Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ursus C360 - nie odpala po remoncie

malex 01 Mar 2014 21:47 8712 35
  • #1 01 Mar 2014 21:47
    malex
    Poziom 9  

    Wziąłem się za remont drugiego ursusa 360, wał po szlifie nowe korwobody tuleje i tłoki, głowice po regeneracji, wtryski rozpylały więc ich nie dawałem, mam problem z pompa wtryskową zamontowałem ją z powrotem tylko że, na tulejce napędu pompy był z piłowany jeden ząbek i nie mogę wcale ciągnika odpalić przestawiałem o ząb do przodu i do tyłu, pompę nakierowałem w kierunku bloku i też nic nie pomogło zawory ustawione, podczas kręcenia dymi na biało
    Jak bym kupił nową tulejkę napędu to by coś pomogło bo rozrząd jest ustawiony wg znaków
    Wracając do wtrysków jak je sprawdzałem na zewnątrz to długo czekałem za czym pojawiło się paliwo na rozpylaczu, wszystkie rozpylały, może jest uszkodzony zawór przelewowy pompy wtryskowej, odpowietrzałem układ pompka ręczna podaje paliwo bo słychać jak się paliwo przelewa do zbiornika ? proszę o pomoc bo już tracę cierpliwość nad złośliwością rzeczy martwych

    0 29
  • #2 01 Mar 2014 22:25
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    A jaki jest początek tłoczenia?

    0
  • #3 02 Mar 2014 10:28
    malex
    Poziom 9  

    Jak kręcę kołem zamachowym w prawo, to kiedy pokaże mi się paliwo to nad znakami od początku tłoczenia z 12cm jest wyżej niż te 3 kreski

    0
  • #4 02 Mar 2014 10:49
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Czyli już masz odpowiedz albo rozrząd źle złożony albo pompa źle założona

    0
  • #5 02 Mar 2014 11:06
    malex
    Poziom 9  

    Rozrząd ustawiony wg znaków na kołach wszystkie się zgrywały, a co do pompy to na ząbkach ją przestawiać ?

    0
  • #6 02 Mar 2014 11:19
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Koło pompy ustawiłeś na 0 czy : ? Powinno być na 0. Byc może znaki na kołach są źle nacechowane.

    2
  • #7 02 Mar 2014 12:00
    malex
    Poziom 9  

    teraz już nie pamiętam, a może przestawiać o ząbek pompę i sprawdzać czy zapali

    0
  • Pomocny post
    #8 02 Mar 2014 12:13
    zetor6245
    Poziom 15  

    Z ustawieniem pompy na wycięty ząbek w sprzęgięłku różnie to może wyjść.
    Jeśli jesteś pewny ,że rozrząd ustawiłeś dobrze to proponował bym ci albo kupić nowe sprzęgiełko albo zaspawać ten wycięty ząbek wtedy będziesz pewny ,że założyłeś pompę prawidłowo.

    0
  • #9 02 Mar 2014 12:28
    malex
    Poziom 9  

    Jutro kupię i zobaczymy co z tego wyjdzie

    Dodano po 1 [minuty]:

    na razie dziękuje za odpowiedzi jak nie odpali to się jutro odezwę

    0
  • #11 03 Mar 2014 20:51
    malex
    Poziom 9  

    Założyłem nową tuleję z wielowypustem i zawór przelewowy i traktor zapalił, pochodził 1 mtg i zapaliła mi się kontrolka od ciśnienia oleju, jaka może być przyczyna pompa została założona nowa i ssak oleju oraz nowy filter ?

    0
  • Pomocny post
    #12 03 Mar 2014 21:05
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Wkręć manometr i sprawdź jakie masz ciśnienie. Winna może być instalacja sam czujnik lub zawór na pompie.

    0
  • #13 03 Mar 2014 21:06
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Czujnik ciśnienia, przetarty przewód, nieprawidłowo dopasowana tolerancja luzu na panewkach, przeciek w bloku. Wkręć manometr mechaniczny zamiast czujnika ciśnienia, sprawdź dokładnie wartość.

    Widzę, że byłeś szybszy:-)

    0
  • #14 03 Mar 2014 21:13
    malex
    Poziom 9  

    nie mam manometru, jutro pożyczę i sprawdzę a jaka powinna być prawidłowa wartość ?

    0
  • #15 03 Mar 2014 21:24
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Czujnik zapala kotrolkę poniżej około 1 bara ( nie pamiętam dokładnie, być może 0.8 bara).
    Minimalna wartość to powyżej 1 bara na rozgrzanym oleju przy 600 obr/min. Zalecana wartość 2-5 bar. Dużo zależy od jakośći oleju.

    0
  • #16 03 Mar 2014 21:38
    malex
    Poziom 9  

    Poleciałem do sąsiada i pożyczyłem na ciepłym jeszcze silniku pokazał mi ponad 1,8 bar

    0
  • #17 03 Mar 2014 21:48
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Przy jakich obrotach? I sprawdź czy jak odłączysz czujnik kontrolka dalej świeci.

    0
  • #18 03 Mar 2014 21:55
    malex
    Poziom 9  

    przy około 1000 obr/min

    Dodano po 3 [minuty]:

    kontrolka po odłączeniu kabla zgasła

    0
  • #19 03 Mar 2014 22:09
    rzemyk90
    Poziom 20  

    A jaka temp oleju? Jaki olej? Jeśli możesz, pojeździj z tym manometrem kilka mth dla pewności, rozgrzej motor i zwróć uwagę przy 600-700 obr/min.

    0
  • #20 03 Mar 2014 22:17
    malex
    Poziom 9  

    Temperatury nie mierzyłem, olej wlałem superol, w 4011 też mam zalany nim i wszystko jest ok

    0
  • #21 03 Mar 2014 22:22
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Luz montażowy wału korbowego względem panewek zachowany wg zaleceń?

    0
  • #22 03 Mar 2014 22:27
    malex
    Poziom 9  

    przykręcałem wszystko kluczem dynamometrycznym

    0
  • #23 03 Mar 2014 22:48
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Nie to miałem na myśli. Zakłady szlifujące wał często wykonują usługę z większym luzem pasowania. Powoduje to spadek ciśnienia oleju. Np. Montażowy 0.08-0.1 mm, wykonany 0.16 mm, a graniczny wynosi 0.2 mm. Panewki jeszcze stracą pierwszą warstwę po kilkunastu mth, więc luz będzie jeszcze większy.

    0
  • #24 03 Mar 2014 23:06
    malex
    Poziom 9  

    no i co teraz mam Zrobić ???

    0
  • #25 03 Mar 2014 23:49
    rzemyk90
    Poziom 20  

    rzemyk90 napisał:
    A jaka temp oleju? Jaki olej? Jeśli możesz, pojeździj z tym manometrem kilka mth dla pewności, rozgrzej motor i zwróć uwagę przy 600-700 obr/min.


    Pisałem już wcześniej.

    0
  • #26 04 Mar 2014 00:01
    malex
    Poziom 9  

    ok przykręcę manometr i zobaczymy dzięki na razie jak coś to się jeszcze odezwę

    1
  • #27 04 Mar 2014 14:36
    zetor6245
    Poziom 15  

    Być może masz podobny problem co ja kiedyś.
    Dałem wał na szlif do ZNMR z odbiorem kompletu panewek. Nie sprawdzałem zgodności numerów względem szlifu, ciśnienia oleju nie mierzyłem. Po wyjechaniu w ciężką wiosenną pracę ciągnik zaczął delikatnie stukać. Po zdjęciu misy oleju okazało się ,że na korbowodach ma luzy. Po zdjęciu panewki okazało się ,że panewka jest o 1 numer za luźna.

    0
  • #28 04 Mar 2014 16:13
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Jeden numer czyli 0.25 mm? Kontrolka od smarowania była sprawna?

    -1
  • #29 04 Mar 2014 18:31
    zetor6245
    Poziom 15  

    Były to lata 90 więc do końca nie pamiętam. Na pewno kontrolka była, remont był w zimę więc na pewno zimą się nie świeciła, a wiosną na wolnych obrotach przypuszczam ,że tak. W każdym razie żadnych podejrzeń kontrolka mi nie wzbudzała.

    0
  • #30 04 Mar 2014 19:41
    malex
    Poziom 9  

    nie wiem czy zawór przelewowy pompy smarowania mi się nie zacina, bo jak go odpaliłem to mi nagle zaczął manometr pokazywać 8 bar przy 600 obr/min potem po około 1min spadło do 5 bar i się tak trzymało albo manometr walnięty, czy diabli wiedzą co jeszcze :(

    0