Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stihl FS 85. - Ciśnienie sprężania.

01 Mar 2014 20:23 3789 9
  • Poziom 33  
    Witam wszystkich.
    Mam dwa pytania dotyczące tej kosy. Mianowicie kosa ma 5 lat, przepracowane może 150 godzin, i zauważyłem spadek mocy. Jakie powinno być ciśnienie sprężania w tym silniku? Jak zmierzyłem na ciepłym silniku to było 7 bar, po wlaniu oleju wzrosło do 9 bar. Drugie pytanie dotyczy gaźnika. Otóż jak kosa była nowa, to pompka ręczna była cały czas pełna paliwa. Teraz jest tam tylko minimalna ilość. Tylko czasami robi się pełna. I zauważyłem, że jak jest pełno paliwa to kosa ma większą moc. Proszę specjalistów w tej dziedzinie o podpowiedź, czy spadek mocy spowodowany jest zużyciem silnika, czy może usterką w gaźniku. Dodam, że kosa jest zadbana, zawsze lane czyste paliwo, stosuję oryginalny olej, wymieniane filtry itp. nie była nigdy przeciążona, czy przegrzana.
  • Poziom 20  
    Sprawdź filtr paliwa i gaźnik. Trzeba rozebrać może być zatkany filtr.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 33  
    O to mi chodziło, że nie jest pozatykany, jednak nie rozbierałem go na części pierwsze, zdjąłem tylko pompkę ręczną i membranę. I nie było widać żadnych zanieczyszczeń. Ale będę musiał zabrać go na myjkę. Teraz przypomniała mi się jedna rzecz. Od nowości wkręt H ustawiony był na 1/2 obrotu, a powinien być na 3/4. Kosa przepracowała tak kilkanaście godzin, bo serwisant stwierdził, że tak ma być. Dopiero później zmieniłem na 3/4, bo wyczytałem w instrukcji, że może być za małe smarowanie. Czy przez to mógł się zużyć cylinder tłok i pierścienie? Byłoby to możliwe w ciągu tych kilkunastu godzin?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 33  
    Nie sprawdzał, tylko stwierdził na słuch, że silnik pracuje nie tak jak trzeba i wkręcił śrubkę H o 1/4 obrotu. No właśnie, jak to jest z tymi śrubkami? Ja zawsze myślałem, że jak się wykręca to zwiększa się dawkę paliwa, a jak się wkręca to się zmniejsza.
  • Poziom 27  
    Grzegorz_madera napisał:
    Ja zawsze myślałem, że jak się wykręca to zwiększa się dawkę paliwa, a jak się wkręca to się zmniejsza.

    Zwiększając dawkę paliwa (czyli odkręcając) obroty zmniejszasz. Wkręcając zwiększasz.

    Kosa powinna wchodzić na tzw. pierdzenie, czyli dajesz gazu, wkręcasz śrubkę H do czystych maksymalnych obrotów, cofasz ją do czterotaktu pracy silnika, i ustawiasz po między tymi punktami, wtedy silnik raz chodzi czysto raz czterotaktuje, czy pierdzi :)
    Przy 7 barach to już bym zmienił pierścienie, ewentualnie mogą być częściowo zakleszczone w nagarze i trzeba je wyjąć i wyczyścić tłok.
    Sprawdź również czy nie jest zaklejony nagarem wydech i okno wydechowe w cylindrze, częsty objaw spadku mocy. Tłumik powinien być drożny wtedy gdy, dmuchniesz w niego bez problemu, jak jest ciężko pchnąć powietrze ustami to jest zaklejony.
    Pompka będzie łapać więcej powietrza niż paliwa gdy jest zapchane sitko w gaźniku, zużyte (sztywne) membrany, źle ustawiona dźwignia zaworowa, mało drożny filtr paliwa, lub sama pompka jest uszkodzona i którymś z króćców puszcza w obie strony.
  • Poziom 33  
    Witam ponownie. Niestety w mojej okolicy nie znalazłem nikogo kto mógłby wymyć gaźnik ultradźwiękowo. Byłem natomiast w serwisie, i tam Pan serwisant stwierdził, że puszcza któryś z zaworków w tym plastikowym elemencie pod pompką ręczną i zaproponował wymianę gaźnika za 320 zł.