Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Turbosprężarka Volvo 2.5L - Regulacja zaworu turbosprężarki

zetor6245 04 Mar 2014 20:14 13566 34
  • #31
    rzemyk90
    Level 21  
    Domyślam się że wstawiając inną turbosprężarkę niż zetorowską będziesz zmuszony przerobić kolektor swój, lub dorobić nowy. Wzoruj się na zetorowskim. Unikaj ostrych zakrętów i zwężeń. Najlepiej by było, gdyby turbo było założone centralnie na środku kolektora. Nieopowiedni kolektor nie wykorzysta potencjału turbosprężarki, możesz mięc problem z napędzeniem wirnika, gdzie koło kompresji nie będzie w stanie wpłynąć na moc, proces spalania, przebieg momentu obrotowego oraz charakterystykę silnika.
  • #32
    zetor6245
    Level 15  
    W końcu udało mi się zdobyć i zamontować turbosprężarkę ale tylko od Volvo 1.9.
    Ciągnik pracuje ładnie, nie dymi, ma również siłę przy niższych obrotach. Ciśnienie ładowania na przegazowaniu wchodzi na 0,6 atmosfer po czym spada, na pełnych obrotach na 0,4 atmosfery. Zawór się nie włącza gdyż jest to zbyt niskie ciśnienie ale wystarczające, nie mam zamontowanego stałego zegara. Mierzyłem zegarem od ciśnienia powietrza w kołach więc nie mam orientacji jakie ciśnienie mam w czasie pracy. Wydaje mi się ,że turbosprężarka jest trochę za mało wydajna(pracująca na pełnych obrotach w skutek czego może szybko ulec zużyciu. Może ktoś ma zamontowaną turbosprężarkę w podobnym zetorze mógł by się na ten temat wypowiedzieć i dorzucić fotki. Ja dorzucam swoje.
    http://www.youtube.com/watch?v=Q6J5RBpMi1I&list=UU7tt8J73QTPHwuwMlFjxiHg
  • #33
    rzemyk90
    Level 21  
    Gratulacje:). Przestał kopcić nawet. Jaką dokonałeś korekte dawki paliwa? Jak z mocą? Duża różnica?
  • #34
    zetor6245
    Level 15  
    Pompy paliwa nie ruszałem.
    Moc bardziej wyrównana (wolniejsze obroty) widać ,że jest mocniejszy.
    Pod obciążeniem będzie się dusił a dymu prawie nie zobaczysz.
    Rozmawiałem z pompiarzem, który mówił mi ,że pompy ustawia się nie na markę ciągnika lecz na numer pompy, prawdopodobnie posiadał on pompę wtryskową od pochodnego ciągnika, która różniła się tylko dawką paliwa.
    Pozdrawiam i dziękuję za pomoc :)
  • #35
    nogamarcin
    Level 2  
    Jeżeli chcecie usłyszeć zdanie prawdziwych fachowców to odezwijcie sie do firmy Polturbo. Oni prowadzą serwis który zajmuje się przede wszystkim regeneracją turbosprężarek, dodatkowo chętnie dzielą się swoją wiedzą. Tu macie namiary na nich: http://www.polturbo.pl/kontakt

    Mam nadzieję, że mój post okaże się pomocny. Pozdrawiam wszystkich mobilków!