natomiast kilka pytań.

    1. Wybrać silnik 8v czy 16v?

    2. Czy wybierak biegów od CCS nada się bez rzeźbienia? Tzn wykręcam stary- wkręcam nowy?

    3. Na co zwrócić uwagę przy zakupie silnika?

    4. Jest możliwość, aby wmontować silnik przez 2 osoby, czy jest zbyt ciężki?

    5. Sprzęgło stosować z CCS czy z Punto?

    6. Zmieniać zawieszenie samochodu czy zostawić na razie fabryczne?

    7. Robić coś z układem hamulcowym? Mam zamontowane nowe przewody miedziane.

    8. Muszę coś robić z układem kierowniczym, czy mogę wszystko zostawić tak jak jest?

    9. Zmieści się ten silnik bez przeróbki karoserii?



    Na całego SWAP'a będę mógł przeznaczyć około 4,5-5tyś zł.


    Temat jest zupełnie serio, jednakże nie wiedziałem gdzie go zamieścić.

    Czekam na odpowiedzi.

    0 24
  • #2 01 Mar 2014 21:46
    pylos
    Poziom 22  

    Zupełnie serio to wolno zamieniać silniki tylko o tej samej pojemności.

    -1
  • #3 01 Mar 2014 21:47
    ToJestNick
    Poziom 29  

    Swap nie jest zabroniony.

    1
  • Pomocny post
    #4 01 Mar 2014 21:50
    paladyn
    Poziom 15  

    Witam.

    Nie tak dawno robiłem SWAP w CC700 na 1,1 od SCS także postaram się pomóc ;)

    2. Wybierak pasuje, po odkręceniu starego w karoserii masz cztery plastikowe kołki, które należy wyjąc aby przykręcić nowy wybierak. Jedynie co nie pasuje te ten fartuch ochrony w kabinie, tutaj albo przykręcić wkrętami albo kombinować.

    3. Zmierz kompresje.

    4. Sam silnik 1,1 ważył może 50-60KG także 1,2 powinien mieć podobną wagę. Skrzynia była niemal tak ciężka jak silnik. Sam silnik podniesie chuderlak - ważę 60KG i nie miałem z nim problemu. Całość do noszenia w dwie osoby. Co do montażu, ja montowałem go w ten sposób, że potrzebowałem trzech ludzi. Jeden trzyma podniesiony silnik na wielokrążku, kolejny pozycjonuje silnik a trzeci przykręca śruby.

    6. U mnie jest fabryczne i dużo lepiej trzyma się w zakrętach, ale bardziej wali na dołach. Coś za coś.

    7 Układ hamulcowy jest na tyle dobry, że i tak blokuje koła 145 bez większych problemów. U siebie zostawiłem stary i jest OK.

    8. Układ kierowniczy mam stary i zero problemów.

    9. Silnik pasuje aczkolwiek łapa skrzyni biegów już nie. Jak spojrzysz pod maskę to po prawej stronie zaraz pod podłużnicą masz taki kołek, który trzyma rurkę hamulcową. Należy go wyciąć i wywiercić obok niego dziurę na mocowanie łapy skrzyni.

    Co jeszcze musisz zmienić: linka sprzęgła, jak masz prędkościomierz jak od malucha to też, Bak paliwa też by się przydał, bo zewnętrzna pompa paliwa słabo się sprawdza przy małej ilości paliwa, aczkolwiek sam tak jeżdżę.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zapomniał bym jeszcze o przeglądzie rozszerzonym, który kosztował mnie 400zł + 70zł nowy dowód + dopłacenie do ubezpieczenia.

    1
  • #5 01 Mar 2014 22:49
    ToJestNick
    Poziom 29  

    Skrzynia biegów była by fabryczna od CCS, wtedy też trzeba wiercić?

    Patrząc na profil, mieszkasz całkiem niedaleko mnie. W razie problemów- pomożesz za opłatą? Nie robię tego swapa już teraz, narazie zbieram części.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Poza tym wydaje mi się, że 1,2 16V będzie ważył więcej niż silnik 1,1. Sam zobacz:

    Cinquecento 700 - SWAP na 1,2 8/16V kilka pytań.

    0
  • Pomocny post
    #6 01 Mar 2014 23:57
    tzok
    Moderator Samochody

    Silniki MPI (8V i 16V) wymagają wyższego ciśnienia paliwa niż SPI więc pompa paliwa od CCS się nie nada. Po "najmniejszej linii oporu" to 1.1 lub 1.2 ale SPI.

    0
  • #7 02 Mar 2014 00:44
    ToJestNick
    Poziom 29  

    Słyszałem, że nada się pompa od poloneza trucka (zewnętrzna) i taką też chcę zastosować, ona ma wystarczające ciśnienie?

    0
  • Pomocny post
    #8 02 Mar 2014 10:20
    paladyn
    Poziom 15  

    Tak skrzynia była fabryczna. Łapa jest przesunięta do przodu względem starej dlatego wiercenie jest wymagane.

    Skąd jesteś ?

    Pompa zewnętrzna może i ciśnieniowo by dała radę, ale jest problem z bakiem. Przynajmniej u mnie był bo dno baku idealnie płaskie i gdy masz kilka litrów PB to za zakrętach w lewo albo na wzniesieniach łapie powietrze.

    W SPI regulator ciśnienia prawdopodobnie ustawiony jest na 1- 1,2 Bar Natomiast MPI potrzebuje koło 3 Bar na listwie wtryskowej.

    0
  • #9 02 Mar 2014 10:38
    ToJestNick
    Poziom 29  

    Jeżeli miałeś skrzynię z SCS to się nie dziwię, że musiałeś wiercić.

    Jestem z Opatowca.

    0
  • Pomocny post
    #10 02 Mar 2014 10:58
    paladyn
    Poziom 15  

    Jak jesteś z Opatowca to faktycznie nie daleko. Natomiast skrzynia była z SCS z racji tego, że kupiłem w bardzo okazyjnej cenie cały samochód po bliskim kontakcie ze sarną :D

    Najciekawsze jest to, że wczoraj przy silniku delikatnie ciepłym zmierzyłem kompresje na 4 cylindrze. Wymieniałem uszczelkę pod klawiaturą to czemu by nie dowiedzieć się tak orientacyjnie jakie mam sprężanie. Według miernika za 50zł pokazało około 13MPa. Natomiast znalazłem informacje, że fabrycznie powinno być 11,5MPa :) Chyba nie przez temperaturę mam więcej o 1,5MPa :)

    0
  • #11 02 Mar 2014 13:57
    ToJestNick
    Poziom 29  

    Trafiłeś dobry silnik po prostu ;)

    Ja po przemyśleniu kosztów itp, postanowiłem sprzedać 700 i kupić 900, będzie przynajmniej gotowa wiązka pod silnik.

    Jak byś wiedział coś o ładnej 900 (najlepiej z LPG) gdzieś w okolicy do sprzedania, to daj znać ;-)


    CC wystawię później tu na forum, za 1500zł. Powinno pójść bo jest bardzo mocno doinwestowane :-)

    0
  • Pomocny post
    #12 02 Mar 2014 14:20
    tzok
    Moderator Samochody

    900ka była w 2 wersjach - na gaźniku (odradzam) i z wtryskiem. Wersja z wtryskiem od strony elektroniki nie różniła się od 1.1 SPI.

    0
  • #13 02 Mar 2014 15:23
    ToJestNick
    Poziom 29  

    Tak więc chcę kupić 900 na wtrysku, ale najpierw muszę sprzedać 700. Jak sądzisz, jest możliwość dostania 1500zł za 700?

    0
  • #14 02 Mar 2014 16:01
    paladyn
    Poziom 15  

    Wszystko zależy od tego ile możesz dać na swapa. Wiązkę zawsze możesz kupić na złomie, niech utnie przy podszybiu i potem wytniesz sobie zbyteczne przewody. Ja tak mam zrobione, osobna wiązka silnika zaadaptowana do starej z 700.

    Jak masz w dobrym stanie CC to sprzedać za 1500zł to nie powinien być problem. Co do kupna 900 to nie pakował bym się w to. Za mała różnica mocy, poza tym prawdopodobnie nie kupisz nic w dobrym stanie za małe pieniądze. Pierwsze wersje CC miały najlepszą blachę potem było tylko gorzej. Mój jest z 93 roku a z zewnątrz zero rdzy. tylko przy tylnej belce coś się pojawiło i obok rury doprowadzającej paliwo do baku.

    0
  • #15 02 Mar 2014 16:15
    ToJestNick
    Poziom 29  

    Planuję sprzedać 700 za 1500, dorzucić z 500 i kupić zadbane 900, nie ze względu na różnicę w mocy, ale ogółem o awaryjność i kulturę pracy silnika. Przez 2 lata jazdy 700setką władowałem w nią ponad 2000zł. Rocznik to 1997 i powiem, że blacharsko dobrze się trzyma.

    1
  • #17 04 Mar 2014 01:03
    ToJestNick
    Poziom 29  

    Sprzęgło kompletne Statim+ łożysko wyciskowe 500zł z montażem.
    Nowe amortyzatory przód- 200zł.
    Nowe reflektory przód- 120zł.
    Nowa pompa paliwa- 50zł.
    Regenerowany gaźnik Weber- 250zł.
    Fotele- 40zł.
    Licznik z obrotomierzem z wersji sporting- 100zł.
    Elektryczne szyby z wersji sporting- 120zł.
    Nowe przeguby- 130zł.
    Nowe klocki, szczęki z tyłu, linka ręcznego, gazu, nowe cylinderki tył- 100zł.
    Nowy prawie cały układ wydechowy (stary pozostał kat z kolektorem)- 200zł.
    Nowy akumulator- 170zł.
    Lampy tył od wersji sporting- 100zł.
    Radio CD- 50zł.
    Radio CB- 300zł.
    Nowe oleje, filtry i wszystkie płyny eksploatacyjne- 200zł.
    Po podsumowaniu wychodzi... 2130zł.


    Postanowiłem po głębszych przemyśleniach zostawić auto, w przyszłym roku zrobić progi (zaczyna wychodzić rdza- ale tragedii nie ma). No i planowany jest SWAP jednostki napędowej na 1.2 16V. Zastanawiam się też nad skrzynią biegów 6-speed ale to zależy, na co fundusze pozwolą. Mam do Ciebie około 10km, można by kiedyś jakiego spota zorganizować, ale to nie teraz bo obecnie auto mało co w domu jest.

    0
  • #19 04 Mar 2014 16:53
    ToJestNick
    Poziom 29  

    Hmm no zbieram już pieniądze na części, bo za kilka miesięcy startuję z prawkiem i pasuje mieć czym jeździć... To auto, dostaję od ojca w prezencie, więc baza do modów jest :-) Chyba warto je swapować, bo ogółem jest zdrowy. Poza delikatną korozją na dole drzwi i podszybiu- jest zupełnie pozbawiony korozji.

    Co do spota, daj jakiś kontakt do siebie na PM, coś kiedyś zorganizujemy. Może nawet w tym miesiącu (jeśli masz czas ;) )


    Ciekawią mnie jednakże dwie sprawy.

    Gaźnik od środka jest cały urzygany olejem, dodaję kilka zdjęć dla zobrazowania:

    Cinquecento 700 - SWAP na 1,2 8/16V kilka pytań. Cinquecento 700 - SWAP na 1,2 8/16V kilka pytań.


    Oraz pod wlewem oleju zbiera się biała maź, sugerująca uszkodzenie uszczelki pod głowicą, jednakże auto nie dymi na biało, pracuje normalnie, świece mają kolor brązowy, ma normalne osiągi, znacznych ubytków płynu chłodniczego nie zauważyłem..

    Cinquecento 700 - SWAP na 1,2 8/16V kilka pytań. Cinquecento 700 - SWAP na 1,2 8/16V kilka pytań. Cinquecento 700 - SWAP na 1,2 8/16V kilka pytań. Cinquecento 700 - SWAP na 1,2 8/16V kilka pytań.


    Ktoś wie w czym może być problem? Pozdrawiam

    0
  • #21 04 Mar 2014 18:40
    ToJestNick
    Poziom 29  

    Okej dzięki za rozjaśnienie, ok to czekam na wiadomość na PM :-)

    0
  • #23 06 Kwi 2014 19:06
    ToJestNick
    Poziom 29  

    Obecnie chyba nie ma co robić, bo chyba silnik poszedł się kochać... Dymi na niebiesko, a świece są czarne...

    0
  • #24 06 Kwi 2014 19:42
    bizon_126
    Poziom 28  

    Swoja drogą to na dojazd do pracy mam seja 1,1 mpi+ lpg i trochę znudził mi się ten silnik myślę nad mocniejszym motorem ale ten ma kopmresję na poziomie 15 i 14 barów tak więc szkoda wyrzucić
    Auta nie zmienię bo hamulce praktycznie nowe i masę innych nowych rzeczy
    Brakuje tylko elektrycznych szyb które leżą na strychu i klimy
    Fakt że cc 700 to chyba za karę jeździć
    Jeśli chodzi o prostotę to 8v jest the best

    0
  • #25 06 Kwi 2014 20:51
    ToJestNick
    Poziom 29  

    Powiem Ci, ze nic nie mam do CC 700. Jest w miarę dynamiczne jak na taką pojemność.

    1